פעם שניה בשבוע: הלפיד הודלק באסדת לוויתן - סרוגים

פעם שניה בשבוע: הלפיד הודלק באסדת לוויתן

הלפיד באסדת הגז לוויתן הופעל היום סמוך לשעה 13:00, בפעם השנייה השבוע. במשרד האנרגיה אמרוו כי "מדובר באמצעי בטיחות המונעת זיהום אוויר", וגם בחברת נובל אנרג'י טענו כי "אין מדובר באירוע חירום"

פעם שניה בשבוע: הלפיד הודלק באסדת לוויתן
  (צילום: מארק ישראל סלם/פלאש90)

סמוך לשעה 13:00 היום (ראשון) הופעל הלפיד באסדת לוויתן – כך נמסר ממשרד האנרגיה. בהודעה הבהירו כי לא הופסקה אספקת הגז הטבעי בזמן הפעלת הלפיד. לפי הודעת המשרד, "הדלקת הלפיד הינה אמצעי בטיחות ומונעת זיהום אוויר. כאשר יהיה מידע מפורט יותר על סיבות התקלה, נודיע על כך".

מחברת נובל אנרג'י נמסר כי "בהמשך לעבודות מתוכננות שמבוצעות על אסדת לוויתן, הופעל הלפיד לצורך פינוי הגז באופן בטיחותי. הגורמים הרלוונטיים עודכנו. אין מדובר באירוע חירום, ופעילות ההפקה באסדה נמשכת כסדרה. לא צפויה השפעה סביבתית של האירוע ביבשה ובחוף".

עוד באותו נושא

המשרד להגנ"ס פתח הליך אכיפה נגד אסדת לוויתן

זו הפעם השנייה בשבוע האחרון שבה הלפיד באסדת קידוח הגז הודלק, לאחר שבמוצ"ש האחרון דווח על תקלה שהובילה להדלקת הלפיד. בחברת "נובל אנרג'י אמרו כי "בדיקת האירוע הראתה שהלפיד הודלק בשל תקלה בגלאי גז על האסדה. לאור זאת הופעלה התרעה בגין חשד לדליפה ובוצע נוהל חירום באסדה. מדובר בהתרעת שווא. כל מערכות הבטיחות על האסדה עובדות כשורה והפקת הגז הטבעי מלוויתן צפויה להתחדש בשעות הקרובות".

בשבוע שעבר המשרד להגנת הסביבה הודיע על נקיטה בהליך אכיפה נגד החברה המפעילה את אסדת הגז, לאחר שהפרה לכאורה את היתר הפליטה לאסדת לוויתן כאשר עיכבה את הליך החיבור הדיגיטלי של מערכות הניטור הרציף באסדה למשרד. בהודעה שיצאה מהמשרד להגנת הסביבה, נטען כי החברה הייתה צריכה לחבר את מערכות הניטור לזיהום אוויר הנמצאות על האסדה, למערכות בסיס הנתונים הארצי של המשרד, על-מנת להבטיח העברת נתונים ולאפשר למשרד פיקוח מיטבי בזמן אמת ובאופן שוטף. אולם החברה לא מילאה אחר הוראות אלו במועדים שקיבלה, ובכך עיכבה את הליך החיבור הנתונים לצפייה רציפה של המשרד. רק לאחרונה, החל המשרד לקבל נתונים אלו לצורך פיקוח.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו