כרמי גת: "ההתמחות שלנו היא בבנייה לציונות הדתית" - סרוגים
כלכלה ונדל"ן, נדל"ן, תוכן שיווקי

כרמי גת: "ההתמחות שלנו היא בבנייה לציונות הדתית"

כרמי גת הפכה כבר מזמן ליעד אטרקטיבי למגורים. כביש 6 והפיתוח באזור לכיש, הפכו אבן שואבת למשפחות הציונות הדתית. יהודה אוריאל מנהל הפרויקט של חברת אמונה מסביר באולפן סרוגים על הקנייה בקבוצת רכישה

יהודה אוריאל סמנכ"ל תפעול בחברת 'אמונה' ומנהל את פרויקט כרמי גת אומר באולפן סרוגים כי מרכז דתי-לאומי הולך והופך להיות בשכונת כרמי גת שמוקמת וקורמת עור וגידים. "יש 364 יחידות דיור, הקפדנו לבנות דירות גדולות וקטנות וגם קוטג'ים כדי להתאים את זה לצרכים של הציבור".

"בחברת 'אמונה' ההתמחות שלנו היא לבנות בנייה שמתאימה לציבור הדתי-לאומי", הוא מדגיש, "זה קונספט שמצליח, הניסיון והשטח מדבר בעד עצמו, יש לנו בחריש, בהר חומה, ביפו, הרבה שכונות. אנחנו מקבלים תגובות טובות מהדיירים, ברור שמי שבא ברוך הבא, אבל הבנייה מתאימה את עצמה לציבור הדתי לאומי", אומר אוריאל.

לעוד פרטים על פרוייקט כרמי גת לחצו כאן

מה זה קבוצת רכישה?

"באופן כללי קבוצת רכישה בנויה על כך שיש התאגדות של הרבה חברים שבאים לבנות ולגור בפרויקט אחד, יש לזה גם משמעויות כספיות, בסופו של דבר קבוצות הרכישה בדרך כלל הרבה יותר זולות ממחירי השוק. דו"ח שמאי שקיבלנו על הפרויקט הזה מראה על רווחיות של 15 ולפעמים 20 אחוז בדירות מסוימות".

"אנחנו לא קוסמים", מסביר אוריאל, "קבוצות הרכישה באות לחסוך את הרווח היזמי. זה לא סוד שסביב קבוצות הרכישה יש חששות מסוימים. אך הקנייה היום הרבה יותר מודעת, לאחר סיפורי ענבל אור ודברים דומים. דווקא בגלל אותן החששות, מאוד חשוב לקנות מקבוצות רכישה שהמארגן שלה ותיק", הוא מוסיף.

לעוד פרטים על פרוייקט כרמי גת לחצו כאן

לדבריו בשל כך שפרויקט כרמי גת הוא כבר בשלב מתקדם, אז "יש תכניות, יש התרים, יש קבלן ביצוע, הקבלן מחויב ללוחות זמנים – כולל קנסות במקרה של אי ביצוע, לכן רכיב הוודאות הוא מאוד גבוה. היתרון מאוד משמעותי ורואים את זה ברגליים", הוא אומר.

"המיסוי על קניית דירה, בגלל שבקבוצת רכישה הקונספט הוא של קניית קרקע ולא דירה, פרויקט הזה יש לנו הבנות עם רשות המיסים שמסדיר שהתשלום של מס הרכישה הוא על קניית קרקע ולא דירה- המשמעות היא הנחה של עשרות אלפי שלים ושל כמעת שמונים אחוז בעלות מס הרכישה למשקיע".

לגבי משבר הקורונה אומר אוריאל שכל השוק עבר זעזוע, אבל זה מאוד זמני כמו שמכירים בכל שוק הדירות ובכל המשק. "ברגע שהאופטימיות חזרה לשוק, אז אין השפעות דרמטיות על הפרויקט. אנחנו עבדנו לאורך כל תקופת הקורונה, אז העבודה הייתה כמובן בדרך אחרת, כמו שכל השוק עבר ואני חושב שאנחנו עברנו את המשבר בצורה מאוד יפה".

"אני יכול לומר די בהחלטיות שהמרכז הדתי לאומי של השכונה יהיה אצלנו", אומר אוריאל.

מעבר לכך הוא מספר בהתרגשות: "העשייה הזאת, שאתה הולך שבוע אחר שבוע ורואה באתר עוד ריצפה ועוד קומה, אני הייתי שם ביום השואה בצפירה וזו חוויה מיוחדת, אתה פשוט רואה את יישוב ארץ ישראל".

לעוד פרטים על פרוייקט כרמי גת לחצו כאן

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו