לקראת הריבונות: נתניהו שוחח עם ג'ארד קושנר - סרוגים

לקראת הריבונות: נתניהו שוחח עם ג'ארד קושנר

ראש הממשלה שוחח עם יועצו של הנשיא טראמפ, זאת כחלק מההיערכות להחלת הריבונות ביהודה ושומרון כחלק מ"עסקת המאה" האמריקנית. בשיחה הטלפונית השתתפו גם שגרירי ארה"ב וישראל ושליח טראמפ למזרח התיכון

לקראת הריבונות: נתניהו שוחח עם ג'ארד קושנר
  (צילום: מתי שטרן\שגרירות ארה"ב)

נערכים לריבונות: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) בטלפון עם ג'ארד קושנר, יועצו המיוחד של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומיוזמי "עסקת המאה" האמריקנית. בשיחה השתתפו גם שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר ושליח הנשיא טראמפ למזרח התיכון אבי ברקוביץ'.

מוקדם יותר היום ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נפגש עם השגריר פרידמן, כאשר הצדדים דנו בהתפתחויות המדיניות ובסוגיות האזוריות שעל הפרק – ביניהם ההיערכות לקראת החלת הריבונות ביהודה ושומרון. הפגישה נערכה על רקע הדיווחים שגנץ ושר החוץ גבי אשכנזי נותרו מחוץ לדיונים על תכנית הריבונות עד כה.

עוד באותו נושא

נערכים לריבונות: גנץ הורה לצה"ל להאיץ את ההכנות

בהמשך גנץ עידכן את הרמטכ"ל אביב כוכבי אודות ההתקדמות בזירה המדינית, והנחה אותו להאיץ את היערכות צה"ל לקראת הצעדים המדיניים העומדים על הפרק בזירה הפלסטינית. שר הביטחון גם הודיע כי הוא מתכנן למנות בימים הקרובים פרויקטור מטעמו שיעסוק בתיאום המהלכים הנדרשים בזירה זו. בנוסף, יוקם צוות משולב במשרד שירכז את ההמלצות בהיבטים האופרטיביים של המהלכים שעל הפרק באיו"ש וברצועת עזה.

גנץ התייחס למאמצי הריבונות וקידום "עסקת המאה" של הממשל האמריקני במהלך ישיבת הסיעה של כחול לבן, כשלדבריו "תוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא הזדמנות להסדיר ולקדם גבולות קבע למדינת ישראל. אנו פועלים בימים אלו, בכדי שנוכל לקדם אותה במקביל לשמירה על הנכסים האסטרטגיים שלנו, על שיתוף הפעולה עם מדינות האזור וכמובן נקפיד על ביטחון אזרחי ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ריבונות=חיסול של מפלגת ימינה
דוד רוזנבלום | 01-06-2020 20:03
לחבורה הנלוזה לא יהיה מה למכור ...