אל תוך הלילה:החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה - סרוגים

אל תוך הלילה:החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה

ברוב של 64 בעד ו-38 נגד אישרה בקריאה ראשונה מליאת הכנסת את החוק הנורבגי שיאפשר לח"כים להיכנס לכנסת במקום שרים שהתפטרו. מטרת הקואליציה: להשלים את העברת את החוק עד סוף השבוע

author-image
אל תוך הלילה:החוק הנורבגי אושר בקריאה ראשונה
  (צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) בקריאה ראשונה את החוק הנורבגי ברוב של 64 בעד 38 נגד והוא יועבר לוועדת חוקה. מטרת הקואליציה להעביר את החוק בשלמותו, לקריאה שנייה ושלישית, עד סוף השבוע.

החוק שעבר בהוראת שעה מאפשר התפטרות של שר או סגן שר מהכנסת שיביא לחבר כנסת נוסף מהסיעה להיכנס, ואילו השר או הסגן יחזור לכהן בכנסת אם יחדל לכהן ברשות המבצעת.

ח"כ רם שפע מגיש הצעת החוק, הסביר כי הוא "יחזק את כנסת ישראל. תכלית החוק היא להצליח לעזור לחברי הכנסת למלא את תפקידם בוועדות כמו שצריך".

ח"כ איילת שקד ביקרה את משרדי הממשלה הרבים: "בחוק הנורבגי יש הגיון תמכנו בו בכנסת הקודמת, זה טוב ששרים יתפטרו ויכנסו עוד חברי כנסת כי צריך עוד כוח עבודה. אך צריך גם לומר האמת, בממשלה המנופחת הזו יש הרבה מאוד משרדים מיותרים. קראתי היום שיהיה משרד בממשלה שיקרא "משרד למשרדים קטנים" ,זה היה נראה לי מוזר שאלתי את אחד מהשרים האם באמת יהיה משרד לענייני משרדים קטנים אז הוא אמר לי 'לפנות לשר לעינייני שמות מוזרים'. זה מה שקורה מהרכבת הממשלה הזו".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת תיקון זה היא להתיר לחבר הכנסת שמכהן כשר או כסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת לתקופה שבה הוא מכהן בתפקידו ברשות המבצעת, בראש ובראשונה כדי להבטיח כי לסיעות הקואליציה יהיו מספיק חברי הכנסת שיכולים להתמקד בעבודה הפרלמנטרית. יש בכך כדי לשפר את עבודת הכנסת ואת הייצוג של הציבור בדיונים בכנסת ובוועדותיה, וכן לאפשר למספר לא מבוטל של שרים וסגני שרים להתמסר לעבודתם ברשות המבצעת.

מוצע אפוא כי בכל סיעה יוכלו להפסיק את כהונתם בין חבר כנסת אחד לחמישה חברי הכנסת תלוי בגודל הסיעה ומספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים. כמו כן מוצע לקבוע מנגנון לחזרתו המיידית ובלא תנאי לכנסת של חבר הכנסת שחברותו נפסקה בשל התמנותו לשר או לסגן שר מייד עם תום כהונתו ברשות המבצעת בתקופת כהונתה של הכנסת שבה נבחר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו