גנץ מרגיע: "שוטרים לא יוכלו לפרוץ לבתים" - סרוגים

גנץ מרגיע: "שוטרים לא יוכלו לפרוץ לבתים"

לאור הביקורת הציבורית רחבת ההיקף על חוק הקורונה החדש, ראש הממשלה החליפי בני גנץ מבהיר: "כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים, שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי"

גנץ מרגיע: "שוטרים לא יוכלו לפרוץ לבתים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

לאחר הביקורת הציבורית שחולל תזכיר "חוק הקורונה" ובעיקר הסעיף שכולל בין היתר אפשרות כי במסגרת תקנות החירום יוכלו שוטרים להיכנס לביתו של אדם ללא צורך בצו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ יצא בהבהרות לגבי התקנות: "אני מבקש להדגיש כמה נקודות ולעשות קצת סדר בנוגע לחקיקה החדשה בנושא תקנות החירום של הקורונה" כתב גנץ ומנה את הצעדים: "אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת בניגוד למה שקרה בגל הראשון של הקורונה שבו הממשלה פעלה כמעט ללא פיקוח ומגבלות. החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור – יהיה פיקוח של הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור".

עוד באותו נושא

בית ספר נוסף נסגר; אלפי תלמידים נשלחו לבידוד

בנוסף הדגיש גנץ כי "כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים- או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה. שר המשפטים ניסנקורן ובכירי משרדו בוחנים ומוודאים שהתזכיר שיובא לאישור יאזן בין סמכויות החירום לזכויות הפרט. שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי. הנושא ייבחן מחדש ויגובשו כללים מידתיים.

עוד ציין גנץ כי "הזכות להפגין תישמר, ובתי המשפט והכנסת יישארו עצמאים ופתוחים. סמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי".

לבסוף כתב: "כן – בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מהקורונה, וכך היא תשאר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
החוקים בתקופת הקורונה
נטלי | 01-06-2020 12:20
לפרוץ לבתים של אנשים? פוליטיקאים מטומטמים וחצופים.. כנראה נטרפה עליכם דעתכם. עד כדי כך אתם חולי שלטון? מי זה שמוליך אתכם בטירוף הזה? דווקא לי יש רעיון מי זה יכול להיות.אנחנו לא בסין לא בצפון קוריאה לא בטורקיה וכו...ויש עוד רעיונות חולניים נגד זכויות האדם בארץ בחסות הקורונה.אחכ ייעשה שימוש גם לצרכים פוליטיים ....
חולני
אנרכיה | 01-06-2020 13:04
כך משמרים על הדמוקרטיה...של מושחתי הכנסת, מושחתי הממשלה, מושחתים שמדברים בשם העם כאשר העם לא בחר, לא תמך , לא תומך בדך הדיקטטורית והשפלה הזאת!
במקום להילחם בחוק, אני מתגייס למשטרה
סטאלין | 01-06-2020 12:47
ואז אוכל להתנקם באופן חוקי בכל מי שבא לי.
2
כבוד
ש.ה | 01-06-2020 13:19
מה אתה אומר ? אתה ראש ממשלה חליפי, לא ראש ממשלה בפועל. לעשות תעשה כשתהיה ראש ממשלה, אם בכלל. התפקיד גדול עליך.
3
האיש מסורס
אילן | 01-06-2020 13:51
בתור תומך לשעבר אתה לא קובע כלום מסורס .אימפוטנט
4
זה לא רק זה
שלום | 01-06-2020 14:00
זה לגמרי חוק ההסמכה הידוע לשמצה.
5
סמכויות השוטרים
רוני | 01-06-2020 14:34
ממש בדיחה לפי גנץ הכנסת תוכל לפקח..... הכנסת היא חותמת גומי בימים אלו השיטה היא מטומטמת חברי כנסת לא מצביעים לפי הבנתם או מצפונם. אחא אך ורק לפי הוראת הראיס הגיע הזמן ל קצוב את כהונת הראיס
6
מה יש לשטורים לעשות בבתים של אנשים
שפויה | 01-06-2020 14:43
זה מרחב פרטי, שאין לו שום קשר לקורונה. בבי מותר להתהלך בלי מסכות. משהו לא ברור פה
7
לא מאמינים לגנץ
רונית | 01-06-2020 16:14
איך אפשר להאמין לגנץ וביבי?! 2 שקרנים נוכלים שרימו את הבוחרים שלהם וממשיכים לדאוג לעצמם ולכנופיות שלהם. ממש לא דואגים לציבור