אופיר כץ: לקבוע יום זכרון לפרהוד - סרוגים

אופיר כץ: לקבוע יום זכרון לפרהוד

חבר הכנסת אופיר כץ הגיש הצעת חוק לקיים יום זיכרון לפרהוד בעיראק: "גדלתי בצל הסיפורים על הפרעות בבגדד, עלינו לזכור ולשמר את ההיסטוריה היהודית וחובתנו להעביר הלאה את תולדות עמנו לדורות הבאים"

author-image
אופיר כץ: לקבוע יום זכרון לפרהוד
  דוברות הכנסת

חבר הכנסת אופיר כץ הגיש היום (שלישי) הצעת חוק שמטרתה קביעת יום ציון לזכר הפרהוד בעיראק וקורבנותיו, זאת לאחר שהשנה צוינו 79 שנים לפרעות בעיראק.

כידוע, בחג השבועות בשנת 1941 נטבחו יהודי עיראק בבתיהם, ברחוב ובבתי הכנסת על ידי פורעים בחסות התעמולה הנאצית. העדויות המזוויעות על אותם ימים מלמדות על האימה שהתרחשה שם- רצח, אונס, בזיזת רכוש, חילול ספרי תורה ובתי כנסת. בפרעות נרצחו 179 יהודים, מעל 2,000 נפצעו ורכושם של 50,000 יהודים נבזז.

עוד באותו נושא

78 שנה לפרהוד: הטבח הנשכח של יהדות עיראק


12

הצעת החוק שהגיש כץ מבקשת לציין יום זה באמצעות לימוד הנושא במוסדות החינוכיים וקיום ישיבה ממלכתית בכנסת, כמו כן, אפשרות לקיים עצרת מרכזית לציון יום זה.

כץ: "גדלתי בצל הסיפורים על הפרעות בבגדד, סבתי, שרדה את הפרהוד וזכתה לעלות לארץ ישראל. היא סיפרה לי על הפחד ברחובות, החשש שמא הפורעים יגיעו אליהם וכיצד העבירו אותם מבית לבית על מנת למנוע זאת".

בנוסף, ביקש כץ מיו״ר ומזכירת הכנסת לציין יום לזכרון הפרהוד במליאת הכנסת גם השנה, עוד בטרם העברת החוק שהגיש: "סיפור הפרהוד אינו מוכר ואינו מסופר לרבים – עלינו לזכור ולשמר את ההיסטוריה היהודית וחובתנו להעביר הלאה את תולדות עמנו לדורות הבאים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לקבוע יום זכרון לטביעת סטרומה. 800 מתים
מנחם | 02-06-2020 20:20
ובנוסף גם יום צום