אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

בצלאל, הציונות הדתית היא לא המגזר הכי חשוב במדינה | גיא עזרא

בצלאל סמוטריץ' סבור שדאגה לציונות הדתית היא דאגה לכלל עם ישראל ואומר כי הציונות הדתית היא "ציבור שכולו אידיאליסטי". בדרך הוא מתעלם מכמה נקודות חשובות שמתמצתות את הניתוק של מפלגת הציונות הדתית מהשטח

בצלאל, הציונות הדתית היא לא המגזר הכי חשוב במדינה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

"זה המגזר הכי פחות מגזרי, כל כולו אידיאליסטי. כשאני דואג לצרכים של הציבור הזה, אני דואג לצרכים של כלל הציבור הישראלי. כשאני מתקצב את ההתיישבות זה לא כי החברים שלי שם: להיפך, החברים שלי שם כי זה המשך של השליחות הציונית. כשאני דואג לתקציב של מוסדות הציונות הדתית, אני בונה את החממות שבהן בונים את הדור הבא של החיילים של מדינת ישראל".

את הדברים האלה אמר חבר הכנסת מימינה בצלאל סמוטריץ' בראיון שמתפרסם היום (שישי) בעיתון 'ישראל היום'. ודווקא כאיש הציונות הדתית שלא גר איפה ש"החברים של סמוטריץ'" גרים, יש לי כמה דברים להגיד על הציטוט הזה שכולל בתוכו חלק גדול מתחלואיה של הציונות הדתית.

1. סמוטריץ' ממשיך את הקו של כל קודמיו במפלגת הציונות הדתית על גלגוליה. לדאוג ליו"ש, מה לעשות, זה לא לדאוג לאופקים וירוחם. זה לא עובד ככה. הרי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית היא סמל הניתוק של הציונות הדתית מהשטח. אז לבוא ולהגיד שכשאתה דואג להתיישבות ביו"ש אתה דואג גם לי, זה לא נכון בלשון המעטה.

2. להציג את הציבור הציוני דתי כציבור "שכל כולו אידיאליסטי"? הרי גם סמוטריץ' לא מאמין לזה. אין כיום במדינה ציבור "שכל כולו אידיאליסטי". רובו? אולי, וגם על זה אפשר להתווכח. אבל מה זה בדיוק אידיאליסטי? מי קובע מי אידיאליסטי ומי לא? הציבור החילוני הוא גם ציבור "שכל כולו אידיאליסטי", הוא פשוט פועל באידיאולוגיה אחרת מזו שסמוטריץ' מאמין בה. האם זה הופך אותו לפחות אידיאליסטי מהציבור שלו?

3. סמוטריץ' אמר שההתיישבות היא "המשך של השליחות הציונית" ולכן חברים שלי גרים שם. אם אני מבין נכון, אין לסמוטריץ' חברים בשלומי, בית שאן, נתיבות ושדרות. אני מזמין אותו לבוא לאופקים, בצלאל, רד לנגב. בוא תראה מה סבא וסבתא שלי הקימו פה. בלי שר שיתקצב אותם כי הם "חברים שלו". אף אחד לא רץ להתראיין בשמם בעיתון. ואף אחד לא ראה בהם "ציבור אידיאליסטי". הכל בעמל ויזע. בשלוש משרות מלאות. מתוך אידיאולוגיה ציונית גדולה ואמיתית. בוא לפאני גבאי שתסביר לך מה זו שליחות ציונית אמיתית. איך מגדלים 14 ילדים מתוך עוני ומצוקות קשות בשם השליחות הציונית. בוא תראה את הפרחת השממה בנגב. תראה את הצעירים שפועלים פה. תראה את המהפכות. את החיבור בין ישראל הוותיקה לישראל החדשה והצעירה. חבל באמת שאין לך חברים פה, אין לך מושג מה אתה מפסיד.

4. ועוד דבר: גיבורי ישראל וחיילים שמוסרים את נפשם היו לפני המכינה בעלי ובעצמונה. דוד מלול הי"ד שנפל במלחמת יום הכיפורים לא היה פחות גיבור מכל חייל אחר שנפל וחבש על ראשו כיפה סרוגה. לדוד מלול לא בנו חממה כדי שהוא ייצא גיבור. הוא בנה את החממה שלו בעצמו! בלי קשרים, בלי פרוטקציות, בלי להיות מחובר לפוליטיקאים ועסקנים. הוא היה מחובר: לאדמה, לארץ, למסורת, לציונות. אז אין מי שעושה לו ימי זיכרון ומעלה סרטונים שלו ליוטיוב ביום הזיכרון. אבל אתה ואני חיים פה בזכותו.

5. ואי אפשר כמובן להתעלם מהתזמון בו הדברים שסמוטריץ' אומר את הדברים. בדיוק כשמפלגת הציונות הדתית על חמשת מנדטיה הבודדים נזרקת לאופוזיציה. הניתוק שהוא מציג בראיון כאילו הציונות הדתית היא חזות הכל במדינה והיא האידיאל המושלם, תוך כדי התעלמות מציבורים מדהימים אחרים ואידיאליסטים לא פחות, היא תמצית הסיבה למצב הפוליטי בו הציונות הדתית נמצאת היום.

6. לסיום: הציונות הדתית היא ציבור חשוב במדינת ישראל ותרומתה חשובה בכל התחומים, אבל היא לא יותר חשובה מהציבור החילוני, החרדי והמסורתי. אני מאמין שביום שסמוטריץ' יבין את זה יהיו לו חברים גם במקומות אחרים בארץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
64 תגובות - 42 דיונים מיין לפי
1
מתנחלים אשכנזים עדיפים על דיירי סלאמס באופקים
כל ממשלות הימין | 22-05-2020 10:46
ובמיוחד - מתנחלים אשכנזים בוילות מפוארות
בהחלט. בקרוב יכחדו ממילא
מיותר | 22-05-2020 12:53
האשכנזים הלבנים הזקנים והמתנשאים של המפדל העבישה הולכים ואוזלים. בקרוב פשוטמלא ישארו מצביעים.
בצלאל דואג רק לבצלאל הוא מונע רק מרדיפת כבוד
שומרון | 22-05-2020 11:26
בצלאל כלומניק אדיר קורות חיים רקים מכל תוכן אפס בצבא ואפס באזרחות איש יהיר שחצן ומתנשא שרק רוכב על הציונות הדתית למילוי תאוותיו האישיות לכבוד ושררה
2
מישהו יודע איפה נעלם סמוטי?
Dude | 22-05-2020 10:54
איך הוא מתמודד נפשית לאחר שלקחו לו מאבטח ונהג? בציבור הרחב שוררים דאגה וחשש לגבי בריאות הנפש של סמוטי.
אתה סתם כפוי טובה, למי שפעל למענך 24×7
אזרח הגון | 22-05-2020 16:08
תתבייש!
זלמן מנחם אותו בכתבות שבח והלל בערוץ 7
חנוך יואל | 22-05-2020 11:27
הם מנחמים אחד את השני ובוכים אחד לשני על הכבוד שאבד ועל התקציבים שנעלמו
3
מי שלא דאג לכל עם ישראל לתפילה במרחב הציבורי
Shabat shalom | 22-05-2020 10:57
היה צריך לפני פורים כבר לעבור להתפלל במרחב הציבורי. אף אחד לא דאג ולאף אחד לא היה אכפת מהתפילה של כלל ישראל
אתה מעוות את דברי בצלאל היקר !!
כ | 24-05-2020 23:00
דבריו של בצלאל הם לגיטימיים , וגם נכונים .
4
ניתוח יפה ומדויק.
ד.ד.א | 22-05-2020 10:59
בצלאל כמו מרבית חבריו מנותקים מהעם. לא רק הפריפריאלי גם העם הבורגני בערים הגדולות. זה אמנם חיבור קשה ומורכב של 2 עולמות אבל לא נעשה כאן אף פעם ניסיון לחיבור אמת בין השניים. ואל תגידו לי גרעינים תורניים...גם הגרעינים ברובם מתבדלים ומנותקים מהקהילות בה הם חיים. שימו לב לרשימה של ימינה,תראו לי מועמד אחד שגר בפריפריה או בעיר הגדולה(לא, שכונת יוקרה ברעננה לא ממש נחשב עם ישראל הממוצע ....)
בליל של שטויות !
תתבייש! | 22-05-2020 16:13
מספיק לשמוע את מנכלית משרד התחבורה, בטקס הפרידה מסמוטריץ, כדי להבין שאין אפילו גרם של אמת בכל הביקורת עליו.
