העיתונאית נתבעה על 1.7 מיליון וזכתה ב-100,000 ש"ח

העיתונאית נתבעה על 1.7 מיליון וזכתה ב-100,000 ש"ח

ניצחון לעיתונאית העצמאית שרון שפורר שזכתה בתביעת הדיבה שהגיש נגדה דודו דגמי. במקום 1.7 מיליון שקלים שנתבעה, תקבל שפורר 100,000 שקל הוצאות משפט

ניצחה: נתבעה ב-1.7 מיליון וזכתה ב-100,000 ש"ח
  שפורר. צילום: המקום הכי חם בגיהנום

ניצחון לעיתונאית העצמאית שרון שפורר בתביעת דיבה שהוגשה נגדה. אחרי 6 שנים של דיונים דחה בית המשפט את "תביעת ההשתקה" שהגיש נגדה דודו דגמי ובמקום 1.7 מיליון שקלים שנתבעה, תקבל שפורר 100,000 שקל הוצאות משפט.

אתמול (ג') דחתה השופטת רחל ערקובי, את תביעת הדיבה שהגישה חברת הנדל"ן אורבן נגד שפורר וזאת על רקע פרסומים בהם קשרה את חברת הבנייה לדודו דגמי, שניהל רשת סחר בנשים לזנות.

עוד באותו נושא

יו"ר הלשכה: ביטול התביעה נגד העיתונאית שרון שפורר

לנתבעת עומדת הגנת 'אמת דיברתי'

חברת אורבן תבעה את שפורר בגין לשון הרע ודרשה פיצויים על סך 1.7 מיליון ₪ לאחר ששפורר חשפה את קשריה של חברת הנדל"ן עם העבריין דודו דגמי שניהל במשך שנים רשת סחר בנשים לזנות, אך העבירות נגדו נמחקו כשהפך לעד מדינה. שפורר שחשפה את הסיפור, נתבעה על ידי החברה בסכום אדיר, וזכתה לייצוג משפטי מטעם המטה למאבק בסחר בנשים.

השופטת קבעה כי: "לעניין הגנת "אמת דיברתי", התרשמתי מחומר הראיות והעדויות שנשמעו בהליך, כי הנתבעת נשאה בנטל הראייה החלה עליה והוכיחה כי הביטויים שנכללו בפרסומיה מתכתבים עם התמונה העובדתית ששררה במועד פרסומם וכן כי קיים עניין לציבור בפרסומם…. דומה כי אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי מאחורי אותו גורם הקשור בתובעת עומד עבר פלילי חמור ביותר וכי נכון שבמועדים הרלוונטיים בהם עוסקת תביעה זו, הוכח כי אותו גורם היה, הלכה למעשה, הרוח החיה מאחורי התובעת, התנהלותה, קשריה, מימונה וכי מנהלי התובעת ידעו אודות עברו הפלילי החמור והסתירו אותו במכוון, ביודעם כי יש בעברו כדי להשפיע על החלטותיהם של אנשים וגופים שונים באם להתקשר עם התובעת בהסכמים והסכמות שונות ובכך ולשבש עסקיהם".

בית המשפט כאמור דחה את התביעה ופסק הוצאות משפט לטובתה של הנתבעת בסך של 100,000 ₪.

עו"ד איילת דיין מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "בית המשפט העביר היום מסר חד וברור לפיו לא ניתן לסחור, לכלוא ולנצל לזנות אינספור נשים ולצפות כי לא יהיו לכך השלכות. בפסיקתה עמדה השופטת לצד קורבנותיו של דגמי אשר יאלצו להתמודד עד יומן האחרון עם הפגיעה שחוו מידו ועשתה עימן מידה קטנה של צדק. אם אנחנו רוצים להבטיח כי במדינת ישראל תהיה חברה הוגנת, שוויונית ומוסרית עלינו להוקיע מתוכנו סוחרי נשים ולהפסיק לתת יד לניצולן של נשים לזנות."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא נורא
גד | 03-06-2020 14:06
גם הדס שטייף חשבה שמותר לה הכל. עד לרגע מסויים. גם גב' שפורר תיפול מתישהו
2
פעם הבאה שתפרסם אמת על ביבי
Yl | 03-06-2020 16:29
בטוח תזכה בסו כום הרבה יותר גדול