האם המקוואות ערוכים לגל השני? | פאנל מיוחד באולפן - סרוגים

האם המקוואות ערוכים לגל השני? | פאנל מיוחד באולפן

ברקע החששות לגל שני, התכנסנו באולפן סרוגים לפאנל מיוחד בנושא המקוואות. האם המועצות הדתיות והבלניות מוכנות לקראת גל נוסף? איך השפיעה התקופה המורכבת על הטובלות וחשוב מכל האם הקורונה תצליח לעשות שינוי אמיתי בהתנהלות? צפו

ברקע החששות לגל שני, התכנסנו באולפן סרוגים לפאנל מיוחד בנושא המקוואות יחד עם הרבנית שרה סגל כץ, הבלנית לימור קליינמן, הרב רפי אוסטרוף-ראש המועצה הדתית של גוש עציון ורותי לבייב ילזרוב – יוזמת טובלת באהבה.

בפנאל עלו השאלות: האם המועצות הדתיות והבלניות מוכנות לקראת גל נוסף? איך השפיעה התקופה המורכבת על הטובלות וחשוב מכל האם הקורונה תצליח לעשות שינוי אמיתי בהתנהלות?

"כבלנית מתנדבת, זו שנה מאוד מטלטלת. אבל אני רואה את זה כמטלטלת לחיוב", מספרת לימור קליינמן שמתנדבת כבר 8 שנים במקווה באזור ירושלים "זה באמת העמיד הרבה מאוד נשים מול נושא המקווה מול נושא הטבילה.. מאוד עורר אותן לקיים את המצווה הזו. נשים למשל שהיו בשחיקה מהמצווה הזו פתאום התעוררו אליה".

"אם הייתי חושב שיש סכנה, הייתי אומר להן לא לטבול"

הרבנית שרה כץ סגל, שאספה במשך תקופת הקורונה יחד עם ארגון עיתים והרבנית, ד"ר חנה אדלר לייזרוביץ' עשרות שאלונים מטובלות ובלניות על רמת שמירת ההנחיות במקוואות – מספרת לסרוגים: "ישר שהגיעו ההנחיות הראשוניות ממשרד הבריאות, מצאתי את עצמי כבלנית כבר 10 שנים של התנדבות, יודעת שיש בעיה בתברואה. לא רק כי אני מכירה את המרחב הספציפי, אלא כי יש דוח מבקר המדינה שמראה שהיו בעיות בתברואה במקוואות ולא סגרו אותם והציבור לא יודע על זה -בהנחה שהציבור הדתי לא יוכל לעמוד בסגירת המקוואות וכך גם עכשיו…הגעתי למצב של 200 שאלות ביום מנשים ולכן הגענו לכך שצריך לשאול את השאלה ההלכתית של דיני נפשות מול חובת הטבילה".

"מצאתי את עצמי בתור ראש המועצה הדתית, בעיקר מעניק תמיכה נפשית לבלניות שהיו גם הן בחרדה..", מספר הרב דוד אוסטרוף ומספר על ההערכות מהצד של המועצות הדתיות. "נעשתה עבודה רצינית מאוד, לא יכול להגיד בכל המקומות, לא יכול להגיד בכל מקווה.. היתה מסירות נפש של ממש כדי לאפשר לאישה לטבול בנחת.. אז לא ב100%, ב-80%. מספיק כדי לאפשר טבילה בנחת" ומסביר "בסוף זה אישתי והבת שלי.. אם הייתי חושב שיש סכנה הייתי אומר להן לא לטבול".

רותי לבייב, שיזמה במהלך הקורונה את המיזם #טובלת באהבה במטרה לעודד נשים לטבול במקווה, על אף המצב המורכב. מספרת: "נשים סיפרו לי על החוויה המדהימה שהיתה להן דווקא בתקופה הקשה. כמה החוויה היתה עוצמתית כשיש מסירות נפש לעשות את המצווה הזו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יצאתי מהמקווה עם שערת ערווה זרה בפה.
שרה | 02-06-2020 20:18
איזה גועל. לפחות לא בלעתי אותה. הלכתי לבלנית והיא צחקה לי בפרצוף. מאז הקורונה יש ירידה של 50% בכמות הנשים שמגיעות למקווה. מגיעות בעיקר חרדיות. סרוגות כמעט שלא באות יותר
אני עדיין בעד
אני בעד | 04-06-2020 5:01
שתפסיקי להשתמש בחרדיות כתירוץ עלוב! מה תעשי אחרי הקורונה? איזה תירוץ יהיה לך? הקלות הבלתי נסבלת שנשים כמוך בוחרות לוותר על המצווה הזו היא הזויה! מזכירה לך שוב שזו בעיה שלך ושל אישך ותעזבי כבר את החרדיות לנפשן!
טוב תעשו אם תשארו במקוואות שלכן
לאני בעד | 03-06-2020 20:11
זה מרגיז לראות את החרדיות מגיעות למקוואות באיזורים סרוגים או חילוניים. טוב תעשו אם תשמרו לעצמכן את כל הדלקות והפטריות שלכן לעצמכן.
סרוגות יקרות וצדיקות!!
אני בעד | 03-06-2020 18:19
בבקשה תשאירו לנו את המקוואות ריקות ונקיות... רק אל תשכחו לקחת אמצעי מניעה:)
2
מים
יוסי | 04-06-2020 10:54
השרשים שלנו והיהדות שלנו וגיור דרך מים הנצרים למדו מאיתנו חשיבות של מים הבני דודים שלנו רחצים לפני תפילה במים התורה דברה על מים ומי שלא מאמין בתורה שיאמין שגנב את ארץ ישראל שבאנו מי מצרים היה 7 עמים ואתם באתם בכללל מורוקו ופולין אחרי 2000 שנה ובלי התורה מה יש לכם בארץ חזקה