"פינוי מאהל המחאה מול בית רה"מ - בניגוד לחוק" - סרוגים

"פינוי מאהל המחאה מול בית רה"מ – בניגוד לחוק"

בתנועה לאיכות השלטון מוחים נגד כוונתה של עיריית ירושלים לפרק את מאהל המחאה של שאול מזרחי, מנהל מועדון הבארבי, הממוקם מול בית רה"מ, וטוענים כי מדובר באכיפה בררנית ולא חוקית

"פינוי מאהל המחאה מול בית רה"מ - בניגוד לחוק"
  צילום מסך

בעקבות התראת פקחי עיריית ירושלים לפנות את מאהל המחאה של שאול מזרחי, מנהל מועדון הבארבי, הממוקם מול בית ראש הממשלה – התנועה לאיכות השלטון מתריעה בפני העירייה כי מדובר בהליך פינוי לא חוקי ופגיעה בחופש המחאה.

מהתנועה נמסר כי היא מחזקת את מחאת האמנים המתקיימת מול מעון ראש הממשלה ומבקשת להזכיר לעיריית ירושלים כי הזכות להפגין היא זכות חוקתית בסיסית, וגם נוחות דיירי המעון ורחוב בלפור אינה גוברת על זכות זו. פגיעה קטנה בחופש התנועה אינה מצדיקה את פירוק מאהל המחאה ללא סמכות, ובאכיפה בררנית.

לטענתם, מול מעון רה"מ מתקיימות מחאות רבות חדשות לבקרים, ואינן מפורקות. הניסיון להילחם במחאת העצמאים במקום לטפל במצוקות שלהם ראוי לכל גינוי. התנועה הוסיפה כי היא מתכוונת לסייע משפטית למוחים ככל שיידרש.

עו"ד תומר נאור, היועמ"ש של התנועה לאיכות השלטון, מסר: "הניסיון לפנות את מחאת האמנים העצמאיים מבית ראש הממשלה הוא לא חוקי ופוגע בזכות המחאה שהיא חוקתית במדינת ישראל. צר לנו שעיריית ירושלים עושה איפה ואיפה ובאמצעות אכיפה בררנית פוגעת במחאה ובמוחים. זה הזמן לחזק את העצמאיים ואת האמנים והתנועה לאיכות השלטון כאן כדי לסייע לכל מי שירצה לממש את זכותו למחאה במדינת ישראל".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הטענות מופרכות ולא נכונות. הצבה של אוהלים ומתקנים במרחב הציבורי, לרבות לצורך מחאה, מחייבת אישור מראש. הואיל ואוהל המחאה הוקם ללא היתר, ההודעה למקים ניתנה כדין. בעקבות ההתראה פנה מר מזרחי וקיבל אישור לקיום המחאה. יש לציין כי ההתראה ניתנה כצעד חריג לשש שעות במטרה לאפשר את ההסדרה ומיד כשהגיעה בקשתו היא נבחנה וניתן האישור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו