פנייה ליועמ"ש: להסיר את חסינותו של חיים כץ - סרוגים

פנייה ליועמ"ש: להסיר את חסינותו של חיים כץ

היועץ המשפטי לממשלה קיבל היום פנייה בה הוא נדרש להתניע את המהלך להסרת חסינותו של ח"כ חיים כץ אשר הוחלט להגיד נגדו כתב אישום בעבירות מרמה והפרת אמונים

author-image
פנייה ליועמ"ש: להסיר את חסינותו של חיים כץ
  יונתן זינדל/ פלאש 90

ארגון משמר הדמוקרטיה הישראלית פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שיפנה ללא דיחוי לוועדת הכנסת, לשם התנעה מחודשת של הליך הסרת חסינותו של ח"כ חיים כץ, לשם העמדתו לדין.

הפנייה ליועמ"ש מגיעה על רקע אישורה של מליאת הכנסת את המלצת הוועדה המסדרת בדבר הקמת ועדות קבועות בכנסת, לרבות ועדת הכנסת. בפניית משמר הדמוקרטיה צוין כי החלטת הכנסת הקודמת להעניק חסינות לח"כ כץ תקפה אך ורק לתקופת כהונת הכנסת הקודמת, וחוק החסינות מטיל חובה על היועץ המשפטי לפנות מחדש לכנסת החדשה, בהודעה מחודשת בדבר הסרת החסינות.

עוד באותו נושא

חיים כץ התפרץ: "שותים את דמי, "זה החיים שלי"


5

כזכור, באוגוסט 2019 הודיע מנדלבליט כי החליט להגיש כתב אישום נגד כץ בעבירה של מרמה והפרת אמונים, בעקבות קידום חקיקה בכנסת תוך ניגוד עניינים חריף בשל קשריו עם איש העסקים מוטי בן ארי.

בפנייה נכתב: "אשר לקצב הפעולה הנדרש בהקשר זה, חוק החסינות קובע כי בקשות בעניין חסינות יועברו לוועדת הכנסת "בהקדם האפשרי". בחוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, נקבע כי "חוק החסינות מחייב את ועדת הכנסת לדון בבקשות חסינות המוגשות אליה במועד הסמוך למועד הגשת הבקשה אין חולק שעם הקמת ועדת הכנסת, תקום החובה לדון ללא דיחוי בבקשות לקביעת חסינות שיוגשו אליה או שמונחות על שולחנה".

בארגון הוסיפו: "אמנם, עד עתה לא ניתן היה לפנות לכנסת ה-23 בהודעה מחודשת בדבר חסינותו של ח"כ כץ, משלאמונתה ועדת כנסת שתוכל לדון בבקשת חסינות; ואולם נוכח הקמתה, מוטל על היועץ המשפטי לממשלה לפנות ללא דיחוי לכנסת בעניין כאמור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
קודם כל
בר בי רב | 28-05-2020 1:30
צריך להסיר את חסינותו של מנדלפליץ עצמו. הוא עכשיו רוצה למנות את עצמו או יותר נכון לכפות את עצמו להיות עורך עיתון ערוץ 7.
2
עוד אחד
במ | 28-05-2020 17:09
הוא זכאי לא?! כמו העומד בראש.חבורה של מושחתים בשדה לנו את הכנסת שאמורה לייצג אותנו העם ומה קורה בפועל?
3
חיים כץ
נעומי | 28-05-2020 21:25
שיסיר את החסינות שלו קוגם
4
לא נמאס לכם מכתבות סתמיות ולא רלוונטיות
מירי | 28-05-2020 23:31
צריך לעשות סדר בבגץ ובפרקליטות. דיי נמאס לשמוע על כל השחיתויות בפרקליטות עצמה.