בנט על תכנית טראמפ: "לא יודעים אם מדובר בריבונות או בפלסטין"

בנט על תכנית טראמפ: "לא יודעים אם מדובר בריבונות או בפלסטין"

סיעת ימינה קיימה היום ישיבת סיעה משותפת עם מועצת יש"ע. בפתח הישיבה אמר בנט על עסקת המאה של טראמפ : "לא יודעים אם מדובר בריבונות או בפלסטין, שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו"

"לא יודעים אם מדובר בריבונות או בפלסטין"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

חודש בדיוק לפני המועד שקבע ראש הממשלה נתניהו להתחלת החלת הריבונות, סיעת ימינה מקיימת היום (שני) ישיבת סיעה משותפת יחד עם ראשי מועצת יש"ע, במטרה להפעיל לחץ על נתניהו שלא לקבל את המפות האמריקניות.

עוד באותו נושא

לחץ על נתניהו: מועצת ישע משתפת פעולה עם 'ימינה'


13

מדובר בשיתוף פעולה מעניין, מאחר ואנשי יש"ע נחשבים כבני בית בליכוד, בעוד ימינה בעימות עם רה"מ כשנשארה באופוזיציה.

יו" המפלגה ח"כ נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הסיעה "אני אגע בשני דברים בקורונה ובריבונות"

לא לתת מכת מוות לעסקים

בעניין הקרונה – אנחנו עדים להתפרצויות קורונה ברחבי הארץ, שכאילו מפתיעות אותנו. אך ההפתעה נובעת רק מכך שמשרד הבריאות כמעט ולא מקיים בדיקות PCR ובדיקות סרולוגיות. הממשלה בוחרת להיות עיוורת, ואז מתוך אותו עיוורון,להכות בפטיש על כלכלת ישראל עם עוד ועוד סגרים והחמרות. עסקים שנאלצו להסגר בגלל הקורונה, רק מתחילים להתאושש כעת. אם מדינת ישראל תאלץ להכנס שוב לסגר זו עלולה להיות מכת מוות לעסקים רבים שהם מנוע הצמיחה המרכזי של המשק.

הגיע הזמן לעבור ממדיניות פטיש למדיניות פינצטה. לבודד רק את הנשאים ולא לסגור שוב את ישראל. אני קורא לממשלת ישראל ולשר הבריאות להקים כבר היום מערך חירום לבדיקות, חיקורים ובידודים, כך שלא נצטרך לסגור שוב את ישראל.

אם מדובר בריבונות או בפלסטין

על החלת הריבונות אמר בנט:

הנשיא טראמפ הוא ידיד ענק של ישראל. ראינו את זה בהעברת השגרירות לירושלים ובהכרה בריבונות בגולן. החלת הריבונות היא צעד היסטורי, אבל הקמת מדינה פלסטינית היא אסון. אנחנו לא מכירים את פרטי התכנית והמפה – אם מדובר בריבונות או בפלסטין, שנוכל לתמוך בה בכל כוחנו. אנחנו פועלים להשפיע על התכנון, ולהביא להחלת ריבונות טובה, שנוכל לתמוך בה בלב שלם. כשהמפה והתכנית ייסגרו נחליט".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני: "אני מודה מאוד לחברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד, שקיבלו אותנו הנה להגיע לישיבת הסיעה לדבר על מתווה טראמפ ועל מהלך הריבונות. אנחנו נמצאים בנקודת זמן חשובה מאוד לא רק להתיישבות אלא לכל מדינת ישראל. אני, כראש מועצה שיש לו הרבה מה להפסיד, אומר לא תודה לתוכנית טראמפ ולמדינה פלסטינית וכן לריבונות. יש לנו אחריות ציבורית לא רק ברמה שלנו, אלא על כל מדינת ישראל. לכן באנו לכאן, להציג את הסיכונים ולומר לא ניתן להקים מדינת טרור בלב מדינת ישראל".

הדברים באים על רקע מסע הסברה אותו פתחו לאחרונה ראשי מועצת יש"ע, היו"ר דוד אלחיאני, המנכ"ל יגאל דילמוני ומזכ"ל אמנה זמביש. קמפיין השכנוע בא להזהיר מתוואי מפות הריבונות שנמצאות בידי נתניהו וטרם פורסמו. לפי יש"ע, הן כוללת מובלעות יהודיות בשטחים פלסטיניים ורצף טריטוריאלי פלסטיני שלמעשה מאפשר 'מדינה פלסטינית'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה או או.או גם וגם.או תנאי לזה תמורת זה?!(2=3
ישום?משנת אורי אבנרי | 01-06-2020 15:10
חשוב לומר את האמת .
2
ביבי מקים את פלסטין בסיוע ידידיו ממועצת יש"ע
שאול | 01-06-2020 15:37
איזה מזל שיש לנו כאלו חברים
3
הרבה מחיצות אבל האבטיח
דודו | 01-06-2020 16:02
עובר מיד ליד תמונת ראי של הציונות הדתית