לפיד תוקף: "נתניהו מנסה להוביל למלחמת אחים" - סרוגים

לפיד תוקף: "נתניהו מנסה להוביל למלחמת אחים"

יו"ר האופוזיציה תקף בחריפות את ראש הממשלה לאחר פתיחת משפטו: "נתניהועמד מול בית המשפט והסית. זה ייגמר באלימות, ולא אכפת לו. ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים – אסור שהוא ימשיך בתפקידו"

author-image
לפיד תוקף: "נתניהו מנסה להוביל למלחמת אחים"
  (צילום: הדס פרוש)

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום (שני) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות פתיחת משפטו ונאומו התקיף מול מערכת המשפט. בדבריו בפתח ישיבת הסיעה הזהיר כי "נתניהו מנסה להוביל למלחמת אחים, זה עוד ייגמר באלימות".

"מדינת ישראל בסכנה. לא מבחוץ – מבפנים, לא מלמטה – מלמעלה. מראש הממשלה, מהשרים" הזהיר לפיד. "ישראל השתנתה אתמול. היא כבר לא תהיה אותה מדינה. ראש הממשלה מכהן הועמד אתמול לדין, ומשפטו לא התחיל בהצגת ראיות – אלא התחיל בהסתה פרועה נגד שלטון החוק, נגד בתי המשפט. הוא עמד מול בית המשפט והסית. זה ייגמר באלימות, הוא יודע שזה ייגמר באלימות. לא אכפת לו".

"ראש הממשלה ניסה למכור לנו אתמול שאלפי אנשים – שוטרים, חוקרים, פרקליטים, שופטים, עתונאים, פוליטיקאים – שותפים בקנוניה ענקית שנועדה לתפור לו תיק. זו הזיה פארנואידית. מי שמסוגל להגיד דברים כאלה מול מקרופון, מול מצלמה, לא כשיר להיות ראש ממשלה" הוסיף לתקוף. "ברגע שהוא גרר את שריו לבית המשפט, ברגע שהוא מסית בגלוי את חסידיו, ברגע שהוא מנסה להוביל אותנו למלחמת אחים – אסור שהוא ימשיך בתפקידו".

"היה אתמול נסיון הפיכה, ומי שהוביל אותו זה נתניהו. הוא ניסה לפגוע במשטרה, בפרקליטות, בבית המשפט, בתקשורת. ניסה לאיים על שופטיו. הביא איתו לבית המשפט את השרים הממונים על אכיפת החוק. את הנציגים שלו בוועדה למינוי שופטים. נתניהו הפך לאדם חסר מעצורים, איבד את הברקסים".

עוד באותו נושא

אולמרט: "רואה את נתניהו נשלח לכלא לשנים רבות"


53

 

עוד התייחס לשתיקתם של שותפיו לשעבר בכחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי, ולהנחייה של גנץ לאנשיו שלא להתייחס למשפט נתניהו. "גנץ ואשכנזי לעומתו בחרו אתמול בזכות השתיקה. אחרי כל ההבטחות להגן על מערכת המשפט, גנץ הוציא אתמול הוראה לאנשיו לא לתקוף את נתניהו. לדבר עליו ברכות, בקול חלש ככל האפשר" טען לפיד. "לפני שבוע, כשהם נכנסו לממשלה הם אמרו: 'לא נקבל התקפה על שלטון החוק'. אז יש התקפה על שלטון החוק – התקפה איומה, אלימה, חזיתית – ומה אתם מתכוננים לעשות בעניין?"

"האם יש איזשהו עקרון שאתם כן מוכנים להלחם עליו?" הוסיף ושאל לפיד. "מדינת ישראל כולה צריכה להתייצב מול נתניהו ולהגיד לו, 'עד כאן!'. לא ניתן לך לגרור אותנו למטה איתך ביחד. לא ניתן לך לפרק את כל המערכות החיוניות של המדינה. אני רוצה להגיד מפה לאזרחי ישראל משהו על עצמם: אנחנו יותר טובים מזה. אנחנו יותר טובים ממה שראיתם אתמול על מדרגות בית המשפט. אנחנו יותר טובים מההסתה, מהשנאה, מהשחיתות שראיתם אתמול. אנחנו יותר טובים מהממשלה הזו. ממשלה של מנותקים, עריקים ושותקים. זה לא מה שישראל הפכה להיות. זה לא האופי האמיתי שלנו. זה בנאדם אחד שנאשם בפלילים. מדינת ישראל היתה פה לפניו, היא תהיה פה אחריו, היא טובה מזה. בהרבה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אנרכיה
חישוב מסלול | 25-05-2020 15:13
קדימה , תעצרו את הדיקטטורה בעודה באיבה! הגיע הזמן שהעם יאמר את דברו באמת, ולא שנתניהו וגנץ יחליטו שהעם אמר את דברו. הגיע הזמן !!!!
יהיר לפיד, המשך לאכול בשר סוסים כאביך הגס
לפיד מדבר כסוס | 26-05-2020 10:17
איש גס היה טומי שהתפאר כאוכל בשר סוסים ותיק. גועל איכסה
2
לפיד היה חמור ונשאר חמור. מי צריך אותך במדינה
שלומי | 25-05-2020 15:35
צא לנו מהמדינה
3
שינאת חינם
שלמה | 25-05-2020 16:55
האם ח״כ לפיד מסתכל על מראה כאשר הוא מדבר על שינאת אחים המובילה למלחמת אזרחים... עוד לא שמעתי ממנו פעם דבר חיובי אלא רק לא... רק שלילת השני ... רק מלחמת אחים ... הוא לא אדם חיובי רק צועק וכועס מסכן!!!
4
באושים
חמוצים | 26-05-2020 19:13
תתפווווווווווווווווווווווווצצץץץץץץץץ