אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

גלגלי הצלה לרכב שלך: איך לתחזק ולשמור רכב בשוטף

חשוב מאוד לדעת לתחזק את הרכב. רוב הנהגים המקבלים את רישיון הנהיגה בישראל, יודעים את חוקי הנהיגה, כיצד לנסוע בבטחה ואיך לתפעל את כלי הרכב. ההכשרה החסרה בלימודי הנהיגה בארץ, נוגעת לתחזוקה השוטפת. תחזוקה זו יכולה להיות רבת חשיבות בשמירה על ערך האוטו שברשותכם, ובמניעת תאונות דרכים. במאמר זה, נסקור את הצעדים הבסיסיים לתחזוקת האוטו

גלגלי הצלה לרכב שלך: איך לתחזק ולשמור רכב בשוטף
  מתוך: pexels.com

היזהרו מדחייה של טיפול תקופתי

ביטוח רכב הוא לעיתים קרובות הדבר הראשון שעושים לאחר רכישת האוטו. חשוב מאוד שלצד חתימתו של ביטוח רכב, תוודאו שיש לכם את הידע הנדרש בנוגע לתחזוקה השוטפת. ידע על אופן ההחזקה האולטימטיבי, יוכל בהחלט להיות משמעותי מאוד לבטיחות הנסיעה, ועשוי למנוע את הצורך שלכם בהפעלת ביטוח רכב.

אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בישראל בנוגע לתחזוקת הרכב, היא דחייה של טיפולים תקופתיים. טיפולים אלו, כדוגמת טיפול עשרת אלפים, נועדו כדי לבצע בדיקות כלליות לכלי הרכב, ולטפל בבעיות במהירות האפשרית. לעיתים, כדי לחסוך בכסף, יש ניסיון לדחות את הטיפול ככל שאפשר. חשוב להבין, רוב התקלות אשר מזוהות ומטופלות בטיפול תקופתי, הן תקלות אשר עלולות בהחלט להחמיר ולגרור תיקונים יקרים בהרבה, כמו גם סיכון חיי אדם.

תקנו את הרכב במוסכים מורשים, ועם חלקי חילוף מקוריים

לעיתים, ביטוח רכב יחייב אתכם לבצע את כלל הטיפולים לכלי הרכב במוסך מורשה. חשוב להבין, מוסכים מורשים הם מוסכים אשר עובדיהם הוסמכו על ידי חברת הרכב שלכם. ההסמכה הזו מעידה על יכולותיהם לתקן בצורה המיטבית את הפגמים ברכבי החברה, ולכן מאפשרת לכם להיות רגועים ולדעת שהרכב שלכם בידיים טובות.

לצד זאת, חשוב מאוד להקפיד שהתיקונים ייערכו תוך שימוש בחלקי חילוף מקוריים בלבד. לעיתים, ניתן להזמין חלקי חילוף דרך רשת האינטרנט, ולבקש באופן אישי הרכבה שלהם במוסך. חשוב להבין, שלמרות שחלקי חילוף מקוריים הם יקרים יותר, הם טובים יותר לכלי הרכב. כלל המערכות של הרכב מיוצרות לעבודה במקביל, ולכן אפילו חלק אחד שאינו תואם לחלוטין יכול לחולל נזקים עצומים, שלרוב ביטוח רכב לא יכסה.

בצעו בדיקות שגרה לפחות פעם בחודש

לצד הטיפולים במוסך, שנערכים על ידי אנשי מקצוע, חשוב גם לדעת כיצד לתחזק את הרכב באופן אישי. תחזוקת הרכב האישית כוללת מספר בדיקות שחשוב להקפיד עליהן. בדיקות מים ושמן הן החשובות ביותר. השמן מונע חיכוך בין חלקי המנוע השונים בעת פעולתם. חוסר בשמן יוביל לחיכוך שייצר חום, שעשוי לעוות לחלוטין את מבנה המנוע. המים נועדו לקרר את רכיבי המנוע בעת פעולתם, ולכן חוסר בהם עשוי להוביל לתוצאה דומה.

כאשר אתם פותחים את מכסה המנוע לבדיקות החודשיות הללו, כדאי גם להעיף מבט על שאר המנוע, ולנסות לאתר פגמים כמו רצועות שחוקות. נוסף על כך, חשוב מאוד שתבדקו את מצב צמיגי הרכב. הצמיגים חייבים להיות בלחץ אוויר מדויק. לחץ גבוה מידי יגרום לחלקו האמצעי של הצמיג להתבלט החוצה, והחיכוך המוגבר שלו עם הכביש עשוי ליצור פנצ'רים. צמיג אשר מצוי בלחץ נמוך, ישנה את פיזור המשקל בין חלקי הרכב השונים, מה שעשוי להפריע לכיוון הרכב בזמן הנהיגה.

שמרו על צבע הרכב

רכיב נוסף ברכב אשר חשוב מאוד לשמור עליו, הוא הצבע. המכוניות בישראל לרוב עשויות מפח, חומר צובר חלודה. הצבע על כלי הרכב הוא הדבר היחיד שמונע קורוזיה של גוף כלי הרכב, וחדירת מים פנימה. שמש ישירה לזמן ממושך מידי, כמו גם שריטות, עשויים בהחלט לייצר פגיעה משמעותית בצבע הרכב, ולכן מומלץ לתקן פגמי צביעה במהירות, ולמרוח פוליש למניעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כיוון שכותב הכתבה דואג לטובת הציבור
ש | 22-05-2020 5:00
כדאי שישלים את מלאכת הקודש ויתן רשימה של מוסכים מקצועיים בתכלית אמינים וישרים והגונים שלא שוחטים את הציבור במחירים מופקעים