על רקע המחאה: מיניאפוליס מתכננת לפרק את המשטרה - סרוגים

על רקע המחאה: מיניאפוליס מתכננת לפרק את המשטרה

חברי מועצת העיר מיניאפוליס הודיעו על כוונתם לפרק את המשטרה המקומית, זאת כתגובה לגל המחאות סביב מותו של תושב העיר ג'ורג פלויד בידי שוטר. לדבריהם, "מערך השיטור אינו שומר על הקהילה שלנו"

על רקע המחאה: מיניאפוליס מתכננת לפרק את המשטרה
  (צילום: דוד אודישו\שאטרסטוק)

המחאה בארה"ב נמשכת: חברי מועצת העיר מיניאפוליס שבמינסוטה הודיעו הלילה (שני) כי בכוונתם לתמוך בפירוק המשטרה המקומית – זאת בעקבות ההפגנות ברחבי המדינה שפרצו לאחר מותו של תושב העיר ג'ורג' פלויד, שנחנק למוות בידי השוטר דרק צ'אובין. תשעה מתוך 13 חברי המועצה אמרו כי יצביעו בעד המהלך.

עוד באותו נושא

אל תלכו שבי אחרי אנשי התוהו בארה"ב ובישראל


7

חברי המועצה הודיעו על הצעד הדרמטי במהלך עצרת שנערכה אמש בזירת מותו של פלויד. "אנחנו מחויבים לפרק את המשטרה כפי שאנו מכירים אותה היום בעיר מיניאפוליס, ולבנות אותה מחדש במודל בטוח שישאיר את הקהילה שלנו בטוחה" אמרה נשיאת המועצה, ליסה בנדר, בריאיון לרשת הטלוויזיה CNN. "מכיוון שההחלטה תעבור בתשעה קולות, לא יהיה ניתן להטיל עליה וטו".

המחאה בארה"ב (צילום: הייק שלונטס\שאטרסטוק)

"ברור שמערך השיטור אינו שומר על הקהילה שלנו. המאמצים בנושא נכשלו, נקודה" הוסיפה. "אנחנו חייבים להקשיב, במיוחד למנהיגים השחורים שלנו, לקהילות עם צבעי עור שונים, שעבורם השיטור לא עובד, ולאפשר באמת למצוא פתרונות לקהילה שלנו".

ההחלטה מגיעה לאחר שבסוף השבוע חברי המועצה אישרו סדרה של צעדים המגבילים את פעילות השוטרים בעיר. בין השאר נקבע בחוק כי שוטרים לא יורשו לבצע פעולות "חניקה" כלפי אזרחים שמתנגדים למעצר – כפי שקרה במקרה של פלויד. עוד נקבע כי כל שימוש משטרתי בכלים לפיזור הפגנות, כגון כדורי גומי וגז מדמיע, יהיה מחויב באישור של מפקד המשטרה המקומית.

המחאה בארה"ב (צילום: הייק שלונטס\שאטרסטוק)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כך נראית התפוררות ערכית מוחלטת
אבי | 08-06-2020 9:42
לא צריך להרחיב
2
בבלת
שמעון | 08-06-2020 11:06
לפרק המדינה
3
בגלל הכניעה לשחורים צריך את טרמף
לילין | 08-06-2020 12:40
זו מלחמת אזרחים ואם ינצחו השחורים זה הסוף של אמריקה גם יש צדק וזעם נגד המשטרה זה לא מצדיק את הפשעים שעושים אזרחים אלו זה דבר לא יאומן עד היכן היגענו זה כמו הלהטבים שעושים אפגנות כאלו הם הרוב במדינה ומשנים חוקים עבורם איזה בושה
נכון מאד
שין ברג | 08-06-2020 18:13
צודק
4
איזה פחד
נוגה | 09-06-2020 12:14
הלוואי שהם יתעשתו