טראמפ הורה: בתי הכנסת בארה"ב ייפתחו בהקדם - סרוגים

טראמפ הורה: בתי הכנסת בארה"ב ייפתחו בהקדם

נשיא ארה"ב הודיע כי בתי תפילה יוגדרו כעת כמוסדות חיוניים, והורה למושלי המדינות לפתוח מחדש את בתי הכנסת והכנסיות: "אם יסרבו, אעקוף את סמכותם". עם זאת, קהילות יהודיות רבות בארה"ב קראו לחכות עם חידוש המניינים

טראמפ הורה: בתי הכנסת בארה"ב ייפתחו בהקדם
  (צילום: מנדי הכטמן\פלאש 90)

ארה"ב ממשיכה באסטרטגיית היציאה: הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום (שבת) כי בתי תפילה יוגדרו מעתה כמוסדות חיוניים, והורה למושלי המדינות השונות לפעול לפתיחת הכנסיות, המסגדים ובתי הכנסת ברחבי האומה.

"באמריקה אנחנו זקוקים ליותר תפילות, לא פחות" טען טראמפ. "המושלים צריכים לעשות את הדבר הנכון ולאפשר את פתיחתם המחודשת של המקומות החיוניים הללו, החל מרגע זה. אם יסרבו לנהוג כך, אעקוף את סמכותם".

עם זאת, בכירים רבים בקהילה היהודית בארה"ב התנגדו לדרישתו של טראמפ ואמרו כי בתי הכנסת יישארו סגורים גם במידה ויקבלו אישור לפתוח מחדש – ביניהם רבני הקהילות בבוסטון, מינסוטה וקליבלנד. גם האיחוד האורתודוקסי בארה"ב קרא לבתי הכנסת להמתין לפחות שבועיים לאחר קבלת האישור לפתיחה לפני החזרת המניינים לפעילות סדירה.

ההודעה של טראמפ מגיעה במקביל לפתיחת בתי הכנסת בישראל לתפילות השבת היום, לראשונה מזה חודשיים. לפי המתווה שהוסכם, יותרו להתפלל עד 50 משתתפים בחלל. המתפללים ידרשו לשמור על מרחק של 2 מטר בין המתפללים, וכן תחול חובת עטיית מסיכות והקפדה על כללי היגיינה. בכל מניין ימונה "נאמן קורונה" לשמירה על ההנחיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו