נתניהו הורה על הקפאת הבנייה ביו"ש; בבית היהודי דממה - סרוגים

נתניהו הורה על הקפאת הבנייה ביו"ש; בבית היהודי דממה

אתר גלי צה"ל מדווח הבוקר כי ראש הממשלה הורה שלא לאשר תכניות בנייה ביו"ש בעקבות לחץ אמריקאי. בבית היהודי בינתיים לא מגיבים. כזכור ראשי המועצות ביו"ש ביקשו מהמתיישבים לפני הבחירות להצביע ליכוד ועכשיו הם משלמים.

נתניהו הורה על הקפאת הבנייה ביו"ש; בבית היהודי דממה

נתניהו הורה על הקפאת הבנייה ביו"ש; בבית היהודי שותקים

אתר גלי צה"ל מדווח הבוקר כי ראש הממשלה הורה שלא לאשר תכניות בנייה ביו"ש בעקבות לחץ אמריקאי. בבית היהודי בינתיים לא מגיבים. כזכור ראשי המועצות ביו"ש ביקשו מהמתיישבים לפני הבחירות להצביע ליכוד ועכשיו הם משלמים.

לפני הבחירות פרסמו ראשי המועצות ביו"ש קריאה למתיישבים ולציבור הסרוג להצביע ליכוד.

לקריאה הצטרף גם ראש מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין, שהתפטר מתפקידו כדי לתמוך רשמית בליכוד ובנתניהו. עכשיו משלמים ראשי המועצות על התמימות או האיוולת שבתמיכה שבליכוד.

אפילו ראש הממשלה הבטיח בישוב רחלים לחזק את ההתיישבות כשאמר "בסיס ההתיישבות הוא בתמיכה שלכם ברשימה המאוחדת של הליכוד ישראל ביתנו. עם התמיכה שלכם נוכל להמשיך בעשייה למען ההתיישבות".

אלא שכמה חודשים אחרי הבחירות, ולמרות הקמת ממשלת ליכוד-בית יהודי, ולמרות ששר הבטחון הוא אוהד ההתיישבות, משה יעלון, גלי צה"ל מדווחים הבוקר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להקפיא את כל תכנית הבנייה ביהודה ושומרון.

על שולחנו של שר השיכון אורי אריאל, נמצאות תכניות לבניית מאות יחידות דיור, שחלקן כבר אושר על ידי נתניהו בערב הבחירות כתגובה לפנייה הפלסטינית לאו"ם להכרה במדינה, אך בפועל לא בוצעה אף אחת מהתכנית האלה.

על פי גלי צה"ל, הסיבה להקפאת הבנייה היא ביקור הנשיא האמריקני אובמה בארץ והמאמצים של שר החוץ שלו קרי לחדש את התהליך המדיני עם הפלסטינים. כזכור, נשיא ארה"ב אמר בנאומו בירושלים כי "הישראלים מוכרחים להבין שהרחבת ההתנחלויות פוגעת בשלום".

בינתיים בבית היהודי שותקים ולא מגיבים. אורי אריאל איים כי הבית היהודי לא תתמוך בתקציב המדינה אם לא יאושרו תכנית הבנייה ביו"ש. אך איום זה נראה כרגע כאיום סרק.

