נתניהו: קראתי את כתב האישום, מאשר שהבנתי - סרוגים

נתניהו: קראתי את כתב האישום, מאשר שהבנתי

עם תחילת משפטו של בנימין נתניהו, פרקליטי רה"מ ביקשו דחייה בדיונים: "עוד לא יודעים בכלל מה הטענות". ליאת בן ארי אמרה כי לא תתנגד לכך שנתניהו לא יגיע לדיונים הבאים

author-image
נתניהו: קראתי את כתב האישום, מאשר שהבנתי
  (צילום: דוברות הליכוד)

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: ראש הממשלה עומד כעת (ראשון) למשפט בתיקי 1000, 2000 ו-4000, בהם הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בפתח הדיון נתניהו הצהיר כי הוא קרא את כתב האישום, ואמר כי הוא "מאשר שהבנתי". גם שלושת הנאשמים האחרים אישרו כי הם מבינים את כתבי האישום.

עוד באותו נושא

"המטרה היא להפיל רה"מ חזק מהימין, אני לא פודל"


17

נתניהו ביקש תביעה: "לא יודעים בכלל מה הטענות"

דקות לתוך הדיון עו"ד מיכה פטמן, המייצג את נתניהו, ביקש דחייה של המשפט. "נודע לנו לאחרונה על חומרים נוספים, לא קיבלנו אותם. ייצוגו של ראש הממשלה לא הוסדר סופית, אנחנו מחכים להחלטת ועדת ההיתרים" אמר.

"אני לא הייתי בשימוע, יש עוד מסמכים רבים שהוסתרו מההגנה. כדי להבין את התוכן של תמלילים, הקלטות וידאו ואודיו יקח עוד חודשים. זה מאות שעות עבודה. אנחנו צריכים עוד חודשיים שלושה כדי להכיר את החומרים כמו שצריך. אחר כך נוכל להשיב לבית המשפט על תעודות חיסיון, בקשות לפסול את כתב האישום או לתקנו, ועוד. אנחנו עוד לא יודעים בכלל מה הטענות. אלה ההערכות שלנו בכדי לתת ייצוג ראוי לראש ממשלת ישראל".

עו"ד ז'ק חן, המייצג את הזוג אלוביץ', טוען שהוא גם כן לא מכיר את החומרים כמו שצריך. לדבריו, "קיבלנו חומרים במרץ, באפריל והיום אמורים לקבל כטרה של וידאו – זאת כמות גדולה מאוד של חומר. נרצה לדעת מה סדר הפרשות בהוכחות, מה סדר העדים הצפוי והמסמכים שהתביעה תציג להם".

נוני מוזס נכנס לבית המשפט (חיים גולדברג)

נוני מוזס נכנס לבית המשפט (חיים גולדברג)

מיכל רוזן, המייצגת את איריס אלוביץ', ציינה כי "אנחנו מתמודדים מול הר של חומר. היקף תיק 4000 מחזיק 230 קלסרים של חומרי חקירה – וזאת ללא חומר דיגיטלי שאין לנו מושג עד כמה הוא ענק". לטענתה, "כשנערכנו לשימוע וביקשנו עוד זמן נאמר לנו שהשימוע הוא לא משפט זוטא".

"אי אפשר למתוח את החבל משני קצותיו – לומר בשימוע שזה לא משפט ובמשפט לומר שהיה זמן בשימוע. אנחנו צריכים זמן. יש עשרות מקרים בהם אי אפשר לאתר את המסמכים לפי הקודים של הרישום המשטרה. יש לנו כרגע עשרות שורות, אבל יש מאות שורות כאלה. התביעה באורח פלא מצליחה לעשות את הקישור. אם יש לתביעה מפתח זהב – שיתנו לנו. אם לא – זה מדגיש את ההבדל בנינו ובין התביעה".

שרי הליכוד מגיעים לתמוך בנתניהו (צילום: עטרה גרמן\סרוגים)

"כבר עכשיו אנחנו יודעים שיהיו לנו טענות מקדמיות. אבל קשה לנו היום להעריך את סדר הזמן שנצטרך להשתלט על החומר. הדבר הנכון הוא לקבוע מועד לתזכורת, ולא לקבוע מועד להתחלת ניהול התיק" הוסיף פטמן.

