הקורונה בירושלים: יו"ר ועד ההורים עושה סדר - סרוגים

הקורונה בירושלים: יו"ר ועד ההורים עושה סדר

יו"ר וועד ההורים בירושלים אריק קפלן אומר לסרוגים כי המטרה עכשיו היא לבודד את כל מי שבא במגע עם תלמידים מהגימנסיה העברית, שם מקור ההדבקה. הלימודים מתקיימים כסדרם וגם נושא ההסעות מטופל

author-image
הקורונה בירושלים: יו"ר ועד ההורים עושה סדר
  בדיקות קורונה בדרייב אין לתלמידים בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

אמש (מוצאי שבת), גבר החשש שההדבקה בתיכון הגימנסיה בירושלים עברה לבתי ספר נוספים, לאחר שתלמידים נדבקו מאחיהם ואחיותיהם. תלמיד חטיבת הביניים בתיכון התורני 'הרטמן' בקטמון בירושלים, אובחן אמש כחולה קורונה, 25 חולים נוספים התגלו במהלך השבת, לאחר שבחג השבועות עמד קצב ההדבקה על 100 ליום. משרד הבריאות הורה לקופות החולים לערוך בעוד חמישה ימים סבב בדיקות נוסף לתלמידי תיכון הגימנסיה העברית.

בקרב הורים רבים התגלה חשש מנסיעה יחד של תלמידי בתי ספר אחרים בעיר עם תלמידים מהגימנסיה. אריק קפלן יו"ר ארגון ההורים בירושלים מדגיש, "אני שוחחתי עם העירייה ובקשתי שיבהירו שכל מי שנפגש והיה לו איזשהו קשר עם תלמידים מהגימנסיה יהיה בבידוד". לדבריו ההנחיה לסגור בית ספר בעיר כרגע מדברת רק על הגימנסיה העברית, שם עברו ללמידה מרחוק, בשאר בתי הספר ישנם הורים שהחליטו שלא לשלוח, אך מרבית התלמידים הגיעו ללימודים. בכמה בתי ספר, הייתה הגעה מועטה של תלמידים, אך זו הייתה החלטה של ההורים ולא של בתי הספר, העירייה או משרד החינוך.

עוד באותו נושא

בנט: "מפטיש לפינצטה – מה עוצר אותנו?"


8

לגבי תיכון 'הרטמן', קפלן מסביר שגם שם המקור מגיע מהגימנסיה: "מדובר בקבוצת כדורסל שנפגשה והיה שם תלמיד מהגימנסיה ואחד הילדים נדבק- זה אותו מקור, יש שם ילד חולה והכיתה שלו נכנסה לבידוד". לדבריו: "יסיימו היום את כל הבדיקות סביב מקרי ההדבקה ומנסים כמה שיותר לבודד חבר'ה שבאו במגע עם תלמידי הגימנסיה העברית.

שר החינוך החדש יואב גלנט מתנגד הבוקר (ראשון) לסגירת בתי הספר ואומר כי "אנחנו מנתבים את דרכנו בי שני נתיבים למנוע תחלואה ולשמור את מערכת החינוך פתוחה, זה טוב למשק וטוב ללימוד".

בראיון לכאן רשת ב' טען כי "הפתרון של סגירה רוחבית של כל מערכת החינוך על דעת כל מי שהשתתף אתמול בדיון לאחר שראינו את הנתונים הוא לא טוב. אם נעשה זאת, נערים צעירים עלולים להדביק אנשים במקומות אחרים".

על העומסים בבדיקות לתלמידי הגמנסיה בירושלים: "באופן טבעי יש תקלות, ואני מניח שנתגבר עליהן. בסך הכל אנחנו מתגברים על הקורונה יותר טוב מאחרים. מצד אחד אנחנו נערכים לתרחישים, ומצד שני צריך להמשיך בשגרת החיים"

על הציפייה לגל שני: "מי חכם וידע, הנבואה ניתנה לשוטים. אני מציעה שלא ננבא, אין פה נתונים מדויקים. הנגיף הוא 'חמקמק' ו'ערמומי', אנחנו לא בדיוק יודעים איך הוא מתנהג, נערכים לתרחישים". שר החינוך פנה למנהלי בי ספר למורים ולתלמידים: "אני מבקש מהם לשטוף ידיים כמה פעמים ביום, לשים מסיכה כמה שזה לא נוח ולשמור על מרחקים סבירים של שני מטרים ומעלה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אנשים הזויים מנהיגים את המדינה
חינוך או בריאות | 31-05-2020 12:09
אוליי גלנט יסביר לכולם , איך אפשר להכניס בין 30 ל-40 תלמידים בכיתה צפופה , ולדרוש לשמור על מרחק 2 מטרים אחד מהשני???????? גלנט!!! תתעורר!!! אתה חי בסרט!!! קחו את האחריות על עצמכם ועל מצפונכם( אם יש לכם בכלל!), ואל תפילו אחריות על מורים ועל תלמידים!!!
2
ועד הורים
חינוך או בריאות | 31-05-2020 12:11
הגיע הזמן שועד ההורים וכל ההורים הבכיינים יבינו שלכל דבר יש מחיר , כשהוא נעשה באימפולסיביות, חוסר מחשבה, והעיקר להשמיע ולהראות את עצמם בתקשורת...