הסערה באולפנית ישורון: 'עוול גדול;האולפנה תתפרק' - סרוגים

הסערה באולפנית ישורון: 'עוול גדול;האולפנה תתפרק'

תלמידות מאולפנית ישורון בפתח תקווה מספרות לסרוגים על האווירה הקשה בעקבות פיטוריו של ראש האולפנה: "תלמידות רבות יעזבו ורבות לא יבואו ללמוד פה". נציגת ההורים: "תהליך לא תקין"

הסערה באולפנית ישורון: 'עוול גדול;האולפנה תתפרק'
  (צילום מסך מתוך יוטיוב)

הסערה באולפנית ישורון.

תלמידות מאולפנית ישורון בפתח תקווה טוענות כי פיטוריו הצפויים של ראש האולפנה, הרב יניב כהן, הן עוול מוחלט ומפנות אצבע מאשימה כלפי קבוצה מסויימת בוועד ההורים שדחף להחלפתו מכיוון שהשקפותיו לא התאימו לאורח חייהם.

בשיחה לסרוגים מספרות התלמידות על מנהל אהוב, איכפתי ומסור, שמכיר כל אחת ואחת מ – 1200 תלמידותיו.

תלמידה מכיתה י' (שמה המלא שמור במערכת) אומרת כי הרצון למצוא מנהל שיהיה לשביעות רצונם של 1200 תלמידות הוא בלתי אפשרי: "מדובר בקבוצה קטנה מתוך וועד ההורים שלא מייצגת לא את ההורים, לא את התלמידים ואפילו לא את הוועד עצמו". לדבריה: "אמא שלי גם חברה בוועד והיא ורוב חברי הוועד תומכים ברב יניב ומתנגדים להחלפתו".

עוד באותו נושא

מנהל 'אולפנית ישורון' פוטר, התלמידות וההורים מוחים


19

תלמידה נוספת מכיתה יא' מבקשת להתייחס להשלכות הצפויות בעקבות עזיבתו של ראש האולפנית: "מדובר בפספוס ענק. ענק. תלמידות רבות יעזבו אם הוא לא ימשיך. אני בעצמי לא יודעת אם אני אמשיך פה את כיתה יב'. והמון תלמידות שאמורות ללמוד בשנה הבאה באולפנית בגלל שהרב יניב מנהל אותה, עשויות לא לבוא".

תלמידה נוספת, הלומדת בכיתה יב' ובעצם מסיימת את לימודיה בעוד מספר שבועות, מספרת כי למרות שהיא כבר לא תהיה חלק מהאולפנה שנה הבאה, היא לא יכולה שלא לזעוק על העוול: "אני מסיימת עוד חודש בגרויות והולכת לעשות שירות לאומי, אבל אני לא דואגת לעצמי. אני לא חושבת שקיימות הרבה אולפנות שמורכבות מכל כך הרבה גוונים ואוכלוסיות. ראש האולפנה מחזיק את כל המערך הזה בצורה מעולה. רק עכשיו סיימנו את תקופת הקורונה ובית הספר תיפקד בצורה מעולה. וברור שבלי הרב יניב זה לא היה קורה. ואין לי מושג מאיפה מגיע הרצון לפטר אותו".

אחת התלמידות מבהירה בשיחה לסרוגים: "אני אישית יודעת שאני לא ממשיכה פה שנה הבאה אם הוא לא ממשיך. זה פשוט עוול לאדם שעשה כל כך הרבה טוב. מדובר באדם שהוא מודל לחיקוי. יש לי איתו המון חילוקי דעות אבל אי אפשר להתעלם מההשקעה האדירה שלו באולפנית, בצוות ובבנות".

התלמידות מסיימות ואומרות: "אנחנו לא רואות שום סיבה לפטר אותו. ואנחנו בטוחות שיש משהו שלא מספרים לנו ושמעורבים פה כוחניות והמון תככים. אני לא יודעת מה הסיבה שמתנגדים אליו. מדובר בקבוצה קטנה עם המון אמצעים".

עוד באותו נושא

סערת באולפנית ישורון בעקבות נוהל החצאיות החדש: "כמו סעודיה"


17

נציגת ההורים, ששמה שמור במערכת, מספרת לסרוגים: "כולנו מאוד נסערים. ההורים והבנות מרגישים שעושים כאן עוול נוראי לראש האולפנית, הרב יניב כהן. עצומה ששלחנו ביום שישי, צברה תאוצה וכל יום פונים עוד הורים שרוצים להצטרף. התלמידות פתחו ביוזמות יפות שלהן, שלטים ושירים מול חדרו של ראש האולפנית. פגישה עם ראש הבית היהודי בפ"ת. בהמשך פגישה עם ראש העיר. ואמרו שיגיעו גם למזכ"ל משרד החינוך, אם צריך".