סמוטריץ שר תחבורה כושל מתהדר בהצלחות של קודמו
תחבורה שיודע | 22-05-2020 12:58
כל הפרוייקטים שסמוטריץ מתהדר בהם ומנכס אותם לעצמו כולם זה פרוייקטים שתוכננו אושרו וקיבלו מימון בתקופת השר הקודם ישראל כץ. סמוטריץ היה בסך הכל 10 חודשים שר תחבורה בממשלת מעבר בלי תקציב למשרד כך שלא היה לא תקציב לשום פרוייקט חדש. זה עובדות שעליהם אין מה להתוכח. הפרוייקט היחיד שהוא קידם בניגוד לדעת קודמו בתפקיד זה הנתיב פלוס שכידוע וכמפורסם נחל כישלון מקצועי וציבורי . סמוטריץ פשוט קורץ מהחומר השפל של אנשים שמנכסים לעצמם הצלחות של אחרים. הרצון והשאיפה שלו לגרוף כבוד ציבורי לא יכולים לשנות את העובדות. הוא שר תחבורה חסר מעש ובפרוייקט היחיד שביצע הוא גם כשל בכל המובנים.
סופר לא ממעלות. וסמוטריץ' עוקף את כולם בריבוע
יהודי | 22-05-2020 12:42
סופר לא גר במעלות. הוא איפשהו אחר בצפון. סמוטריץ' הוא הפוליטיאי הפעיל ביותר בימינה. עשה מהפך במשרד התחבורה, (לטובה כמובן:) יודע לדבר, מייצג את הדעות שלו ושלנו בלי למצמץ. הלוואי וכל הפוליטיקאים היו כמוהו. יודע לדבר. יודע לעשות. יודע לייצג. יודע להצליח. אנחנו איתך בצלאל.
חכ סופר הוא ממעלות
י | 22-05-2020 11:06
כדאי לך לבדוק
5
הרבה דברים לא נכונים אצל זה ואצל זה
י | 22-05-2020 11:00
1. הציבור הדתי לאומי נמצא גם בירוחם, בערד, בשדרות ובקרית שמונה. גר שם ופעיל מאוד. 2. בתי הספר הדתיים מובילים בגיוס לקרבי עם או בלי מכינה 3. כלל עם ישראל חשוב ותורם ולא רק אלו או אלו, שניקח ונראה את הטוב בכל אחד 4. בתחום היהודי הייתי רוצה שהציונות הדתית תוביל לכשרות אחרת, לגיור מכיל ולקרוב אמיתי, שיהיו רבנים ראשיים סרוגים שמקרבים , ששרתו בצהל 5. הייתי מעדיף את ימינה מאשר את החרדים אי אפשר לא להיות שותפים וכן להיות שרים
הציבור שבא לדימונה וירוחם, עדיך דלא יבוא
לא צריך טובות | 22-05-2020 13:05
לא צריך את האשכנזים הלבנים המתנשאים שיבואו להציל את הילידים הפרימיטביים. תעבירו את התקציב ישירות למוקומיים ולא דרך העסקונה המסריחה של המפדל.
6
האמת לא הסכמתי עם הרבה בכתבה
הר | 22-05-2020 11:01
גילוי נאות: אני כבר לא משייך עצמי לציונות הדתית. יש לי המון ביקורת. אבל אני דווקא יכול להבין את הדברים של סמוטריץ ופחות מזדהה עם דברי הכותב. אני לא יכול לענות פה על הכל, אבל בוא נסתפק בכך שרק לציונות הדתית אכפת מיוש. לשאר הפריפריה דואגים גם שאר הציבורים... והיישובים שהוקמו ביוש הוקמו ביותר עמל ויזע ומסירות ואידיאולוגיה ממקומות אחרים בארץ. וכן הציונות הדתית מונעת יותר מערכים וחזון גדול (אעפ שאני מסכים שהיא במשבר גדול) בהשוואה לציבור החרדי שמעוניין רק בקצבאות לאברכים ולא שום דבר אחר, ובהשוואה לציבור החילוני שנתח ענקקק ממנו תלוש לגמרי מהמונח יהדות והוא לא מייצג פה את מיליוני היהודים שחיו אלפיים שנה בגלות. אני גם ארשה לעצמי להוסיף (גם אם זה לא יישמע נוח להרבה אנשים) שהציבור החילוני ובייחוד הנוער שלו מונע הרבה מאוד מסלבס ואופנה וחופש ומילוי יצרים ותאוות, וזה אכן פחות אידיאליסטי מהערכים שמובנים בתוך הציונות הדתית. כאמור, יש לי ביקורת רבה גם עליה אך אין זה המקום.
7
המגזר חשוב אפילו מאד.
אשר | 22-05-2020 11:12
אבל בנט סמוטריץ ושקד צריכים חינוך מחדש...ויפה שעה אחת קודם.
8
נו באמת
נו באמת | 22-05-2020 11:20
בדקת פעם כמה מהגרעינים התורנים במקור מיוש? תתפלא אבל רבים. גם אם מן הסתם קשה לך עם המפעל הזה. אנשים יכלו לבחור מקום נוח יותר אז יש מה להעריך. וישנם גרעינים כמו באופקים השכנים של סבתך. למעלה משלושים שנה כבר דור שני שהגיע לשיטתך מהניתוק של סמוטריץ'... תמשיך לקנטר ולעוות. והציבור הדתי לאומי ימשיך לבנות בכל מקום
ושירות לאומי בדאלאס
איציק | 24-05-2020 10:57
השערוריה של שירות לאומי לבנות משפחה מקומבנות של השמנה וסלתה המפדלניקית ממלבורן ועד סאו פאולו. אין מספיק נדכאים בישראל שצריך לעזור ליושבים על סיר הבשר? וכמה לא חוזרים מהשליחות (מזל שהיתה קורונה-עע סיון רהב-מאיר)
מה זה גרעין תורני?
שאלה | 22-05-2020 13:08
מפדלניקים עבשים שבאים לחנך את התושבים המקומיים עם תקציבים ששנוררו מהמדינה ואז עוזבים? בנות שירות שבעצם משתמטות מהצבא?
9
מזמן לא ראיתי כתבה שמבטאת כ"כ טוב את רגשותי
אחיה | 22-05-2020 11:21
כתבה ממש יפה!!
נכון כתבה מדוייקת
נכון | 22-05-2020 12:03
סמוטריץ מייצג את הניתוק של חלקי הציונות הדתית. הוא גדל בחממות האלה שמרגילות אנשים להסתכל על המצאיות ועל אחרים דרך חור של מחט. הסתכלות צרה, חוסר היכרות, חוסר הבנה של הציבוריות הישראלית על גווניה ומכאן גם ניתוח מעוות של הציונות הדתית ביחס לשאר החברה. עצוב, אבל לציונות הדתית על מנהיגיה באמת אין מה להציע כרגע להנהגת המדינה.
10
על
יש הרבה טענות | 22-05-2020 11:32
על מה שסמוטריץ חושב. אבל מה שכתוב פה זו דמגוגיה ברמה נמוכה והוצאת דבריו מהקרם הנכון
11
מעט אמת הרוב שטויות
דוד ישראל | 22-05-2020 11:45
אחד עירבבת את מה שסמוטריץ אמר שתיים הדור של ההורים שלך כבר לא קיים שלוש לכולם היה קשה בהתחלה כן גם לאשכנזים חוץ מאולי אלו שעלו אחרי קום המדינה וקיבלו אדמות חינם וכו' אבל גם זה לא אשמתם יש עוד הרבה אין לי כוח לכתוב יום טוב ושבת שלום
12
בצלאל סמוטריץ זה לא ציונות דתית.נקודה.
עובדות רבותי עובדות | 22-05-2020 11:48
בצלאל סמוטריץ זה נציג החרדלים המתנשאים שפטרונם הרוחני זה הרב זלמן מלמד והשופר הציבורי שלהם זה ערוץ 7 , פלג קטן וזניח בציונית הדתית המונה כעשרת אלפים איש פלג שדואג כבר שנים לפלג את הציבור הם אלו שהקימו את בית אל ב שהתפלגה מהישוב בית אל הם אלו שהקימו את תנועת אריאל שהתפלגה מבני עקיבא הם אלו שהקימו את האיחוד הלאומי שהתפלג מהמפדל הפלגנות זו דרך חיים והמומחיות שלהם שמתבטאת גם בהתנשאות וזלזלול כלפי כל מי ששונה בדעותיו מהם
בני עקיבא
יוסף | 22-05-2020 18:13
כשאתה כותב בני עקיבא אתה מתכוון לבנות עם החצאית דפוקותי שחושבות שיצליחו להחזיר בנים בתשובה ככה? או לסניפים מעורבים של סדום ועמורה?