בתגובה להקפאת הבניה החדשה, מגיב ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, שקרא לפני הבחירות להצביע לליכוד, כי "חיזוק ההתיישבות ביהודה ושמרון הוא צו השעה ומימוש רצון הבוחר שבחר במחנה הלאומי בבחירות האחרונות. בתקופה בה אנו מתמודדים עם איומים ואתגרים מחוץ ומבית ורואים הסלמה בפעולות הטרור בשטח  – כל הקפאת בנייה משדרת מסר של חולשה ומזמינה לחצים נוספים על ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
זה ברגע, זו בדיוק השניה, להכנס לאתר של הליכוד ולהתפקד.
איילת | 07-05-2013 10:02
כדי שתכף ממש, כשיהיה פריימריז, פייגלין יעיף בבעיטה את ביבי. ואל תתחילו עם התירוצים. זו האלטרנטיבה היחידההה!!!
2
נו, הרב לכטנשטיין פתח שמפניה? גם סתיו וגם להרוס בתים
| 07-05-2013 10:05
בושה וכלימה
3
בשם כל יהודה ושומרון
בני | 07-05-2013 10:26
זה קל מאוד לנתניהו להגיד ססמאות כמו למען ציון לא אחשה ולמען ירושלים לא אשקוט אבל כשזה בא על חשבון הרוחים שלו אז הכל מותר ואני קורא לבית היהודי אם ובאמת תהיה הקפאה לצאת מהממשלה ולהפיל אותה ומעתה ולהבא כולנו יודעים שלא מצביעם לליכוד אלא לעוצמה לישראל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4
נו, מה חשבתם...
יצחק | 07-05-2013 11:47
5
מתישהו זה היה מגיע..
דודו | 07-05-2013 11:49
היה ברור שפני ביבי לתהליך מדיני, וזה מחייב הקפאה.. מתחילה המפולת של תרגילי בנט.. גוש הימין התרסק- חרדים לא יעשו שום ברית בנושא, ובעוד שנה וחצי נהיה מוכרחים לצאת מהממשלה לטובתם..
6
עבירה גוררת עבירה. פגעו בעולם התורה, ועכשיו בארץ ישראל
איתן | 07-05-2013 12:05
מי ששם בית יהודי בקלפי - תהנו מהדייסה שבישלתם
7
א
ככיפת בענט | 07-05-2013 12:07
ייום שמחה הוא לנו.וברצוני לברך את נתניהו לא די בהקפאה..פינוי פינוי..זה מה שצריך עכשיו כדי שילמדו המדליפים על כל פגיעה בתורה ובחכמי ישראל יש פינוי התנחלויות הגוזלות הלחם מילדי העם היושב בציון ולא בגבעות.... אמרנו כבר שמשהו חדש מתחיל....כן כן.אבל מסריח בדמותו של בענט.......
8
אתם תצטרכו לחטוף עוד המון סטירות
דניאל | 07-05-2013 12:48
בחיבור הזה של בנט ליאיר לפיד ציבור המתיישבים ביו״ש יקבל עוד הרבה הודעות כאלה, כבר עכשיו לפיד וליבני מתנגדים למשאל עם בנוגע לפינוי התנחלויות וישובים, אז מה יעשה הבית יהודי אז ? הרי ביבי הוא הכי נתון ללחצים וכאשר ציפי ליבני מעוניינת להגיע להסדר מדיני הכן מהר שאפשר, כנ״ל גם לפיד, ובש״ס כבר לא נמצא אלי ישי שהוא לדעתי היה האיש הכי ימני בש״ס. לכן לטעמי ציבור המתיישבים הולך לשלם על ״הויתורים הכואבים״ שהולכים להיות והכל באשמתו הישירה של נפתלי בנט שבחר ביאיר לפיד, באותה ברית, חוסר הניסיון הפוליטי שלו והבחירות שהוא עושה הם אינם טובים לציבור שומרי התורה על כל סוגיהם, אני מקווה מאוד שהבית היהודי יתפרק מכיוון שכל עוד הוא קיים במתכונתו הנוכחית הוא מהווה אסון לעם ישראל.
9
כשראש הממשלה אמר שיתמוך בהתישבות התכוון בהתישבות בכל
| 07-05-2013 13:09
בכל הארץ ובהתישבות הבדואים בנגב, בשום פנים ואופן לא ביו"ש שהיא פלשתין לטעמו.
10
הרבנות יותר חשוב כנראה מארץ ישראל
| 07-05-2013 13:11
11
למס' 5: אין ספק שבנט הכניס את עצמו בין הפטיש והסדן
| 07-05-2013 13:19
(אולי תוצאה של שכרון כוח שתפס). מצד אחד יהיה מצב שלא יוכל להשאר בממשלה בגלל נושא מסוים, מצד שני אם יצא יכנסו מיד אלו שיסיעו לממשלה לבצע את אותו נושא מסוים. בין אם ישאר בממשלה ובין אם יצא שום דבר לא ישרת את האג'נדה. לא לבלוע ולא להקיא. עדיף שלפחות בנט ואריאל ימשיכו לשבת בממשלה להנאתם. מה שבטוח הימין מחוק, לא קיים יותר בכנסת, גם המפלגה בת 12 המנדטים הלא אפקטיבים, וגם הימין שלא נבחר, וסולק ברגל קלה ע"י הציבור שלנו. מה זה אם לא בכיה לדורות?
12
מגיע לכם כבר אמרתי?
חרדי | 07-05-2013 13:33
אם זה היה קורה לולא הברית החדשה בין בנט ללפיד הייתי כואב, עכשיו אני מאושר!!! בנט בגד בכם תפנימו טוב. אני מאחל לפרץ "בהצלחה" בענין שירות מלא להסדר. רק לפני 3 חודשים חיבקתם את הרשעים חיבוק טוב והם החזירו לכם חיבוק דב.
13
האם השמחים לאיד ההתנחלויות הם באמת חרדים לדבר ה'
עמוס ארליך | 07-05-2013 13:37
אני רוצה לשמוע מחאות של אלה הרואים עצמם מיצגי החרדים, וכן של חרדים פרטיים. שתיקה אינה מספיקה.
14
כרגיל
| 07-05-2013 14:04
15
בנט צריך להבין שהוא לא יכול להיות בסדר עם כולם
| 07-05-2013 14:10
הוא חייב קודם כל לציבור בוחריו לפני כולם.
16
היום הוכח כי רק עוצמה לישראל תשמור על שלימות הארץ
כהנא חי!! | 07-05-2013 14:20
היום זה הקפאה מחר זה... אני ממליץ בחום לקרוא מאתר הבית היהודי (שמשכיר לערבים :-) ) את ההסכמים הקואליציוניים שם מדובר על מו"מ עם האנטישמים הנבזים + נציג אחד של הבית היהודי שמתנגד כעלה תאנה (בינינו מה נציג אחד יעזור אם יש לפחות 3 מולו) + דרישה מעורפלת על משאל עם(הם לא כתבו ברור מתי! אולי רק כשיפנו את גילה ופסגת זאב ???). חוץ מזה שלרוב הסכמים קואליציוניים לא מיושמים במלואם ובד"כ לרעה. אז אל תגידו שלא. היתה אלטרנטיבה הייתם יכולים לבחור באנשים ערכיים שהוכיחו את עצמם ולא בבנט הליכודניק שעזב את הליכוד עקב סכסוכים אישיים ולא בגלל האידיאולוגיה שהייתה קלוקלת כבר אז. בבחירות הבאות כולנו כהנא!!!
17
שיפרקו את הממשלה שהבית היהודי יעמוד במילתו!!!!!
אייל | 07-05-2013 18:01
נמאס כל פעם שמישהו מצהיר על עמדות ימניות ועולה לשלטון לבסוף פועל על פי מצע מרצ.
18
גל פגיעה בישיבות התורה מביאים לפגיעה בארץ ישראל-הזהרנו!
אילנה לוי | 07-05-2013 19:54
זה מאד מצער שעצמה לישראל לא נכנסו לכנסת,הם ממש חסרים שם. הבהרנו וחזרנו ואמרנו, שכל פגיעה בישיבות התורה תביא לפגיעה באדמות ישראל. כי אחד קשור בשני. אמר רבי שמעון בר יוחאי, אם ראית ערים נתלשות מישראל, דע שלא החזיקו שכר סופרים וישיבות התורה.
19
אין מאושר ממני ביום זה :))))))))))))))))))
חחחחחחחח איך אני שמח | 08-05-2013 11:30
20
גיבורים גדולים
דוד | 08-05-2013 15:24
כאשר היה השר ,הרב פרופ' הרשקוביץ בממשלה -צחקק הח"כ אורבך אז ואמר כי אין דבר שיזיז את הרשקוביץ מהממשלה. נראה את כבודו נאה דורש ונאה מקיים-בעניין ההקפאה. איפה כל אנשי החזון,הרבנים והעסקנים???זו דרכה החדשה של תקומה?? אוי לבושה...משהו ישן מתחיל...