עוד היא מציינת כי "מובילות המאבק הן בנות בי"ב, שלכאורה לא צריך להיות להן אכפת, אך הן מוקירות תודה לרב יניב על כל השנים. אתה יכול לשמוע מהן שלא כל ההורים מודעים לפרטים, לזלזול, אבל המחאה מתרחבת מאוד. יש לנו תחושה שכל המהלך של לכרוך את הפיטורים כחלק מזכיית רשת אמי"ת במכרז לא תקין. בסוף שבוע שעבר הוגשה על כך תלונה לביקורת העירייה".

תגובות לכתבה

מרשת אמי"ת נמסר לסרוגים: "על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, עם כניסת הרשת לניהול מוסד חינוכי, עליה לערוך מכרז לתפקיד המנהל. השבוע פורסם המכרז לתפקיד וכל מי שעומד בתנאי המכרז יכול ומוזמן לגשת. ועדת המכרז הכוללת את נציגי העירייה, הרשת ומשרד החינוך תבחר את המועמד הטוב ביותר למען האולפנה".

מעיריית פתח תקוה נמסר לסרוגים: "אולפנית ישורון עברה בהליך מכרז מבעלות עירונית לבעלותה של רשת "אמית" -רשת עצמאית. בהתאם להנחיות משרד החינוך ותנאי המכרז להעברת הבעלות, האחריות הניהולית על בית הספר שייכת לרשת "אמית" והיא זו האחראית, בין היתר, על מינוי מנהל לאולפנית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
39 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
כך מפעילים לחץ על מנת לזכות במכרז....
שגיא | 26-05-2020 17:30
שקוף
צורה מגעילה.אנשים נוראיים
שולמית | 26-05-2020 20:27
מותר לפטר , ממש לא בצורה מבזה ומכורה כזאת.
2
בולשביקים ! שוק חופשי!
מה זה?? | 26-05-2020 17:30
נשמעים כמו ההסתדרות וועדי העובדים. מותר לפטר מנהלים!!
בושה
תלמידת יב | 26-05-2020 22:33
כל הדבר הזה פשוט בושה! הרב יניב הוא איש חינוך ! אדם טוב! מנהל ברמה הכי גבוה שיכולה להיות! אני שמחה שלמדתי פה, בבית ספר שלו, באולפנה שלו! אני שמחה ומאושרת שסיימתי פה 6 שנים עם המנהל הכי טוב שאפשר לבקש ! וכל אחד/ת שיבוא ויחליף אותו פשוט לא יגיע לרמה שלו!
במוסדות חינוכיים העיקר הוא טובת התלמידים
תשובה | 26-05-2020 18:58
ולא רק השוק החופשי
בשוק החופשי מותר ומקובל לפטר מנהלים
תשובה | 26-05-2020 18:10
אפשר כן ואפשר לא. אין שום מניעה.
גם בשוק החופשי לא מפטרים את המנהלים
לקפיטליסט החינוכי | 26-05-2020 18:04
למה בשוק החופשי כשאינטל קונה סטארטאפ היא לא מפטרת את המנהל? כי זה מזעזע את המערכת ומוריד את ערך החברה משווי השוק. אתה לא עושה ככה אלא אם המצב ממש גרוע. אם כבר ישנם חוקים מקובעים המחייבים על מכרז, ללא התחשבות על ההשלכות. בתור אדם שדוגל בשוק חופשי אתה צריך להיות נגד רגולציה...
3
..
,, | 26-05-2020 17:31
רצוי שרבנית תנהל שם
רצוי שהרב יניב ינהל
לומדת בי' | 26-05-2020 21:56
אין מתאים מהרב יניב לניהול האולפנית. אפשר להתייעץ עם הרב על כל דבר, יחס אישי לכל אחת, הרב מתייחס אלינו כאילו היינו הבנות שלו
כל אולפנה ומה שמתאים לה
תלמידה | 26-05-2020 19:01
יכולים להיות גם רבנים שמתאימים.בישורון יש גם רבנית שעוזרת מאוד לתלמידות.
4
הרב יניב
תמר | 26-05-2020 17:38
נשמח לדעת למה מפטרים בן אדם מדהים , מוזמנים ללמוד ממנו קצת על דרך ארץ כבוד ובעיקר הרבה הרבה ענווה .
מהכרות של שנים...
איש מיוחד משכמו ומעל | 26-05-2020 18:59
אל תותרו עליו
5
ישראל השניה
א.ס | 26-05-2020 17:57
כנראה לא מוצאי חן לכמה אנשים שהרב שייך לישראל השניה
ישראל השניה.
דני | 26-05-2020 20:38
כנראה מאוד. חזרו לחיות בימי הביניים ומתנהגים בגזענות נוראה.
6
תמיכה גדולה באדם ענק
משה פניגשטיין | 26-05-2020 18:39
שלוש בנות שלנו למדו אצל הרב יניב וקיבלנו טיפול וייחס כאילו הם התלמידות היחידות תמר הבת שלנו למדה באולפנית והייתה צריכה עזרה וקיבלה את כל מה שצריך כדי לסיים את הלימודים עם תעודת בגרות מלאה. אבל זה הסיפור הקטן הטיפול והייחס לתמר המיוחד קי:לנו אישית מהרב יניב כבר מאותו בוקר שקיבלנו את הבשורה המרה על כך שתמר נהרגה בתאונת הרכבת הקלה בירושלים. תמר בוגרת של האולפנה אבל הרב יניב התנהג כאילו היא הייתה תלמידה. הרב יניב ליווה, תמך, עזר בכל דבר. זו דוגמא לאדם מיוחד עם רגש ייחס ומחנך גדול. עצוב שאדם כזה עוזב את מקומו בגלל אנשים בודדים (אפילו יותר מכמה בודדים) ורק בגלל ... עצוב עצוב מאוד מקווה שהגופים יתעוררו וחיזקו את הרב יניב וישאירו אותו על מקומו בכבוד המגיע לו. משה ונעה פניגשטיין
7
על מה מדובר? לא הבנתי כלום מהכתבה
דתי לאומי | 26-05-2020 18:56
על מה המחלוקת?
הבית ספר עובר רשת
תלמידה | 30-05-2020 22:17
ורוצים להחליף את ראש האולפנית שלנו
8
כמה פרטים ששכחו לציין
ד. ר | 26-05-2020 19:04
חבל ששכחו לציין כי אותה נציגות הורים לא לגיטימית המכהנת כהנהגת ההורים היא זו שביקשה והתעקשה על קיום בחירות אחרי שנים שלא היה בישורון וועד פעיל או שאותם הורים ניסו להיבחר להנהגת ההורים (גם בעזרתו של ראש האולפנית) אבל לא הצליחו (כי כנראה דעותיהם לא מייצגות את דעת הרוב). חבל גם ששכחו לציין את מיצב האקלים של משרד החינוך שמראה כי הבנות לא מרגישות שייכות והזדהות לביהס ולהנהלה. וזה לפני נושא הכספים שנגבו בניגוד לחוק שכולם הסתירו כל השנים. בקיצור, כמו בכל דמוקרטיה הרוב הנבחר הוא הרוב המייצג. הורי ישורון מחזקים את הנהגת ההורים העושים ימים כלילות למען ביהס.
לא למדת שם? אל תדבר.
אני | 28-05-2020 9:15
״חבל גם ששכחו לציין את מיצב האקלים של משרד החינוך שמראה כי הבנות לא מרגישות שייכות והזדהות לביהס ולהנהלה.״ בתור אחת שלמדה שם מז׳ עד י״ב ומכירה את הבנות ואת הנפשות הפועלות. הבנות היו שמחות למנהל שלא אוכף את עניין החצאיות, ימי חופש ושגמיש בכל מה שקשור לעקרונות האולפנה. אתם יודעים... למתוח את הגבול. למבוגרים בתפקידי חינוך אסור להתרפס ולוותר כל הזמן לתלמידות, חייבים לחנך בצורה שתוציא אותן מוכנות לעתיד. אז מספיק עם השטויות. מדובר בראש אולפנה מעולה שרוב התלמידות והבוגרות תומכות בו.
.
עוול | 26-05-2020 20:33
במציאות היום ועכשיו הרוב נגד מה שקורה ועם זה אי אפשר להתווכח ושיישאו בתוצאות כשעושים עוול לבן אדם שעומדים מאחוריו צוות ותלמידות שיודעות לצד מי האמת! וההורים לא יושבים בכיתה,ולא מעורבים יום יום שעה שעה אז לסובב את כולם נגד ראש אולפנה זה ממש עוול .
אם כבר כמה פרטים ששכחו לציין
תמר | 26-05-2020 20:28
שכחת לציין ועד הורים כוחני וגזען , כמו כן שכחת לציין כמה שהבית ספר משמש מקום טוב , כמו כן שכחת לציין שהבחירות לועד התקיימו רק בגלל שבשנה שעברה הם לא הצליחו לפטר את המנהל. שכחת גם לציין שהבחירות נעשו בצורה של תן וקח , אני אשמור לך ואתה תשמור . שכחת לציין הרבה דברים .
9
החלפת מנהל
אנונימי | 26-05-2020 19:12
עוול!פשוט נורא המהלך הכה מכוער! לא ראוי ולא מכובד לעשות זאת,בן אדם שהוביל אולפנה שלמה במשך כמה שנים והביאה אותה לדרכים הכי טובול שיש!עומדות מאחורייך.
אם כבר שכחת לציין
אנונימי | 26-05-2020 20:36
כל המהלך מלוכלך, גזעני, עקום ולא מוסרי בעליל!
10
על ועד הורים ועל הרב
תלמידה | 26-05-2020 23:16
ועד הורים תורני שלגמרי מגדיר מחדש תורני. נראלי כל ההורים מהועד לא ביקרו בבית הספר לאחרונה, בית ספר חרדי זה לא וזה אפילו לא שואף להיות! מזמינה אתכם לבקר בבית יעקב אם תצטרכו כתובת. אתם החלטתם להכניס את הילדות שלכן תחת חסותו של הרב יניב שידוע כמחנך משכמו ומעלה! קצת לא מסתדר לכם אז כל האמצעים כשרים?! אתם החלטתם לשלוח את הילדות שלכם לבית ספר דתי, אם החלטתם שאורח החיים הדתי תורני לא מתאים לכם יותר יותר מאשמח להמליץ לכם על מוסדות אפשריים! אני בתור אמא לתלמידה אומרת לכם בוודאות אם מהלך כזה יקרה הילדה שלי וכל הסובבות אותה יהיו הראשונות לעזוב! הדבר אולי זה ייתן שלוות נפש לבדיוק 5 הורים קיצוניים כוחניים ואף גזעניים! אבל תגידו לי אתם מה עדיף 5 בנות שישארו בבית ספר או 1100?! גם אם והיה צורך להעיף את הרב יניב ואין כזה ! יש צורה לכל דבר , אתם פשוט בושה אין לי מילה אחרת וכמו שאמרו כבר בתגובות פה לפני, שוק זה בדיחה לידכם.
11
למה גבר בראש אולפנה
אריאל | 27-05-2020 19:34
מכירים אישה שמובילה ישיבה תיכונית?
12
הרב יניב כהן
תלמידה לשעבר | 28-05-2020 9:04
מדובר מנהל מדהים. בתור אחת שסיימה שם לפני כמה שנים מדובר בבן אדם טוב, חייכן קשוב לכולם ולא מוותר על עקרונות האולפנה למרות כל מיני הורים שניסו להפריע לו. מאחלת לו להמשיך בתפקידו.
13
סערה בכוס מים... מי מכניס לעצמו כסף לכיס ?
יוסי | 28-05-2020 13:27
הבנות שלי למדו שם עד שנה שעברה. דעתי האישית: איש חינוך הוא לא - אני מצפה ממנהל אמיתי לא להיות צר אופקים, דוגמתי, וגם לא לבייש תלמידות (כאילו בשם חינוך). הוא פשוט לא מחובר לסביבה שלו ולקהל בית הספר. וגם, תפסיקו עם התירוץ של ישראל השנייה - וודאי שגם אין גזענות (אני ספרדי בעצמי). ובלי קשר, מקרה היפותטי - אם הייתם שומעים על מנהל שרושם לעצמו צ'ק מקופת תשלומי הורים בסכום 5-ספרתי לחודש (?!), תוספת אישית... מה הייתם אומרים??? בקיצור, שלום ולא להתראות
רוב התלמידות חוות חוויה שונה לגמרי
.... | 30-05-2020 22:28
