מאיימים בהשמדת יהודים - והעולם שותק | דעה - סרוגים

מאיימים בהשמדת יהודים – והעולם שותק | דעה

חמינאי יודע, כי 75 שנה לאחר השואה, הוא יכול לאיים באופן גלוי ברצח עם כנגד העם היהודי, ולא תישמע בעולם כמעט כל תגובה, לא כל שכן יתבע ממנו מחיר שהוא עלול לשלם במישור הבינלאומי

מאיימים בהשמדת יהודים - והעולם שותק | דעה
  (צילום: תומאס קוך\שאטרסטוק)

באותו היום שישראל חגגה החודש את יום שחרור ירושלים, שב המנהיג האיראני אייתולה עלי חמינאי ואיים על מדינת היהודים ברצח עם. במהלך נאום שנשא לציון יום אל קודס, פסטיבל השנאה השנתי של טהרן המנציח את שליטתה של ישראל על ירושלים, כינה חמינאי את ישראל "גידול סרטני" אשר צריך "להיעקר ולהישמד", ואת הניצחון על ישראל ושחרור ירושלים ממנה כ"פתרון הסופי".

כשהגיעו גינויים מנומסים מגרמניה ומהאיחוד האירופי בגין איום נאצה זה, התגוננה איראן וטענה, שדברי חמינאי לא נועדו לכל היהודים כי אם "רק לישראלים". כששר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, הלם בחמינאי ואמר ש"הוא מהדהד את קריאתו של היטלר לרצח עם", צייץ המנהיג האיראני כי "הוא מבקש את השמדת ישראל, אך לא את השמדת כל היהודים".

עוד באותו נושא

צפו: הרב הראשי של איראן במסר בעברית לנתניהו


22

חמינאי יודע, כי 75 שנה לאחר השואה, הוא יכול לאיים באופן גלוי ברצח עם כנגד העם היהודי, ולא תישמע בעולם כמעט כל תגובה, לא כל שכן יתבע ממנו מחיר שהוא עלול לשלם במישור הבינלאומי. המשטר האיראני יודע, כי אפילו ישראל לא תשיב במעשים כנגד איומי ההשמדה היוצאים תדירות ממנו, עקב ארסנל הרקטות המאסיבי המכוון לעברה על ידי שלוחיה של איראן בדרום לבנון, ארגון החיזבאללה.

ואכן, תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו היה ציוץ בעברית כי: "כל משטר שמאיים על השמדת ישראל ימצא עצמו בסכנה דומה". ושר הבטחון בני גנץ אמר "לא מציע לאיש לבחון אותנו". אי אפשר לצפות מישראל לתגובה מילולית אחרת. אבל אפשר לצפות ממנה למעשים אחרים.

למשל, תביעה פומבית מהאיחוד האירופי לנקיטת מעשה. לא יעלה על הדעת, שאיראן תשמיע איומי רצח עם נגד היהודים שיהפכו במהלך השנים לעניין שבשגרה, והשותף המסחרי הגדול שלה, האיחוד האירופי, זה שדואג לעקוף עבורה את הסנקציות האמריקאיות, זה שהקים עבורה גוף ברטר חסר תקדים שיאפשר לאיראן לעשות עסקאות באירופה מבלי לעבור דרך מערכת הבנקאות, זה שעומד לצידה ומאפשר לה להמשיך ולמכור לו נפט בתמורה לסחורות ומציל אותה בכך מחרפת רעב, יגנה את האיומים בלשון רפה.

המסר לטהרן ברור מאוד – אתם יכולים לאיים על ישראל בהשמדה, ואפילו תוך שימוש בנשק המוני, ואנחנו עדיין נמשיך לקנות את הנפט שלכם. האיחוד האירופי מחזיק את ראשה של איראן מעל פני המים. בנקל, אם ירצה, יוכל להטביע אותה. או למשל, פניה למועצת הביטחון של האו"ם. בכל ההזדמנויות הרבות שבהם איימו טהרן וההנהגה האסלאמית בגלוי להשמיד את ישראל ו"לשרוף את תל אביב", מעולם לא עשה מזכ"ל האו"ם כל מאמץ להוכיח את איראן ואף לא להזהיר את הנהגתה, כי הצהרות אלו מפרות את אמנת האו"ם, וכי ניתן להשעות או לבטל את חברותה של טהרן בגוף העולמי.

