הסערה באולפנית ישורון: הנהגת ההורים מגיבה לטענות | פרסום ראשון

הסערה באולפנית ישורון: הנהגת ההורים מגיבה לטענות | פרסום ראשון

על רקע הסערה בעקבות פיטוריו של ראש האולפנא, הנהגת ההורים של אולפנית ישורון שלחה מכתב להורים ובו הסברים למהלך היציאה למכרז והשתלשות האירועים: "המעבר לרשת אמי"ת אינו טכני בלבד"

הסערה באולפנית ישורון: הנהגת ההורים מגיבה לטענות
  (צילום: יוטיוב / טל ברייר)

הסערה באולפנית ישורון.

הנהגת ההורים של אולפנית ישורון בפתח תקווה הנמצאת תחת סערה בעקבות פיטוריו של ראש האולפנא, הרב יניב כהן, בשל מכרז בו זכתה רשת אמי"ת במקום בנ"ע, שלחה מכתב להורים בו היא מסבירה את השתלשלות האירועים ואת מהות ההחלטה לצאת למכרז חדש.

במכתב ששלחה להורים, והגיע לידי סרוגים מסבירה הנהגת ההורים כי לא מדובר בהליך פרסונלי אלא כמהלך כולל המחוייב מכוח היציאה למכרז להחלפת הרשת.

עוד באותו נושא

מנהל 'אולפנית ישורון' פוטר, התלמידות וההורים מוחים


19

במכתב כתבו חברי הנהגת ההורים: "לאחרונה התבשרנו, כי בתום הליך המכרז אותו קיימה העירייה, נבחרה רשת אמי"ת כרשת מנהלת לאולפנית "ישורון" לשנים הבאות. בחירתה של רשת אמי"ת נעשתה לאחר שבמכרז אותו ערכה העירייה נבחנו הרשתות המתמודדות וועדת המכרזים הגיעה למסקנה כי אמי"ת היא הרשת האיכותית והמתאימה ביותר לאולפנית ישורון".

הנהגת ההורים מסבירה כי "החלטה זו באה בסיומו של תהליך ארוך אותו התחילה הנהגת ההורים באולפנית, לפני מספר שנים. לאחר כ- 20 שנים בהן רשת בני"ע שימשה כרשת מלווה בלבד של האולפנית ובמקביל הוקמה עמותת 'ישורון' לצורך ניהול כספי האולפנית, עלה הצורך והקריאה לשינוי ומעבר להפעלת האולפנית על ידי רשת מנהלת, כפי שמקובל כיום בכל הישיבות והאולפנות בארץ. הליך זה הסתיים כאמור בפרסום המכרז בו זכתה רשת אמי"ת".

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

"אנו מלאי גאווה על הישגי הבנות והאולפנית בתחומים רבים, אך המעבר לרשת אמי"ת אינו טכני בלבד והוא מהווה הזדמנות להוביל לשיפור ושדרוג פני האולפנית בכל ההיבטים ובכלל זה, בהיבטים ניהוליים, כספיים, פדגוגים וערכיים. אנו מאמינים כי המעבר לניהול האולפנית תחת רשת מנהלת בכלל ורשת אמי"ת בפרט, לא רק ישמר את מעמדה של האולפנית כמובילה בעיר אלא אף יוביל את האולפנית לשיאים חדשים".

בנוגע לפיטוריו של ראש האולפנא, הרב יניב כהן, כתבה הנהגת ההורים: "בסוף שבוע שעבר, פרסמה רשת אמי"ת מכרז לבחירת ראש/ת אולפנית לישורון, כפי שמתחייב ממנה מתוקף היותה רשת מנהלת. אנו מוקירים ומעריכים את פועלו הרב של הרב יניב כהן, ראש האולפנית לאורך השנים האחרונות, ויחד עם זאת, מרגע שנבחרה רשת מנהלת עלינו לאפשר לה לבצע את תפקידה ולבחור את מי שיוביל/תוביל את האולפנית בשנים הבאות. אנו סמוכים ובטוחים כי הרשת ביחד עם העירייה, ידעו לבחור את האדם המתאים ביותר לתפקיד".

עוד באותו נושא

הסערה באולפנית ישורון: 'עוול גדול;האולפנה תתפרק'


39

בסוף המכתב כתבו ההורים: "אנו רוצים לאחל בהצלחה לרשת ומצפים לעבוד עמה ועם הנהלת האולפנית בשיתוף פעולה ולסייע בכל מקום שנדרש. הצלחתם היא הצלחתנו. בהזדמנות זו נבקש להודות ולהביע את הערכתינו לרשת בני"ע ולחברי ועד עמותת ישורון על כל השנים שליוו את האולפנית בשקידה ובמסירות. יש להם הרבה זכויות למקום המכובד אליו הגיע האולפנית עד היום ועל כך תודתינו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
חצופים ושקרנים
תושב העיר | 26-05-2020 20:16
הנהגת ההורים חצופים ושקרנים. המהלך הזה הוא נקמה ברב יניב על כך שדרש שהבנות באולפנית יתלבשו בצניעות על פי ההלכה. עצוב מאוד שכעת מתברר שמי שמנהל את האולפנית זו חבורת לייטים חפיפיניקים שרוצים שהבנות יבואו לבושות בפריצות. המצב הזה הוא ביזיון שאין כדוגמתו. איפה הנהלת החמד? מדוע אינכם תומכים ברב יניב? איפה רבני העיר? איפה הרב הראשי? אתה מוכן שבעיר שלך יפטרו ראש אולפנית שמחנך לשמירת הלכה. כל מי שרטצה חינוך יהודי לבת שלו חייב למצוא חה מוסד אחר!
למה אתה באינטרנט? איזה רב התיר לך?
אתה חפיפניק | 27-05-2020 8:49
מי התיר לך לשוטט באינטרנט במקום ללמוד תורה
שוק חופשי. תפתחו אולפנה מתחרה
מה הבעייה | 26-05-2020 21:13
מספיק לילל, אכלו לי שתו לי.
2
ועד הורים
אבי | 26-05-2020 20:26
אני מכיר את הרב יניב כהן מקרוב.איש חינוך מדהים ומנהל בחסד.לצערי כאיש חינוך כבר הרבה שנים ובעבר גם כיור ועד הורים במוסד אחר .אני חושב שהרב יניב חייב להמשיך לכהן כראש אוולפנה .אך בתנאי אחד שועד ההורים לא ימשיכו באולפנה הם מרעילים את המקום וימשיכו להחריב את באולפנה. והיה והרב יניב היקר יעזוב תהיה לכל אחת או אחד שיבוא מבחוץ בעיה באולפנה בעיקר עם הורים שיכולים אחרי שנה להעיף או לזרוק אותו או אותה.מעבר להיכנס,לנעליו הגדולות של הרב יניב.וכן הקשר הטוב עם עם הצוות.
ועד ההורים צריך לקחת חמש צעדים אחורה.
אנונימי | 26-05-2020 21:32
ועד ההורים חושב שיכול לנהל אולפנה שלימה לפי מניעים אישיים,ותכנון מהלכים צר לי לבשר שלא אתם הם אלו שיקבעו העיקר פה הן התלמידות וצוות המורים שעומדים מאחורי כבוד הרב יניב!
3
ממש משפט דרייפוס....
חחח | 26-05-2020 21:03
כמה רעש... כל יום מפטרים מנהלים. אפשר להרגע.
.
דני | 26-05-2020 22:10
לא כל יום מפטרים מנהלים בצורה מבזה ומכוערת כזאת. קומץ קטן של הורים עם כוח הרסני. פוליטיקה מלוכלכת.
לגבי כל יום מפטרים אנשים
דני | 26-05-2020 21:27
לא כל יום מפטרים ככה! אנשים קטנים בעלי כוח רב. לא יודעת איך הם ישנים בשקט
4
זה אתר תקשורת או ועד כיתה?
אולי די | 26-05-2020 21:08
צאו קצת מהשטייטל
5
למשפחות התורניות מזמן אין מה לחפש שם.
בני | 26-05-2020 21:29
מקום שבו נוזפים במורות המבקשות ללבוש לבוש צנוע, והתמודדות את הבנות שלא ללכת לצבא, זה לא מקום תורני. ההורים שם שולטים בחינוך ומפעילים לחץ. רשת אמית אינה רשת תורנית ולא מעודדת זאת. לא בכדי היא נבחרה. הגיע הזמן לאולפנית חדשה, ברוח ישורון הישנה והטובה
מר אלדר מנהל רשת אמי"ת רק מחפש כל הזמן עוד
לבני | 28-05-2020 10:57
מקומות/בתס/אולפנות/ישיבות לקנות ולהשפיע לפי דרכו בחיים. חבל שזה גרם לפטר מנהל מוכשר (כך נכתב) ומצליח באולפנת פת, רק בגלל שביקשו מהבנות לבוא בלבוש צנוע.
6
...
נטע | 26-05-2020 21:35
הרב יניב מוביל את האולפנית !! אין אולפנית בלעדיו !!!
7
חלאס לשקרים
אנונימי | 26-05-2020 21:36
ועד ההורים שלח את הבנות שלו ללמוד באולפנית לתוך הנהגתו של כבוד הרב יניב ,אדם משכמו ומעלה! מקבלים את מבוקשם יום וליל ,צריך לדעת מתי לעצור ולא לרדת נמוך ולפגוע במערכת שלימה. מתעסקים בדיני נפשות-על הכף מונחות 1200 תלמידות שיחשבו מסלול מחדש לשנה הבאה עקב פיטוריו של הרב שלא בצדק,ועוול ועוגמת נפש שאין לה עוררין כלפי הרב! לא מתנהגים ככה ובטח שלא אנשים בוגרים שאמורים לייצג -ועד הורים -תגדירו מחדש.
.
לגבי שוק חופשי | 26-05-2020 22:20
בשוק חופשי יש התנהלות יותר מכובדת ממה שהלך פה כלפי ראש האולפנית. אם באתם למכור עגבניות ולפטר מנהלים זה לא המקום ולא הדרך. תלמדו דבר או שניים משוק מחנה יהודה או שוק פתח תקווה.
8
סתמו ת'פה שקרנים
שיפי | 26-05-2020 21:49
אין על הרב יניב!! הוא מוביל את האולפנה לטוב . תעזבו אותו הוא אדם חף מפשע שלא עשה כלום. לרב יניב אכפת מכולם בבית הספר בין עם זה התלמידות לבין עם זה הצוות החינוכי. עם הוא יעזוב האולפנה תידרדר לגמרי
9
הרב יניב
אביה | 26-05-2020 22:14
בושה שיש בכלל דיבור על פיטורים .. פשוט עוול לאור יום לבן אדם איך אפשר לישון בלילה אחרי מהלך כזה?
10
הקפיטליזם החזירי השתלט על הציונות הדתית
מורשת בנט | 27-05-2020 6:20
איפה הגענו תעשו תשובה
שוק חופשי זה ימינה, סוציאליזם תחפש בעבודה
תתעורר | 27-05-2020 7:35
כנראה שאתה לא קורא את מצע המפלגה. נגד סוציאליזם ונגד מעורבות בהחלטות שלטוניות. מה אתה חושב משמעות משילות.
11
הרב יניב חרדלי קיצוני, לא מתאים לרוח המקום
הורה שמח | 27-05-2020 7:31
המנהל החדש שנבחר יהיה פלורליסטי מצהר.
רד לשטח
תלמידה | 30-05-2020 23:08
בתור אחד שמכיר את המקום? האמנם הרוב המוחלט אינו תומך ברב?
12
לומר ללייטית להאריך חצאית זו סכנת נפשות
בצלאל | 27-05-2020 15:08
או מינימיום פיטורים