זה מאוד מצער אם הבנות שלך הרגישו אחרת. בחיים לא ראיתי שהרב בייש תלמידה כלשהי. אי אפשר לקרוא לרב יניב צר אופקים. ישורון היא אחת האולפנית היותר פלורליסטיות ויותר מגוונות שאני מכירה. בתור מישהי שלמדה עם הרב יניב באופן אישי, מדובר אכן באדם תורני (ובכן, הוא רב) אבל עם המון פתיחות והכלה. אני אישית באתי לא באתי מבית דוס, ודווקא מישורון, ומההנהלה בפרט, הרגשתי המון הכלה.
עבירה פלילית
קורא | 30-05-2020 21:45
לא מכיר את העניין מקרוב אבל נשמע שדווקא עירייה הרשת והוועד פעלו באופן לא חוקי, לא?
14
במקום להעיף את ההורים שחושבים שהכסף יכול הכל
אני | 28-05-2020 14:21
שיעיפו אותם שהם יוציאו את הבנות שלהם מאולפנה,ויקימו לעצמם תיכון דתי לייט .למה להרוס את ישורון שקיים מעל 70 שנה .בושה
15
רק צד אחד מוצג כאן - למה ?
יוסי | 28-05-2020 16:20
כולנו יודעים שהרוב לא תומך בו - מי שרוצה לעזוב איתו, טוב יעשה שיעזוב. הרב יניב הצליח לגרום לתסכולים רבים וזה מאוד מצער. הגיע זמן לשינוי וקצת יותר נוארות ואהבת אדם במקום חרדליות וגישה צרה
חרדליות? ישורון? אנחנו מדברים על אותו בי"ס??
בוגרת | 02-06-2020 23:29
ומומלץ להפסיק לחשוב בתבניות. נדמה לך שאם את/ה לא חרדלי אז אתה משכיל ונאור? לפי תגובתך צר עולמך כעולם נמלה.
התלמידות מאוד מעריכות את הרב
תלמידה | 30-05-2020 22:21
נכון. לכל דיון יש שני צדדים, אבל בשורה התחתונה- הנימוק היחיד שנותנים לנו, התלמידות (אלה שתכל'ס מושפעות מהשינוי הזה!) זה שעוברים רשת אז צריך להחליף מנהל. רוב התלמידות מעריכות את הרב יניב, ואין טעם לטלטל את כל האולפנה ולפטר מנהל שעושה המון בשבילה.
הרוב הגדול תומך ברב.
תלמידה | 30-05-2020 21:28
הרוב הגדול תומך ברב אך דומם. יש אשליה שהרוב מתנגד לרב בגלל קומץ כוחני ורעשן.
16
מזמן צריך לפצל את המוסד הזה לתיכון ואולפנה
בני | 04-06-2020 9:00
ליפי הנפש עם החצאיות הקצרות והשירות הצבאי לעשות תיכון דתי. ולבנות התורניות שרוצות שירות לאומי לעשות אולפנה. כך ההורים יפסיקו לריב. קחו את מעלה אדומים כדוגמא. יש תיכון אמית ואולפנת צביה וכולם מרוצים....
17
רשת אמית צריכה ממזמן לעבור ביקורת חיצונית
אחד מבפנים | 04-06-2020 13:19
הם השתלטו על חצי מהארץ ואף אחד לא באמת מבקר את המינויים הכשלים והשיטות שלהם נתעורר שיהיה מאוחר
18
שיחליפו את משרד החינוך ברשתות הפרטיות וזהו
אמית | 07-06-2020 18:53
בחמד לא מבינים שהמהלכים הללו מעידים על ייתור החמד לכאורה עי מכירת בתי הספר לידיים פרטיות.
19
ככה זה כשמודדים מי דתי יותר ?
המורה להיסטוריה | 08-06-2020 18:14
האם זה מה שנהיה מהחמד? מי יותר דתי? הכיפה של מי יותר גדולה? החצאית של מי יותר קרובה לרצפה? מי יותר מציית לרבנים? מי יותר קרוב לחרדים? זה מה שיש לכם לעשות כל היום - למדוד? להשוות?
20
יוסי הנכבד אין...
אמא של תלמידה | 17-06-2020 16:54
יוסי הנכבד אין עלוב ופרימיטיבי ממך ועם עולם צר כעולם נמלה עדיף שלא תגיב ותבייש את עצמך באמירות שיקריות הרי אתה נמצא בקומץ קטן של אנשים קטנים ולא עם הרוב האיכותי והדומם