"אני מבקש להנחות את התביעה שהחקירה הסתיימה. אחד מהעדים נחקר באפריל, מגיע לנו שדעתנו תישמע. בנוסף, אני מבקש מעו"ד עמית חדד לטעון עוד טענות".

נוית נגב, המייצגת את מוזס, הוסיפה כי "מהחומר שהתחלנו לקבל ראינו שחומרים משמעותיים לנו, סווגו כתיק 4000. אנחנו צריכים ללמוד הכל. הערכות חברי לזמן ללמידת החומרים נראה לי הגיוני, אבקש דיון תזכורת".

ליאת בן ארי: לא מתנגדת שנתניהו לא יהיה נוכח בדיונים הבאים

בשלב הזה עורכי הדין של נתניהו התחלפו, פטמן יצא ובמקומו נכנס עמית חדד. "יש בין הפרשות רצף מסויים. אי אפשר לדחות את לימוד חלק מהתיקים לאחר מכן, צריך ללמוד את התיק כמקשה אחת" טען.

לאחר שפרקליטי רה"מ פנו לליאת בן ארי בשאלה האם הסתיימה החקירה, התובעת הגיבה כי "כן, הסתיימה. כל החומר הועבר להגנה סרוק, לכן לקח קצת זמן. זה לא כנהוג. הצענו להם לבוא לצלם, או שאנחנו נעביר להם את זה סרוק ללא עלות נוספת. אנחנו עבדנו הרבה כדי לעשות את זה כדי לחסוך בטיעונים שעלו פה היום. אנחנו משתפים פעולה כל הזמן. אני לא מכירה את זה שאנחנו פותרים בעיות בדקה".

ליאת בן ארי במשפט נתניהו (חיים גולדברג)

לטענתה של בן ארי, "גם לנו לוקח זמן לחפש ואנחנו לא מכירים אותו לפרטי פרטים. זה באמת תיק גדול, אבל יש פה רבע מהחומרים של הולילנד והחומרים מסודרים. שתי רשויות חקרו את תיק 4000. הפסיקה מתייחסת למצב הזה. השאלה הרלוונטית היא אם אפשר להתמצא, ואפשר. סך הכל זה תיק שניתן להתמצא בו".

עם זאת, בן ארי הבהירה כי "נפנה לעדי התביעה ונזכיר להם שאסור להם להתראיין". עוד ביקשה "שההרכב יקבע מועד דיון הוכחות שיקבע בהקדם האפשרי, זה האינטרס הציבורי. תגזרו מזה לאחור מועדים לטענות מקדמיות".

"לא יכול להיות שבתיק כזה תעמוד התביעה ותגיד שפרק זמן זה מספיק" אמר בתגובה זק חן. "אנחנו לא במשחק חבל. אנחנו באים בהערכות שמרניות לצורך לסקור את הדברים. אנחנו דורשים הליך הוגן, מתן זמן מספק להגנה ללמוד את החומרים זה נדרש. אנחנו לא יודעים מה אנחנו מחפשים בחומר שבתיק הזה. ההיקף הוא של מסמכים שכל כולם נחוצים ורלוונטיים".