מעולם לא קמה מועצת הביטחון של האו"ם ונקטה בפעולה כלשהי בגין אמירות אלו החותרות חד משמעית תחת מטרתו של האו"ם "להשכין שלום ובטחון עולמי". מעולם לא הוטלו על ידי האו"ם סנקציות כלשהן על טהרן, חברה קבועה בארגון זה, כנגד קריאתו של מנהיגה להשמיד חברה קבועה אחרת באותו ארגון.

אין לייחס לאו"ם משקל רב. זה נכון. אבל לפעמים יש בהחלטותיה של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לשנות מציאות. בסופו של דבר, כאשר אנו מגיעים לעוד מעגל של קרבות מול האויב, גם אנחנו מרימים ראשנו לעבר מועצת הביטחון, בין בתקוה שלא תתערב בלחימה ותאפשר לנו לפעול, ובין בתקוה שתתערב ותביא לסיום הלחימה בתנאים הנוחים לנו.

ועוד, כמי שנאבקים להגן על מדינת ישראל וחייליה בעולם הרחב בזירה המשפטית, אנו רואים את השימוש התכוף שנעשה בהחלטות מועצת הביטחון כנגד ישראל. להחלטות אלה משמעות רבה במישור הבינלאומי, לרבות במישור המשפטי. כמו כן, היו אלה החלטות מועצת הביטחון של האו"ם להטיל עיצומים על איראן בסבבים שונים בסוף העשור הקודם, שהתחילו את מכבש הלחצים על איראן שהכניע אותה לבסוף לנהל משא ומתן דיפלומטי בנוגע לתכנית הגרעין שלה.

מלים מובילות למעשים. אין ספק, כי ברגע שיתאפשר לו, יוציא האייתולה האיראני את מילותיו מהכח אל הפועל, ויפעל להשמדת ישראל, מבלי להמתין אפילו דקה אחת מעבר. כך גם ישראל. מלים שתצליח להוציא מהאיחוד האירופי או ממועצת הביטחון של האו"ם, יובילו לבסוף למעשים אשר יבלמו את חלום ההזיות של חמינאי "לשרוף את תל אביב". ועדיף לא לחכות דקה אחת מעבר.

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, עומדת בראש ארגון "שורת הדין" הנלחם למען מדינת ישראל בזירה המשפטית והכלכלית נגד טרור

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מי שדואג ליהודים זו ממשלת וצבא ישראל.
ציוני | 31-05-2020 14:12
כל עוד נדאג לעצמנו לא צריך טובות מהעולם. אם נלך ללמוד תורה במקום לשרת בצבא ולעבוד נהיה במקום של הקהילות שחרבו במאה שעברה. מה שיחסל את מדינת ישראל זה לא הערבים זה הדתיים.
הטחו עינייך מראות?
לאביגדור | 02-06-2020 5:59
הדת היא הסם של ההמונים, ואתה נראה לי מסומם.
כל כך רחוק מהאמת
אביגדור | 31-05-2020 15:46
הסיבה, שהציונות בראשם הרצל, רצו להקים לעם היהודי מדינה, עוד הרבה לפני השואה, היתה על מנת למחוק את הזהות היהודית, הדתית, מהעם היהודי. זאת עובדה. ברוך השם לא צלחה להם, למרות שהיו מאוד מאוד קרובים לכך. רק בזכות, תפילות, של העם היהודי, ושל תלמידי הישיבות, ושל תינוקות של בית רבן, לאבינו שבשמיים, זכינו, לגבור על נסיון שמד זה.
2
בשתי מילים: מה חדש????????????????????????
אוראור | 31-05-2020 15:08
והמבין יבין!!!!!!!!!!!!!!!!
3
אירופה האנטישמית!
ג'ני | 03-06-2020 10:49
אירופה היתה ונשארה אנטישמית עד היום! היום לחיסולה של אירופה עי האיסלאם האכזרי לא רחוק! אירופה הולכת ונכבשת!