לא רק טראמפ: חבר קונגרס נוסף במאבק נגד טוויטר - סרוגים

לא רק טראמפ: חבר קונגרס נוסף במאבק נגד טוויטר

לאחר שהנשיא טראמפ איים לסגור את טוויטר בעקבות סימון של ציוציו כ"פייק ניוז", כעת חבר הקונגרס מאט גץ צייץ על ההכרה בארגון "אנטיפה" כארגון טרור - וסומן כמסית לאלימות. בתגובה תקף: "אתם מפחדים לפרסם את הלייקים שלי?"

לא רק טראמפ: חבר קונגרס נוסף במאבק נגד טוויטר
  (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ברשת טוויטר מתרחבת, וכעת בכירים נוספים בממשל האמריקני "זכו" לסימון של ציוציהם ברשת החברתית – ביניהם חבר הקונגרס ונציג מדינת פלורידה בבית הנבחרים, מאט גץ, שהתייחס הלילה (שלישי) להכרזה של טראמפ על ארגון השמאל הקיצוני "אנטיפה" כארגון טרור.

בציוץ שסומן על ידי טוויטר כ"מאדיר אלימות", גץ שאל: "עכשיו שאנחנו רואים בבירור שחברי ארגון אנטיפה הם טרוריסטים, אפשר לצוד אותם כמו שאנחנו עושים עם המחבלים במזרח התיכון?". בדבריו התייחס למאבק האמריקני בממשל האיראני ושלוחותיה בסוריה ועיראק, וכן להכרה העולמית של חיזבאללה כארגון טרור. בעקבות הסימון, עוקביו של גץ לא יכלו לסמן לייק, להגיב, או לצייץ מחדש את הדברים – אך הציוץ לא נמחק ועדיין הופיע בפרופיל של חבר בית הנבחרים. כמו כן, מספר הלייקים, התגובות והשיתופים שנרשמו לפני הסימון לא יוצגו בציוץ.

גץ הגיב בזעם להחלטה על סימון הציוץ ותקף את הנהלת הרשת החברתית על המהלך. "אתם מפחדים לפרסם את הלייקים שלי?" שאל בציוץ נוסף. "האזהרה שלכם היא תעודת הכבוד שלי. אנטיפה היא ארגון טרור, ומעודדת מהומות שפוגעות באזרחים אמריקנים. הממשל שלנו צריך לרדוף אחריהם, וטוויטר צריכים להפסיק לקדם אותם. אמשיך לומר זאת בגאווה".

עוד שיתף ציוץ של אחד ממובילי המחאה בארה"ב, ג'ון בראון, שאמר כי "לשוטרים ברחבי המדינה אין מספיק נשק לשליטה על הציבור, וכתוצאה הם מוקפים במפגינים שגוברים עליהם. המשטרה מגלה שלנו (המפגינים) יש יותר אנשים מאשר להם. תארו מה היה קורה עם לכולנו היה נשק". "טוויטר רודפים אחרי אבל לא מסמנים את זה. אין להם בעיה עם הסתה לאלימות נגד שוטרים, אבל כשאני קורא לפעילות ממשלתית נגד מחבלים הם טוענים שזה אסור" כתב חבר הקונגרס בתגובה. "אולי אתם מרוצים מהתמיכה עכשיו טוויטר, אבל יהיה קשה לכם להסביר את זה בהמשך. נתראה בבית המשפט".

כזכור, בשבוע שעבר הנשיא טראמפ, איים כי אם השתקת הקולות השמרניים ברשתות המדיה החברתיות לא תיפסק, הוא יסגור אותן – זאת על רקע החלטתה של טוויטר להוסיף לחלק מהציוצים אותן העלה תגית המרתיעה מפני 'פייק ניוז'. בהמשך חתם על צו שמסיר את חסינותה של רשתות חברתיות מתביעות על תכנים שפורסמו באתריהם.

"רפובליקנים מרגישים כי המדיה החברתית משתיקה קולות שמרניים. נבצע רגולציה או שנשבית לאלתר את החברות האלה" טען טראמפ. "טוויטר חונקת לחלוטין את חופש הדיבור. אני, כנשיא, לא ארשה לזה לקרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דיברי אמת
Alnrdo lich | 02-06-2020 14:56
הצדק עימהם וטיוטר עוד תיפול מהומות יורדות אבל הזיכרון נישאר