החרדלים הרסו את הציונות הדתית
אוריה | 22-05-2020 16:42
בגלל החרדלים הציונות הדתית הפכה למאוסה דחויה ולא רצויה בשום צד פוליטי אף צד לא מעוניין בחבורה המתנשאת והיהירה הזו
13
טרחנות
אופניק | 22-05-2020 11:58
טור נודניק
14
סמוטריץ רימה את הצבא ודחה שנים גיוס בשקר
ישראל בן שחר | 22-05-2020 12:00
הוא התחזה לבן ישיבה והיה רשום כתלמיד ישיבת קדומים קיבלת מלגת אברכים ממשרד הדתות ודחה גיוס לאחר שהצהיר שתורתו אומנותו ובזמן הזה הלך ללמוד בקריה האקדמית אונו תואר ראשון במשפטים ורק לאחר שסיים את התואר בגיל 28 התגייס לשרות מינמלי כפקיד בקריה. בזמן שבני הציונות הדתית משרתים בצבא שרות משמעותי במסגרות שונות. מעשה נבזה שכזה לא משייך אותו לציונות הדתית אלו עובדות שהתפרסמו וסמוטריץ עם כל הפה הגדול שלו מעולם לא הכחיש אותם בושה לציונות הדתית שנותנת לאדם ערמומי ושקרן שכזה לשמש נציג ציבורי בעם ישראל
15
מי שלקח לסמוטי מאבטח ונהג פגע לא רק בסמוטי
Dude | 22-05-2020 12:04
הוא פגע בכל ציונות הדתית. ועל זה אין מחילה
מסכימה, פגיעה בסמוטי זו פגיעה בכל ציונות הדתי
צודקת | 22-05-2020 12:33
ו
16
תגובה יפה
אהוד | 22-05-2020 12:17
לפוליטיקאי קטן ומגלומן
17
צודק במאה אחוז
ברוך | 22-05-2020 12:25
סמוטריץ' ובנט מנותקים לגמרי מהפריפריה מהדרום, מהצפון בניגוד לליכוד ושס שלפחות עושים קולות כאילו אכפת להם ואז מתפלאים איך שס מביאה 9 מנדטים גם שהערבים מצביעים בהמוניהם הליכוד 36 וימינה מתבכיינת על זה שביבי שותה אותה...
18
מסכים,
אביח | 22-05-2020 12:58
ביום בו לא יהיה מישהו שינסה לקחת שליטה על הציונות הדתית אז הכל יהיה טוב.
19
האברך השתמט מכשיר את הדור הבא
מה זה? | 22-05-2020 13:02
השתמטות ממוסדת ומתוקצבת בחסות המדינה במיסגרתה מתחבאים חיילי ההסדר חצי מהשירות בישיבה, ובתמורה להשתמטות, מעבירה המדינה כסף לרבנים המיזוגנים ההומופובים הגזענים שעומדים בראש מפעל ההשתמטות. שלא לדבר על הקומבינה שסידרו לבנות אשר עליהן אין חובת גיוס כלל. ולא, שירות לאומי כבקשתך זה לא שירות חובה אלא קומבינה מבריחה לאליטה האשכנזית של המפדל.
20
בצלאל צודק בכל מילה. חילונים שמאלנים לא יבינו
הכותב עזרא מקשקש | 22-05-2020 13:13
מה לעשות?
סמוטי קשקשן הכי גדול בציונות הדתית
Dude | 22-05-2020 13:25
ברברן ברמה של בנט
21
סליחה אבל כתבה שטותית לחלוטין
שלומי | 22-05-2020 13:15
אין לי ספק שרוב הנאמר כאן פשוט שטויות . 1. הציבור הדתי לאומי כן כנראה הציבור האידאלסטי ביותר . הציבור החילוני ברובו מונע מתרבות חולנית של תאוות וסלבים . כמובן שגם שם יש המול אידאלסטים אבל וודאי שזה לא אותו כמות ביחס . לצורך העניין רוב הציונות הדתית ממשיכה לאחר יב לישבות / מכינות , ברור לי שזה מעיד 2 . מבחינת שיטחית זה נכון , מפלגת הציונות הדתית משקיעה יותר באיוש מכמה סיבות א. זהו המקום היחידי שאם המפלגה לא תתיחס אליו אף אחד אחר לא יתייחס ב. לפריפריה יש המון מפלגות אחרות שדואגת ג. מוסדות הציונות הדתית בפרפריה מושקע בהם אותו כסף כמו באיוש . ככה שהדיון הוא על התשתיות וכו ששם באמת אין צורך שהמפלגה תתערב . יש רבות וטובות שעושות את זה . 3. מקווה שהציונות הדתית תפסיק לעשות עם ההצבע על כל דבר ויראו איזה נכס של פוליטיקאים יש לנו סוףסוף . ובנוסף לכל הביביסטים תפקחו את העניים מכרו לנו את הימין ואתם צמשיכים לבלבל במוח על טעויות של אחרים
שכחת את 4
מנחם | 22-05-2020 13:45
סופר שגר במפלגה הוא בעצמו גר בפריפריה(בגליל ) ולמטיב ידעתי חלק גדול מתפיסתו ופעולו זה על הנושא הנל של הפרפיריה
22
גיא עזרא סובל מרגשות נחיתות ומוציא על מתנחלים
המציאות | 22-05-2020 13:16
ועל הציונות הדתית את רגשות הנחיתות שלו. עצוב .
23
שטויות, אין עליך בצלאל!!
A | 22-05-2020 13:24
הציונות הדתית היא זו שמובילה את כל המדינה הזאת כי אנחנו יונקים את תורת הרב קוק, אין עליך בצלאל!!!
סמוטריץ יונק את כספי הציבור לטובת אנשי שלומו
גדי | 22-05-2020 14:01
אסור שהיבחוש הזה יבחר שוב לכנסת
24
הכותב לא מבין
איזו | 22-05-2020 13:43
מכניס לפה של סמוטריץ' מילים שלא אמר. סמוטריץ' לא אמר דברים רעים על האחרים, שאין תרומה במקומות אחרים וכו'. הוא אמר שהציבור שהוא מייצג תורם לא פחות למדינה ולכן כדאי להשקיע בו. האם זה אומר שציבורים אחרים לא תורמים למדינה? לכותב יש דעה שלילית ידועה מראש ולכן מכניס מילים שלא נאמרו. וכן סמוטריץ לפעמים מכליל - כל כולו זה לא מדוייק.
25
סמוטריץ עושה שם רע לכיפות הסרוגות
דוד רוזנבלום | 22-05-2020 13:57
סמוטריץ בן אדם נאלח עם פה מטונף עם חזה מתוח ופרצוף זחוח כלומניק אדיר לא עשה כלום בימי חייו קורות חיים רקים בצבא שירת שירות מינימלי חסר משמעות לאחר שדחה גיוס 10 שנים בשקר ובאזרחות עבד בעמותת רגבים שהקים לעצמו וזהו מעבר לזה לא עשה כלום בחיים הציונות הדתית תיעלם כל עוד הוא יהיה נציג הציבור שלה מקווים שכמו שהוא סילק את אורי אריאל ועשה הכל לסלק את רפי פרץ בעזרת השם גם אותו יבוא מישהו ויסלק גם אותו מחיינו הציבוריים בקרוב
26
תסביך של מסכנים
חסוי | 22-05-2020 14:07
גיא עזרא החליט להראות כמה הוא כללי, עיוות את מה שכתב סמוטריץ' לחלוטין ופשוט שם את עצמו במקום די עלוב בו אין הבדל בין שום מגזר בארץ לכולם אידאליסטים. ציונות דתית קלאסית שמנסה להתכחש לעצמה
27
לא יאומן
חסוי | 22-05-2020 14:09
זה ממש מסכן שכתב הבית של אתר שנקרא סרוגים לא חי את החיים שלו כי הוא חושב שהוא עושה דברים טובים אלא פשוט כי הוא נקלע למגזר שהוא בדיוק כמו כל שאר המגזרים. לכן הציבור שלו בדיוק כמו שאר הציבורים, אין שום הבדל, אין שום אידיאלים. מסכנות.. רחמים עליו
28
מצביעי עצמה
יהודי | 22-05-2020 14:10
מצביעי עצמה האובססיביים אני מבקש להפסיק לכתוב סמוטריץ' בגוגל ופשוט בכל כתבה עליו לטנף בלי סוף.זה ממש מטריד ומפריע לאנשים לראות תגובות של אנשים נורמליים
לך לערוץ7 שם תקרא רק תשבחות לסמוטי הנחש היהיר
שימי | 22-05-2020 14:28
שולמית נתנה הוראה חד משמעית לשבח לפאר ולהלל את סמוטריץ בכל רגע נתון על כל תזוזה שלו
29
כמה דמגוגיה. הכתב נתפס למשפט אחד
שלמה | 22-05-2020 14:28
והוציא מההקשר. סמוטריץ' אמר: כשאני מתקצב את ההתיישבות זה לא כי החברים שלי שם: להיפך, החברים שלי שם כי זה המשך של השליחות הציונית. האם הוא אמר שאין לו חברים בגליל ובנגב, נגיד, חברו למפלגה אופיר סופר?! הכתב בחר להבין מה שהוא רוצה מתוך דברי סמוטריץ'. שלא יפיל את זה עליו.
