קפיצה במספר חולי הקורונה: 100 בחג השבועות - סרוגים

קפיצה במספר חולי הקורונה: 100 בחג השבועות

בחג השבועות עמד מספר הנדבקים היומי על 100 חולים חדשים, בשבת התגלו עוד 25 נדבקים בלבד. מייד: הצהרת ראש הממשלה והיערכות השרים החדשים לקראת גל הדבקה שני

author-image
קפיצה במספר חולי הקורונה: 100 בחג השבועות
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

היערכות לקראת גל שני: בחג השבועות עמד מספר הנדבקים היומי על מאה איש ואילו במהלך השבת נדבקו רק 25 נוספים. בתוך כך, ראש הממשלה נתניהו ושר הבטחון בני גנץ קיימו התייעצות בצהרים ויימסרו הערב (שבת) הצהרה לתקשורת.

משרד הבריאות קיים מסיבת עיתונאים בחג בשעה 18:00, במהלכו אמר משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות כי "אנחנו רואים בימים האחרונים עלייה בתחלואה, היא לאורך זמן ומפושטת בחלקי הארץ השונים. ראינו שלא מדובר באירועים נקודתיים ולצערנו אנחנו גם רואים שינוי בשיעור הבדיקות החיוביות: מכלל הבדיקות שמבוצעות באותו יום".

נתח משמעותי מהחולים הוא בבתי הספר

סימן טוב העלה נתונים לפיהם "מחצי אחוז עלינו לאחוז וחצי למרות שמספר הבדיקות נשאר אותו הדבר. לצערנו אנחנו רואים את המציאות הזאת כי אין שמירה על הכללים ואין דרך למנוע תחלואה כשלא שומרים על הכללים: ללכת עם מסיכות ולהקפיד על היגייניה ומרחק של שני מטר. הדבר הזה לא מתבצע".

הוא סיפר כי במשרד ממזהים עלייה בתחלואה בעיקר בבתי הספר: "נתח משמעותי ומובהק מהתחלואה החדשה הוא בבתי הספר, יש לנו מספר רב של חולים בירושלים אבל יש לנו עוד מוקדים ברחבי הארץ".

נכנסו לאופוריה ושאננות

סימן טוב הבהיר כי "לצערנו המחלה עדיין כאן- אמרנו את זה לאורך כל הדרך. לא החום ולא הלחות הישראלית גרמו לזה שהיא תיעלם ולכן צעדים שאנחנו נדרשים להקפיד עליהם, ואווירת ההתרופפות לא במקומה – היינו בדאגה מאד גדולה. נכנסו לאופוריה ושאננות ומבחינתנו קיבלנו צפירת הזהרה כעת לחזור ולשמור על הכללים. אם לא נעשה את זה המציאות תאלץ אותנו לנקוט בצעדים קשים".

122 חולים בגימנסיה העברית

במהלך סוף השבוע מיום חמישי נבדקו 2,168 איש בירושלים, מתוכם 1,878 באיצטדיון טדי ועוד 290 בקופ"ח 'מכבי'. מתוצאות הבדיקות עולה כי בגימנסיה 104 נתגלו תלמידים שהם חולים מאומתים, 15 אנשי צוות ו- 3 הורים.

בעקבות התערבותו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שהובילה לפתיחת מתחם בדיקות קורונה מיוחד בטדי במטרה לשלוט על האירוע בצורה היעילה והמהירה ביותר ולהציל חיים, בוצעו במהלך היום (שבת) 1,208 בדיקות במתחם הדרייב אין. אלה מתווספות אל 700 הבדיקות שנערכו בטדי אתמול – ובכך נבדקו כל תלמידי ואנשי צוות בית הספר וכן משפחות החולים המאומתים.

לנוכח הניטור ותמונת המצב הברורה הוחלט, כי מערכת החינוך תמשיך לפעול כבשגרה, תוך התייחסות ממוקדת למוסדות חינוך בהם יימצאו שיעורי תחלואה גבוהים. המשרד בראשות השר גלנט ימשיך לערוך ניטור שוטף אחר המתרחש במערכת ולקבל תמונת מצב עדכנית לשם המשך קבלת החלטות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
איילת שקד נצפתה עורכת קניות בטיב טעם בחג!
שקד | 30-05-2020 20:56
צבועה. מצד אחד היתה נגד פתיחת מרכולים בשבת. מצד שני עורכת קניות בסניף טיב טעם בשיכון דן בתל אביב במהלך החג.
איילת שקד
ארי | 30-05-2020 23:57
חחחחחחחח
2
רק המסעדות והברים נפתחו בשבת.הצרות חזרו!!
שני | 30-05-2020 22:25
מה לא רואים את הבורא מאותת לנו ,למה לחכות ליותר גרוע סגרו הכל בשבת קודש!
3
קורונה
ארי | 30-05-2020 23:02
האמת שביטול הסגר משך שבוע ימים גרם להדבקה בקורונה בירושלים של 200 נבדקים. לחוצפה וההפקרות של המדינה אין גבול לא לצאת מהבית. זו סכנת חיים לא לצאת מהבית.
4
קורונה
אלימלך | 31-05-2020 3:05
מתנת שר הבריאות החדש .לחג השבועות אמר שאפשר להוריד מסכות .בימי החמסין .יש תוצאות לכל מי שכיבד את האמירה תודה לו על כך . גם אני יכול להיות סר הבריאות