פרידמן פלדמן פנה לצדדים: "האם אפשר בכל הליך קודם לתשובה לאישום להסתפק בעורכי הדין או שצריך שכולם ינכחו?". זק חן: "מבחינתי ניתן להסתפק בנו". פטמן: "ראש הממשלה הודיע שהוא יכבד כל החלטה, אי נוכחות הנאשמים תצמצם את הקרקס התקשורתי". גם נוית נגב אמרה כי "ניתן להסתפק בנו" – ובן ארי אמר כי היא "לא מתנגדת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
25 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
משפט נתניהו
אריק | 24-05-2020 15:13
בית המשפט מזוהם ורקוב מהשורש אין בי טיפת אמון במערכת המשפט
אין ולא היה שקרן כמו ביבי בפולטיקה הישראלית
ואתה מוטרד מהשופטים | 24-05-2020 20:46
תיהיה רגוע .... ביבי הוא שקרן נכלולי , שמנסה ליצר אוירה של מלחמת אזרחים .... מה הקשר בין התיקים שלו לימין ? מצביעי הימין לא עשנו סיגרים ושמפניות כי הם לא קיבלו כלום ממילצ׳ן , הם גם לא דנו עם מוזס על עתיד ישראל היום וידיעות אחרונות , והם גם לא נתנו מילארדים מכספם לאלוביץ , את זה עשה ביבי בשבילם . בכל מקרה ביבי יצא רע .... או שישב בכלא או שיגרום להתרסקות המדינה ..... כרגע זה הכיוון ....
לאריק
התמים | 24-05-2020 16:22
על סמך מה אתה קובע שבית המשפט מזוהם ורקוב ? קודם הייתה זו המשטרה, אחר כך הפרקליטות, לאחריה היועץ המשפטי לממשלה - ועכשיו כבר בית המשפט ? אתה מודע לכך שכל אלה נבחרו על ידי ביבי עצמו ? מפכל המשטרה אלשייך - נבחר על ידי ביבי, פרקליט המדינה שי ניצן - נבחר על ידי ביבי, היועץ מנדלבליט - נבחר על ידי ביבי. ולידיעתך, כל השופטים שמונו או קודמו למחוזי ב 12 השנים האחרונות - מונו על ידי הוועדה לבחירת שופטים בה יש רוב לימין. גם השופטים בעניינו של נתניהו מונו למחוזי בשנים האחרונות - על ידי הימין. אז מה ? כל אלה שמאלנים שרוצים לשתות את דמו של הצדיק נתניהו ??? תתעוררו !!!
נו אז?
המעניש | 24-05-2020 15:40
לאף אחד לא איכפת. יכול לעבור לחיות באפריקה שם אין מערכת משפט בכלל במדינות מסוימות או בדרום אמריקה. יאללה בי
2
D9
בנימין | 24-05-2020 15:16
להרוס הכל וליבנות מחדש
3
פוליטיקה
אפרת | 24-05-2020 15:26
מדובר כאן על נושא שלא ישוער בעם ישראל ללא רחמים. על ראש הממשלה שמוסר את חייו ונותן המון ומוציא המון כח על כלל העם היהודי.ואתם נ ח
4
פוליטיקה
אפרת | 24-05-2020 15:30
ואתם קלי דעת מתמקדים על מה? על אי פירגון בושה לא היה ולא יהיה עוד בן אדם נאמן .וחביב עם. איי. קיו .חזק וטוב.
5
ביבי נתניהו הקבה ייברך אותו ואת משפחתו היקרים
יוסף חיים | 24-05-2020 15:34
ביבי קיבלת ברכות ואיחולים מאדמור מלובביץ.אתה מבורך מפי עליון.לא היה כלום ולא יהיה כלום
בירך אותו , שיש לו הזדמנות פז להוכיח את חפותו
או לשלם עבור השקרים | 24-05-2020 20:49
בו נראה מה יקרה .... ונא לזכור , אין אדם נוקף אצבעו מלמטה מבלי שמורין על כך מלמעלה .... גם השופטים הם כלי בידי הקבה ..... משום מה נראה לי שסר חינו של נתניהו מלפי השם .....
6
פושע
אבי | 24-05-2020 16:01
הפושע הזה מקומו עמוק בכלא מזמן.לכלא אותו לשלושים שנה
לתת כבוד!
נועה | 24-05-2020 16:31