מדויק. תת רמה של כתבה!
אריק | 22-05-2020 16:11
רגשי נחיתות ותו לא
30
מ.ש.ל
שם | 22-05-2020 14:33
מאז מלחמת יום כיפור אין נופל אחד שלא מבני הציונות הדתית? עצם ההליכה כל כך אחורה בזמן, מלמדת על המגמה, על איפה צומחים גיבורי ישראל היום.
31
ביזיון של מאמר. כולו ריח של רגשי נחיתות !
אריאל בן דוד | 22-05-2020 16:07
נמאס כבר לשמוע את רגשי הנחיתות של הכותב ושכמותו. רוצה לכתוב מאמר על כמה החבר'ה בפריפריה הם מלח הארץ, שבזכותם אנחנו חיים כאן? לבריאות! (או סבבה אחי!) אבל למה לעשות סיבוב על סמוטריץ? לא מצאת דוגמא יותר עכשווית מלוחם שנפל בקרב לפני 47 שנה , כדי לטעון שגם החברים שלך נלחמים על המדינה??? אגב, יש כאלה. האם קשה לך להשלים עם העובדה, שבוגרי המכינות הקדם צבאיות מהווים היום את חוד החנית של צהל, פי כמה וכמה מחלקם בציבור? לך תלמד את הסטיסטיקות של בוגרי בהד 1, בעשור האחרון... מזה שסמוטריץ דיבר על חבריו בהתנחלויות, הסקת שאין לו חברים גם בעיר ובפריפריה? אתה רציני??? לך תכתוב דברים רציניים יותר! בקיצור, תפסיק להיפגע, כי לא הזכירו אותך, איש הפריפריה.
תעשו תחקיר על השרות הצבאי של סמוטריץ
מילואימניק גאה | 22-05-2020 16:44
ותבינו לבד כמה הוא לא ציונות דתית יהיה לזה רייטניג גבוה תעשו ותראו
32
צבחינת הפריפריה את צודק!!
מישהי מהפריפריה | 22-05-2020 16:49
למפלגות נציונות נהדתית את כם עניין ב פריפריה למרות שיש שם הרבה גרעינים תורנים מעולים כמו בשדרות למשל אך עדיען האליטה נחשבת בנימין ושומרון, לדעתי לגטר ב פירפריה זה שליחות וזכות עצומה וחהל מאוד שמקפחים את האזור הזה
33
מגזר ההולך ומתחרדל ונהפך לגידול ממאיר
שאול | 22-05-2020 18:37
לאומניים פשיסטים מצד אחד ושונאי אדם מצד שני.
34
מפתיע שהאתר פרסם בכלל את כתבת ההבל הזאת.
ג | 23-05-2020 18:18
הדברים כל כך שגויים, אין אפילו מילה אחת נכונה בכל הכתבה.
35
ימינה קיבלו 1300 קולות בשדרות!!!!
מנחם | 23-05-2020 21:16
ימינה מקום שני בעיר אז לא לסלף את האמת הם דואגים המון לפריפריה ולא רק ליוש
36
אוקי, סרוגים שונאים את אנשי ימינה. מי עדיף?
אני | 23-05-2020 21:26
סמוטריץ גרוע, איילת שקד גרועה, בנט גרוע. כולם גרועים. אז נצביע לביבי, שלא פינה את חאן אל אחמר 551:20:24 ימים? אז מי נשאר? מי טוב בעיניכם, עורכי סרוגים?
