המשרד להגנ"ס פתח הליך אכיפה נגד אסדת לוויתן - סרוגים

המשרד להגנ"ס פתח הליך אכיפה נגד אסדת לוויתן

חברת נובל אנרג'י הפרה את היתר הפליטה לאסדת לוויתן כאשר עיכבה את הליך החיבור הדיגיטלי של מערכות הניטור הרציף באסדה למשרד; המשרד להגנת הסביבה הודיע לנובל על נקיטה בהליך אכיפה, ויעדכן את הציבור בתוצאותיו

המשרד להגנ"ס פתח הליך אכיפה נגד אסדת לוויתן
  (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

חברת נובל אנרג'י הפרה לכאורה את היתר הפליטה לאסדת לוויתן כאשר עיכבה את הליך החיבור הדיגיטלי של מערכות הניטור הרציף באסדה למשרד; המשרד להגנת הסביבה הודיע לנובל על נקיטה בהליך אכיפה, ויעדכן את הציבור בתוצאותיו.

בהודעה שיצאה מהמשרד להגנת הסביבה, נאמר כי חברת נובל אנרג'י הייתה צריכה לחבר את מערכות הניטור לזיהום אוויר הנמצאות על האסדה, למערכות בסיס הנתונים הארצי של המשרד, על-מנת להבטיח העברת נתונים ולאפשר למשרד פיקוח מיטבי בזמן אמת ובאופן שוטף. אולם החברה לא מילאה אחר הוראות אלו במועדים שקיבלה, ובכך עיכבה את הליך החיבור הנתונים לצפייה רציפה של המשרד. רק לאחרונה, החל המשרד לקבל נתונים אלו לצורך פיקוח.

עוד באותו נושא

עידן חדש באנרגיה: החלה הזרמת הגז הטבעי מלוויתן

הפרות החברה, כפי שהודיע לה המשרד, כוללות, בין היתר: עיכוב בהעברת נתוני מצלמת הווידיאו באופן רציף לאתר אינטרנט ייעודי; ועיכוב בחיבור נתוני הניטור הרציף של הפרמטרים המנוטרים בלפידים לבסיס נתונים ארצי.

"המשרד רואה הפרות אלו בחומרה ומדגיש, כי אי-קיום הוראות אלו מהווה הפרה של תנאי היתר הפליטה, ופוגע ביכולת המשרד לערוך בקרה ופיקוח יעיל על פליטות מזהמים לאוויר דרך הארובות והלפידים באסדה כדי לקבל תמונת מצב בזמן אמת על ההשפעה של פעילות האסדה על הסביבה."

בהמשך להודעה זו, אומרים במשרד להגנת הסביבה, כי התקלות שהתרחשו בחודשים האחרונים וגררו הפעלת לפיד להבערת גז, אמנם קרו באופן תכוף, אך לא נמצאו חריגות בזיהום האוויר בתחנות הניטור על החוף.

"יחד עם זאת, המשרד מבצע בדיקה של עמידת החברה בהיתרי הפליטה, בסיומה יקבל החלטה ויפרסם אותה לציבור. כדי שלא לפגוע בהליך, המשרד מנוע מלפרסם פרטים נוספים בשלב זה על הליכי אכיפה ובדיקה נוספים."

מנובל אנרג'י נמסר: "לאורך העבודות על פיתוח לוויתן ומיום שהחלה הפקת הגז הטבעי ממנו לא ארע ולו מקרה אחד שבו נגרם נזק סביבתי. נובל אנרג׳י מחוייבת ועומדת בכל דין ובכל דרישות ההיתרים השונים שהוענקו לה על ידי המשרד להגנת הסביבה. אנחנו לומדים את המכתב שנשלח על ידי המשרד  ושוקלים את צעדינו להמשך. אנחנו ממשיכים להתמקד באספקה בטוחה ואמינה של  גז טבעי נקי לשוק המקומי והאיזורי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אוניית אסדה
תושבת האיזור | 27-05-2020 16:56
בשבוע האחרון, לאחר התקלה האחרונה באסדה (מספר....), הופיעה בסמוך לחוף אוניה שנראית כאסדה ניידת ופולטת הרבה עשן סמיך לסרוגין. מישהוא יודע כמה זמן תהיה תוספת מזהמת זו שממש קרובה לחוף? יופיעו עוד אסדות ניידות כעוזרות לאסדה היותר מרוחקת?
2
מזל שאתם קיימים
המן הרשע | 28-05-2020 11:21
אחרת היה צריך להמציא אתכם