עוה"ד של מני נפתלי לסרוגים: הסיבה לחקירה - רדיפת נתניהו

עוה"ד של מני נפתלי לסרוגים: הסיבה לחקירה - רדיפת נתניהו

עורך הדין תום שנפ שייצג בעבר את מני נפתלי בתביעת דיבה נגד הליכוד טוען כי החקירה נגד עובדות המעון בחשד למתן עדות שקר מונעת משיקולים זרים: "רדיפה אחרי בני הזוג נתניהו"

author-image
עוה"ד של מני נפתלי: הסיבה לחקירה - רדיפת נתניהו
  רומן יאנושבסקי/שאטרסטוק

עו"ד תום שנפ, מומחה למשפט אזרחי אשר ייצג את מני נפתלי ששימש בעבר כאב הבית במעון ראש הממשלה בתביעת דיבה שהוגשה נגד הליכוד, טוען שחקירת עובדות המעון בחשד כי נתנו עדות שקר נפתחה בגלל שההליך הוא נגד משפט נתניהו, בעוד אם היה מדובר בהליך נגד אזרח מן השורה לא הייתה נפתחת חקירה כזאת.

שנפ מסר לסרוגים: "המקרה פה הוא חריג. לדעתי, העובדה שמדובר בבני הזוג נתניהו היא זאת שיוצרת את העניין והובילה לפתיחת חקירה משטרתית במקרה הזה. ברור לי שיש פה שיקולים זרים ורדיפה אחרי בני הזוג נתניהו מעצם היותם בני הזוג נתניהו, היותו של בנימין נתניהו ראש ממשלה וכל מה שמתרחש סביב משפט ראש הממשלה המתנהל בימים אלה".

עוד באותו נושא

עובדת מעון רה"מ לחוקרים: אתם רודפים את נתניהו


12

"דיי ברור לי שאם היית משנה את השמות של הצדדים וזה לא היה קשור למשפחת נתניהו, אלא הליך אזרחי רגיל בין פלוני לאלמוני לא הייתה חקירה משטרתית. ואני יכול להגיד את זה בוודאות מוחלטת, ביום יום אלה חקירות שלא נעשות. זה לא משנה אם אתה איש ימין או שמאל, מבחינה עובדתית אלה דברים שהם חריגים במערכת שלנו".

"אפשרי לבצע את החקירות האלה, זה פשוט לא נהוג ולא קורה ביום יום. זה משהו שקורה כי נתניהו מעורב בזה, אני יכול להגיד לך ברמה גבוהה של וודאות שאם היה מדובר באנשים שונים לגמרי, אנשים שהציבור לא מכיר, הסיכוי שהיו פותחים בחקירה משטרתית נגד מישהו שנתן עדות שקר במסגרת הליך משפטי הוא שואף לאפס מבחינה פרקטית. ביום יום יש הרבה מקרים של עדות שקר בבתי משפט, אבל בתי המשפט והמשטרה בוחרים להבליג עליהם ולא לחקור אותם".

עו"ד תום שנפ: אם לא היה מדובר בנתניהו הסיכוי לפתיחה בחקירה היה שואף לאפס (קרדיט: ערן לוי)

שנפ, המומחה בדיני לשון הרע, הגנת הפרטיות תקשורת ואינטרנט, מסביר את עניין עדויות השקר בעולם המשפט: "ברוב מוחלט של הליכים משפטיים בהם מוגשים תצהירים או שעדים באים להעיד בפני בית המשפט, יש גרסאות עובדתיות סותרות. בית המשפט מקבל החלטה שנכתבת בפסק הדין לאיזה צד הוא מאמין. בית המשפט לא פונה למשטרה בבקשה לפתוח בחקירת עדות שקר באף מקרה בו הוא קובע כי הוא לא מאמין לאחת הגרסאות".

"יותר מזה, גם במקרים בהם מחומר הראיות שמוצגות בפני בית המשפט עולה באופן ברור כי צד אחד נתן גרסה שלא מסתדרת עם המציאות והראיות כך שהיא שקרית, בית המשפט ממש לא ממהר לערב את המשטרה ומורה לה לפתוח בחקירה".

עוד הוסיף: "במקרים מאוד חריגים, צדדים להליך משפטי פונים לבית המשפט ומבקשים ממנו בעיצומו של הליך להורות למשטרה לחקור עדות שקר, גם במקרים כאלה הסיכוי שבית משפט יתערב ויורה למשטרה לפתוח בחקירה הוא אפסי. הדבר נעשה כאמצעי לחץ על הצד השני, אך לא מתוך תקווה פרקטית כי בית המשפט אכן יורה למשטרה לפתוח בחקירה".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסר שחר. מובן כי לא ניתן בשלב זה להתייחס לפרטיה של חקירה מתנהלת, אולם יובהר כי החשדות שבגינם הוחלט לפתוח בחקירה הם חריגים במהותם. המידע אשר מבסס חשדות אלו הגיע לידי רשויות אכיפת החוק בשנה שעברה, והועבר לבדיקה. באוקטובר 2019 הודיעה הפרקליטות לביהמ"ש במסגרת ההליך האזרחי כי מידע הנוגע להעדתם של עדים בהליך נמצא בבחינה, ומשכך ביקשה לדחות את מועד ההוכחות בתיק, והדברים אף פורסמו בשעתו בכלי התקשורת".

"פעולות החקירה בתיק החלו בחודש מרץ האחרון, שעה שנמצא כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה פלילית, וכי מתקיימות הנסיבות המצדיקות פתיחה בחקירה בהתאם להנחיית פרקליט המדינה בנוגע לעבירה זו. משכך, אין כל שחר לדברים. רשויות האכיפה תמשכנה לפעול לבירור האמת בלא מורא, באופן ענייני ומקצועי, ולא יהססו לפעול בכל מקרה שיצדיק זאת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
בני גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה.
יוסף חדד | 02-06-2020 16:55
בני גנץ לא היה מתאים להיות גם רמטכל. כלל וחמור סני גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלת ישראל שלך הבית.
מי שמינה את גנץ היה bb, שדווקא היה מרוצה ממנו
שרה | 04-06-2020 4:43
Bb מינה את גנץ ושניהם ניהלו ביחד 2 מבצעים ברצועה ועוד הרבה מבצעים במקומות אחרים
2
פתטיים, לא יעזור לכם ללקק לביבי. שבו בחוץ.
ליכודניק | 02-06-2020 16:57
אתם לא תכנסו אפילו בזחילה.
מי דוחף הסיסמא רדיפת נתניהו, לכל מקום אפשרי?
מי מאכיל אותם? | 04-06-2020 6:15
למה שאותו עורך דין תום שנפ יהיה פתאום מוטרד מכך שהמשטרה מבצעת מהלך חריג לכאורה? ולמה שיקבע שמדובר ברדיפת נתניהו ולא יסתפק באמירה שמניסיונו מדובר במהלך חריג?. ברור הרי שנתניהו לא כאחד האדם
3
חקירת העובדות
ישראל | 02-06-2020 17:09
זה מאוד ברור אם לא נתניהו לא חוקרים די נמאסתם העם כבר לא קונה את הסיפורים שלכם!! אתם רק מעלים אותו מעלה!
Bb ואשתו קבלו הכי הרבה הנחות סלב מהמערכת
Bb ברבוע | 04-06-2020 4:47
לbb יש עוצמה שלטונית שמפחידה כל אזרח וכל עובד. מנדלבליט שמונה על ידי bb ליועץ המשפטי, היה רחום כלפי הגברת החשדות ובאישום נגדה, וגם נגד bb בפרשת הצוללות. לכאורה
4
ממש כשעורכי דין של ראש הממשלה עוזרים לתת עדות
Hguy | 02-06-2020 19:26
שקר לא צריך לחקור. אולי גם כשראש ממשלה נותן עדות שקר לא צריך לחקור.זה בהחלט מצב של למען יראו ויראו וזה מאד חריג מה גם שזו לא הפעם הראשונה בבית ראש הממשלה. זה סידרתי. גם האשימו את מני שגנב פרודוקטים וגם בהטרדה מינית והכל שקר. מספיק עם הגנת השקרים ועדויות השקר בבית ראש הממשלה.
5
הכח
גבי | 02-06-2020 21:58
אנשים בעלי עוצמה רבה לעיתים משמשים בעריצות מוגזמת ובדורסנות. במקרה הנוכחי שנשים רבות מתלוננות נגד שרה שהיא למעשה לובשת את המכנסיים בבלפור , יש לבדוק חשדות אלו ביסודיות . אין הם אזרחים מן השורה בתיק אזרחי, אלא משפחה חזקה מאד בישראל ואף מחוצה לה. ייקוב הדין את ההר.
6
פשוט נכון ומדויק
ליאור | 03-06-2020 0:14
הדברים של עורך הדין מדויקים - מעולם לא שמעתי על חקירת משטרה בנוגע לעדות שקר. תגובת משרד המשפטים פשוט מגוחכת. הם יודעים שמה שאומר עורך הדין נכון. אם היה לזה תקדים היו מפנים אותנו לאותו תקדים וסותמים לכולם את הפה. עצם זה שלא הציגו תקדים לחקירה כזאת מלמד שכל הטענות נכונות והסביבה לחקירה היא שמדובר בנתניהו.
7
פרקליטות
משה | 03-06-2020 21:12
מנדלבליט מושחת עד מעבר לדלת ראשו. מונע מנקמנות ומדחיפה של השמאל הקיצוני שמחזיק אותו במקומות העדינים שלו. לבושתינו הוא הולך עם כיפה על הראש המעוות שלו ומתנהג בניגוד לתורה. ההסטוריה תשפוט אותו לדראון עולם
8
ביבי
גד | 03-06-2020 21:50
איזה רמאות הולך פה. אנחנו רואים מה הולך פה ואנחנו לא יכולים לעשות כלום. הם עושים מה שהם רוצים מנדבליט ולהקתו
9
פרקליטות
יאיר | 03-06-2020 23:39
כמה עוד אפשר לכתוב מושחתים נימאסתם אין לכם טיפת כבוד מגעילים מתנשאים