37
הבעיה של חלק מהציבור הדתי זה
חן | 23-05-2020 22:46
התגובות של חלק מהמגיבים פה. חבורה של חובשי כיפות סרוגות שבינה לבין הערכים של המשנה הדתית צינית אין ולא קשר פעוט. כל החיבור שלהם לדתית ולציונית מוטל בספק, קל וחומר לחיבור המיוחד של הציונית הדתית בין הקפדה על המצוות לבין ראיית הציונות כגאולה ומאליו כעבודת השם. בצלאל מעצבן רבים, הוא אומר את מה שהוא חושב. וכן , הוא דוס. וזה מוציא מהכלים לייטים רבים שאדם מצליח כמוהו שפועל ועושה ומצליח הוא גם מקפיד על קיום מצוות כראוי ואף אומר זאת בצורה ברורה.
38
מאן דכר שמה?
22 | 23-05-2020 23:08
מה הקשר מה זה הטענות האלו אין פה טענה אחת חוץ משנאה עמוקה לסמוטריץ ובורות בכל עשייתו. תסתכל כמה הוא פעל לפיריפריה ואז תדבר. מוציא שם רע
39
כמה גיבובים בטור אחד..
רועי י-ם | 24-05-2020 8:12
שטחיות מפוארת של הכותב. אז כמה הערות: א. לפריפריה יש קונצנזוס שצריך לדאוג. ליוש לא. כשלא פועלים לכך במרץ נוצר מצב כמו עכשיו שבהתיישבות בת 50 התחבורה בפיגור של 25 שנה ואין כספי פיתוח. אם אנשים היו עוזבים, המקום היה מזמן עובר לשלטון חמאס, ואז זו הייתה גם בעיה שלך ועוד איך. ב. לא נאמר שאין אידאליסטים בעוד ציבורים, ושכל חובש כיפה סרוגה הוא אידיאליסט, אלא שהאידאולוגיה היא לא אמירה ציבורית של ציבורים אחרים. תגיד אתה אם יש עוד ציבור שכל כך לא פופולרי בו לא לשרת את המדינה. ג. כל הדיבור על החברים של סמוטריץ כל כך דמגוגי שפשוט חבל.. שמעת את מנכלית משרדו? שכל העובדים מאוהבים בו (זה הביטוי שהיא בחרה..) ורק תראה בתוך הכנסת כמה שיתופי פעולה הוא יצר, תשמע ביוטיוב איך איתן כבל מדבר עליו. ד. לגבי שאר הגיבורים, כל גיבור הוא גיבור, ואשרינו שזכינו בו, אבל אם צמח לך לפתע מלפפון נהדר בגינה, זה מוכיח בעיניך שלא משתלם להקים חממה למלפפונים?! מאיפה ההיגיון הזה?! בקיצור, אני עוקב אחרי הבחור שקצת סלדתי ממנו בהתחלה, ורואה שכבר בקדנציה הראשונה הוא קיבל ציון הכי גבוה על נוכחות בכנסת, על עבודה סביב השעון, שומע את הנהלת הרכבת, רואה את החשיבה קדימה, בזמן קורונה קידם את הכבישים, ומבין שכל מה שכתבת לא קשור למציאות.
40
איזה כיף שמישהו סוף סוף אומר ת'אמת בפרצוף
אדם | 24-05-2020 11:17
הציבור שלנו הוא לא כלל ישראל. הוא ציבור. זהו. בואו נצא מהסרט הזה וזהו הציונות הדתית שהוא ככ מייחל אליה, לא עובדת במקום שזה לא ירושלים ויוש. היא נכשלה. לך סתכל ישיבות תיכונית מירוחם ואשדוד ונתיבות, חבר'ה עם כרבולות וסמארטפון לעומת בשטחים שהולכים עם פאות ונוקיה. נו באמת על מי אתה עובד. שס מקימה את עול התורה במקומות האלה. מה לעשות. במקומות האלה? הציונות הדתית נכשלה.
41
מכבי צהוב
איתי וייס | 24-05-2020 11:37
טוב סמוטריץ הימין הוא לא נושק לעולם הנאור חילונים וכאלה ציונות דתית למה יש 3 ויותר סתם לא ביחד נפרדים מפדל ימין פעם נחמד
42
כל מי של ח'כ בצלאל נכונה למבינים
אליהו1 | 26-05-2020 0:53
יש עיתונאים ברמה של גנון, וכותב המאמר הוא אחד מהם. איך חגי סגל מחזיק כתב 'פח' כזה?? לא מבין