תפסיק לקלל לאנשים בכללי לא רק ביבי...זה פוגע. תלמד לעזור לסביבה שלך לא רק ביבי, יש 8 מיליון אנשים בישראל .כך היית יכול להיות במקומו? במקום זה רק באת לקלל, קלי קלות! ולעשות, קשה!! היית אבוד! תתן להם לפעול כמו שהם מנסים, נכון לא קל ולא פשוט ומבלבל אותך ואת כולם! ואתה צריך להיות נבון ולעשות מעשיים חכמים, תתמקד עם עצמך ועל הסביבה שבה אתה נמצא שאתה צריך לעזור לזולת ואך תרגיש יותר טוב מאשר להאשים את כל העולם ולא רק לבקש מביבי או שמאליים או.... פשוט הלכת לאיבוד כרגע, בגלל בעיות אישיות שלך שזה נראה לך מפריע ומה עם אנשים אחרים שהם פחות נחמדים אלייך, מה היית עושה? גם לקלל, וכך אתה גם תהיה חלק מהם שלא חשבת! לדעת איך לנהל עם המילולית שלך והתנהגותייך בחיים שלך באופן כללי ולדעת גם על חטא שלך בהיסטוריה? נסעת מהר עברת על החוק?פגעת? גנבת סוכרייה או אחר? שקרת לאנשים? ועוד...אם לא היית אחד מהם, חשבת שאתה מושלם! זה שקר חמור! וכך נחשב לעצמך גם כמו שוחד ופושע שאף אחד לא רואה מה אתה עושה רק סביבך יודע או אתה עם עצמך יודע מה עשית! אז בבקשה תכבד גם! לא להאשים סתם,לא לשפוך על אחרים בגלל דעה בלי עובדה, סתם לפגוע את הפרטיות מתוך השעמום, תסתכל על עצמך קודם וסתם שאתה מדבר שאתה עוד לא יודע ותשכיל יותר בדברים אחרים לעזור! תודה!
7
אין אימון המערכת המשפט המושחתת שממנה את עצמה
ליאת פרידמן | 24-05-2020 16:05
יש המון כשלים בהגשת תביעה זו נגד ראש הממשלה
8
מיכל רוזן, המייצגת את איריס אלוביץ', ציינה כי
שרה גרינברג | 24-05-2020 16:08
מיכל רוזן, המייצגת את איריס אלוביץ', ציינה כי אנחנו מתמודדים מול הר של חומר. היקף תיק 4000 מחזיק 230 קלסרים של חומרי חקירה - וזאת ללא חומר דיגיטלי שאין לנו מושג עד כמה הוא ענק. לטענתה, כשנערכנו לשימוע וביקשנו עוד זמן נאמר לנו שהשימוע הוא לא משפט זוטא. אי אפשר למתוח את החבל משני קצותיו - לומר בשימוע שזה לא משפט ובמשפט לומר שהיה זמן בשימוע. אנחנו צריכים זמן. יש עשרות מקרים בהם אי אפשר לאתר את המסמכים לפי הקודים של הרישום המשטרה. יש לנו כרגע עשרות שורות, אבל יש מאות שורות כאלה. התביעה באורח פלא מצליחה לעשות את הקישור. אם יש לתביעה מפתח זהב - שיתנו לנו. אם לא - זה מדגיש את ההבדל בינינו ובין התביעה
מאז השימוע חלפו חודשים רבים
סניגור מומחה | 24-05-2020 17:34
אם רצתה ההגנה לקבל חומרים שנראו לה חסרים - היה לה שפע זמן לעשות כן. הכל תרגילים כדי למשוך זמן. תחילה סירבו בכלל לקבל את חומר הראיות, אחר כך לא ביקשו חומרים חסרים ועכשיו מתלוננים. חלאס, כל סניגור מתחיל היה כבר מזמן מזהה מה יש לו ביד ומה חסר והיה מקבל את השלמת החומרים. כך כולנו עושים. רק בתיק הזה טוחנים מים בלי סוף.
9
לתת כבוד!
נועה | 24-05-2020 16:31
תפסיק לקלל לאנשים בכללי לא רק ביבי...זה פוגע. תלמד לעזור לסביבה שלך לא רק ביבי, יש 8 מיליון אנשים בישראל .כך היית יכול להיות במקומו? במקום זה רק באת לקלל, קלי קלות! ולעשות, קשה!! היית אבוד! תתן להם לפעול כמו שהם מנסים, נכון לא קל ולא פשוט ומבלבל אותך ואת כולם! ואתה צריך להיות נבון ולעשות מעשיים חכמים, תתמקד עם עצמך ועל הסביבה שבה אתה נמצא שאתה צריך לעזור לזולת ואך תרגיש יותר טוב מאשר להאשים את כל העולם ולא רק לבקש מביבי או שמאליים או.... פשוט הלכת לאיבוד כרגע, בגלל בעיות אישיות שלך שזה נראה לך מפריע ומה עם אנשים אחרים שהם פחות נחמדים אלייך, מה היית עושה? גם לקלל, וכך אתה גם תהיה חלק מהם שלא חשבת! לדעת איך לנהל עם המילולית שלך והתנהגותייך בחיים שלך באופן כללי ולדעת גם על חטא שלך בהיסטוריה? נסעת מהר עברת על החוק?