הרב ערוסי: אם אין דיל, אתמודד לתפקיד הרב הראשי - סרוגים

הרב ערוסי: אם אין דיל, אתמודד לתפקיד הרב הראשי

רבה של קרית אונו, הרב רצון ערוסי אמר אתמול ברדיו 'קול חי' כי אם יוזמת הרב דרקומן לא תצא אל הפועל, הוא יתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי. לדבריו "לא אתמודד מול רבנים מכהנים", אבל "אם אכן זה יהיה ריאלי אפנה אליהם ואראה אם אכן יש סיכויים תוך אי פגיעה בכבודה של הרבנות".

הרב ערוסי: אם אין דיל, אתמודד לתפקיד הרב הראשי
  שוקל התמודדות. הרב רצון ערוסי (הליכות עם ישראל)

על רקע הבחירות לרבנות הראשית לישראל והדילים שעולים לכותרות, התראיין אתמול  (ג') הרב רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, למהדורה המרכזית ברדיו 'קול חי' עם משה גלסנר.

בראיון התייחס הרב ערוסי לדיל הרב אריאל והרב אמר ואמר: "אכן אני לא מתמודד נגד רבנים מכהנים. אני לא מתמודד עם רבנים שעתידים להתמודד במידה ומתאפשר להם הדבר".

על מערכת הבחירות אמר הרב ערוסי כי "באופן עקרוני אסור על כל רב במישרין או בעקיפין לתת יד לפרסום ולתעמולה כי אז הרבנות הופכת להיות ככהן המחזר בבית הגרנות ואסור שרב בישראל שיש לו עמדה רבנית מובהקת ואפילו שיפוטית שהוא כאילו חלילה ישווק את עצמו לטובת גורם זה או אחר. זה הלכתית אסור".

האזינו לראיון עם הרב רצון ערוסי (באדיבות רדיו קול חי)

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2013/05/ARUSI.mp3[/podcast]

לשאלת המראיין, משה גלסנר, כי במידה ולא יתקיים "דיל" בבחירות לרבנות, האם הרב יתמודד לתפקיד הרב הראשי, אמר הרב ערוסי: "אני נאמן לדרכי שאם יש פניות אלי, אזי אני מדבר אל הפונים אלי. ברוך ה' פונים אלי מכל גווני הקשת. מאחר ואינני רב סקטוריאלי, אני רב שהולך בדרכה של תורה ומכבד כל דברים אלוקים חיים. היום אני דוחה זאת מסיבה פשוטה – זה לא ריאלי. אם אכן זה יהיה ריאלי אפנה אליהם ואראה אם אכן יש סיכויים תוך אי פגיעה בכבודה של הרבנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הרב ד"ר רצון ערוסי שליט"א - הרב המתאים ביותר!
דוד | 08-05-2013 10:23
אין ספק שישנה כאן הזדמנות היסטורית לגשר בין העולם הדתי והחילוני דרך רב שהינו גם ד"ר למשפטים, מרצה באונבירסיטאות ת"א ובר אילן וידוע כרב המוערץ ע"י הציבור החילוני, הדתי והחרדי כאחד.
2
הרב ערוסי - לא יח"צן מספיק .לצערנו ,ככה בוחרים רב היום.
מאוכזב מהמצב | 08-05-2013 12:23
מבחינת ידע בתורה עולה על הרב סתיו בכל פרמטר.
3
הרב ערוסי אתה מאמין שתימני יבחר לרב ראשי ? על גופת דרעי
ששון | 08-05-2013 14:01
4
רב ואיש עם חזון בריא למדינה מודרנית תורנית
יונתן | 20-05-2013 12:42
הרב ערוסי שליט"א התמודד בגאון בכל ריאיון בתקשורת עם השאלות הכי נוקבות שיש כלפי הדת וידע להשיב ולהעמיד הדברים כפי שרב ומנהיג בישראל צריך להשיב. אין ספק כי הוא ראוי מאוד וגם מרים את קרנה של היהדות גם בפני יהודים שאינם שומרי מצוות וגם בפני שאר העמים והדתות. הרב מייצג פעמים רבות את הרבנות הראשית לישראל עם מפגשים בחו"ל בהשתתפות אנשי דת מכל העולם. הלוואי ונזכה ....