מסיע שוהים בלתי חוקיים הורשע בעבירות מס - סרוגים

מסיע שוהים בלתי חוקיים הורשע בעבירות מס

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע בעבירות מס ערבי שהסיע שב"חים ומכר כבשים, ולא דיווח על הכנסותיו בסך של כמיליון שקלים. בית המשפט: "הכנסת הנאשם מהסעות היא הכנסה שמקורה בביצוע עבירה"

author-image
מסיע שוהים בלתי חוקיים הורשע בעבירות מס
  מעצר שב"חים (Nati Shohat / FLASH90)

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל היום (רביעי) את עמדת הפרקליטות והשית עונש מאסר בפועל למשך 14 חודשים על מסיע שב"חים, שהורשע בביצוע עבירות מס לאחר שבכספת ביתו נתפסו כמיליון שקלים. בהכרעת הדין נקבע, כי הנאשם צבר את הכסף מהכנסות שונות במשך כעשור, בהן הסעת שב"חים ומכירת כבשים, אך לא הודיע לרשויות המס על עיסוקו ועל הכנסותיו.

הנאשם, פאיק אבו קיעאן, הורשע לאחר הליך הוכחות ב-10 עבירות של שימוש במרמה, ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק מתשלום מס. כעולה מהכרעת הדין, בחיפוש שנערך לנאשם בביתו נתפס סכום של 961,000 שקלים בכספת, סכום אשר נקבע כחייב בדיווח. טענתו של הנאשם כי קיבל את הכסף בירושה, נדחתה על ידי בית המשפט.

עוד באותו נושא

171 פלסטינים נעצרו בשטח ישראל, אקדח נתפס בדהריה

עו"ד ציון קינן מפרקליטות מחוז דרום עתר בשלב הטיעונים לעונש לקבוע בעניינו של הנאשם מתחם עונש הולם בין 12 ל-30 חודשי מאסר בפועל, זאת לאור עברו הפלילי של הנאשם והעובדה כי לא הסיר את המחדל ולא החזיר את הכספים לרשויות המס.

כמו כן, ביקשה המדינה להורות על חילוט הכספים שנתפסו. בית משפט השלום בב"ש (כב' השופטת ש. חביב) קיבל את עמדת המדינה וגזר על הנאשם עונש של 14 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בסך של 140,000 שקלים וחילוט של 300,000 שקלים.

בית המשפט ציין, כי "מדובר בעבירות שנעברו בשיטתיות, משך עשר שנים, תוך שימוש בתחכום- אי דיווח על הכנסות והחבאת הכספים בכספת הבית. השימוש באמצעי פשוט לכאורה ככספת הוא מתוחכם בעולם ממוחשב ודיגיטלי אשר נסמך על דיווחים מקוונים מחשבונות בנק ובכלל".

"מדובר במעשה המקל על הסתרת הכספים מרשויות המס ובכלל ואשר איפשר לנאשם במשך עשור להימלט ממשטר הדיווח באופן גורף. משך כל הזמן הזה, ואף שעסק בעבודות כאמור לעיל, לא דיווח הנאשם כלל לרשויות המס על הכנסותיו החייבות בדיווח. זאת ועוד, הכנסת הנאשם מהסעות היא הכנסה שמקורה בביצוע עבירה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ש,ג.
דנדי | 04-06-2020 9:03
מה אתם בנות יענה? זה רק קצה קצהו של הגנבות וההעלמות, בפזורה יש לפי הערכות שווה ערך לתקציב המדינה במזומן,רק מחפשים את הש,ג. וזהו,נימנעים מעימותים עים הבדואים