פגעת? גנבת סוכרייה או אחר? שקרת לאנשים? ועוד...אם לא היית אחד מהם, חשבת שאתה מושלם! זה שקר חמור! וכך נחשב לעצמך גם כמו שוחד ופושע שאף אחד לא רואה מה אתה עושה רק סביבך יודע או אתה עם עצמך יודע מה עשית! אז בבקשה תכבד גם! לא להאשים סתם,לא לשפוך על אחרים בגלל דעה בלי עובדה, סתם לפגוע את הפרטיות מתוך השעמום, תסתכל על עצמך קודם וסתם שאתה מדבר שאתה עוד לא יודע ותשכיל יותר בדברים אחרים לעזור! תודה!
10
ליאת בן ארי
יהודה | 24-05-2020 16:38
שאלה לי אליך ליאת איך יכול להיות שאת לא בחופשה בזמן משפטו של נתניהו?
11
מאשר את כתב העלילה
מנה | 24-05-2020 16:58
עלילות השמאל כמו בימי סטלין מרצח ארלוזורוב ועד ימי נתניהו
עלילת השמאל ?
התמים | 24-05-2020 17:40
אבל המפכל אלשייך שעמד בראש המשטרה - איש הימין שביבי מינה ...היעוץ מנדלבליט שהגיש את כתב האישום - איש הימין שביבי מינה...אז איך זו עלילת שמאל ??? ובכלל מניין לך שזו עלילה ? ראית את חומר הראיות ? את העדויות, המסמכים וההקלטות ? יש לך כישורים כדי לנתח את כל החומר הרלבנטי ? יש גבול לכמה שטופת מוח את יכולה להיות. או אולי אין...
12
צריך שידור ישיר -שיחשוף את מושחתי מערכת המשפט
ת. | 24-05-2020 17:43
.
כשהיה
התמים | 24-05-2020 17:55
שידור חי מדיוני הבגצ - השתכנעת במשהו ? הרי שטופי מוח לא משתכנעים מכלום. כשהמדינה תתמוטט עקב הריסת כל מערכות החוק והמשפט על ידי ביבי - גם אז לא תראה כלום, כי ביבי תמיד צודק וזהו.
13
משפט נתניהו
מאיר | 24-05-2020 18:18
השמאל עושה לביב משפט דרייפוס כבר אצל השופטים אני מאמין שיש כבר את ההחלטה שהוא אשם כול השמאל קנוניה אחת על ביבי והבוחרים שלו
אז עכשיו גם השופטים בקנוניה
התמים | 24-05-2020 18:37
איך ששטופי המוח מגנים על עצמם מכל חשיבה עצמאית. השמאל הוא שרקם עלילה ? מי זה השמאל ? המפכל הימני אלשייך, שביבי מינה הוא שמאל ? היועץ המשפטי הימני מנדלבליט, שביבי מינה - הוא שמאל ? מי זה השמאל המסתורי הזה ? השופטים שקודמו למחוזי על ידי הוועדה למינוי שופטים בה יש רוב לימין - הם שמאל ? מה נסגר עם היהודים שאמורים להיות עם חכם ? שטיפת המוח טימטמה אותם לגמרי ?
14
משפט נתניהו
צומפי כוכב עליון | 24-05-2020 21:58
היום עומדים לדין 6 מיליון ימניים ויותר אשר האשכנזים שלא גמרו את עבודת אחיהם הבזויים מגרמניה בראשות הפיוהרר הנוכל והמושחת אהרון ברק י.ש ו. שונא היהודים אשר רוצה להעביר את היהדות לגיהנום או לתאי ה... אנחנו כאן להגן על המולדת בגופינו ועד לטיפת דמינו האחרונה ..לא ניתן שזכות הבחירה תהי בידי שופטים מושחתים כמוכם..לעולם לא תזכו העם נכון להגן על המולדת.הדמוקרטיה ועל ביבי
אתה חולה נפש
התמים | 24-05-2020 22:02
שונא את כל העולם. מטורף. מנוול. בור וטיפש.
15
משפט נתניהו
צומפי כוכב עליון | 24-05-2020 22:00
מדוע לא מפרסמים את תגובותינו..פושעים