אחרי 70 יום: הר הבית נפתח ליהודים וערבים - סרוגים

אחרי 70 יום: הר הבית נפתח ליהודים וערבים

אחרי 70 ימים בהם הר הבית היה סגור לעליה ולתפילה, מחר (ראשון) הוא יפתח ליהודים וערבים, זאת לאחר החלטה של מועצת הוואקף הירדני והמוסלמי

אחרי 70 יום: הר הבית נפתח ליהודים וערבים

אחרי 70 ימים בהם הר הבית היה סגור לעליה ולתפילה, מחר (ראשון) הוא יפתח ליהודים וערבים, זאת לאחר החלטה של מועצת הוואקף הירדני והמוסלמי. ההחלטה תאפשר למוסלמים להיכנס בחופשיות ואילו יהודים יעלו בשעות המסוימות.

לפי הזמנים הקבועים, ההר נפתח ליהודים דרך שער המוגרבים בשעות 7:30 עד 11:00 בבוקר ולאחר מכן בין השעות 13:30 עד 14:30 בצהריים.

לפי התכנית, עובדי הווקף צפויים לחלק את המקום למתחמי תפילה שיכילו 50 איש כל אחד, בדומה לרחבת הכותל. בשלב ראשון לא צפויה להתאפשר תפילה במסגדים עצמם, אלא רק ברחבה החיצונית.

בארגוני הר הבית זעמו על סגירת ההר ליהודים במהלך חג השבועות בשעה שמתאפשרת עלייה לאנשי הוואקף: "במטה ארגוני המקדש קוראים לסלק את הווקף מהר הבית, ולהפקיד את ניהול המקום בידי גורמים אחראיים ויעילים יותר, שיידעו להיערך כראוי ויאפשרו את עליית היהודים להר הבית. ארגוני המקדש מוחים על הסגירה המתמשכת, ודורשים לאפשר את כניסת היהודים המבודלת ממילא בהר הבית מכניסת המוסלמים, משערים שונים, במסלולים שונים ובאבטחה משטרתית שונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו