מתקפת סייבר נרחבת: אתרים ישראלים רבים נפרצו - סרוגים

מתקפת סייבר נרחבת: אתרים ישראלים רבים נפרצו

יומיים אחרי המתקפה באיראן המיוחסת לישראל, מתקפת סייבר נרחבת נרשמה כנגד עשרות אתרים ישראליים, שנפרצו והעלו מסרים מאיימים: "הספירה לאחור להרס ישראל החלה מזמן"

author-image
מתקפת סייבר נרחבת: אתרים ישראלים רבים נפרצו
  (צילום מסך מאתר ישראלי שנפרץ, אילוסטרציה: שאטרסטוק))

מתקפת סייבר נרחבת נרשמה הבוקר (חמישי) כנגד עשרות אתרים ישראלים, שנפרצו והוחלפו בעמוד המכיל מסר מאיים נגד ישראל – בו נכתב בעברית ואנגלית קלוקלת כי "הספירה לאחור להרס של ישראל התחילה לפני הרבה זמן".

עוד הוצג סרטון המציג פעולות טרור של חמאס וחיזבאללה, לצד תמונות של בניינים בתל אביב עולים באש בזמן שראש הממשלה נתניהו "שוחה" מהאזור בבהלה. "תהיו מוכנים להפתעה גדולה" נאמר בסרטון. "התכנסנו כדי לנקום את הפשעים הציוניים מול הפלסטינים שנרצחו ואיבדו את משפחותיהם ואדמותיהם".

בין האתרים שנפרצו נמנו האתרים של בית גבריאל בכינרת, וכן אתריהם של חברות "uPress", "קידי ווטש" בישראליות. גם האתר של ארגון "יד לאחים", הפועל למניעת התבוללות, ושל תנועת נאמני תורה ועבודה נפרצו במתקפה המיוחסת לאיראן. "מדובר ככל הנראה כחלק ממתקפה על אתרים ציוניים נוספים בישראל" מסר מנכ״ל תנועת נאמני תורה ועבודה, שמואל שטח. "אנו פועלים בשעות אלו להשתלט על המתקפה ונעדכן בהמשך״.

אתר נוסף שנפרץ היה של הצלם הישראלי ישראל ברדוגו, שאמר כי "האיראנים עשו הלילה משהו משמעותי ופרצו לי לאתר. זה בשליטה – בלי לחץ אם רכשתם אצלנו לאחרונה". אתרים נוספים שנפרצו הם עמודיהם של הנציגות הישראלית בחברת "בנג ואולופסן", אתר האולפנות והמדרשות התורניות לבנות, ואתר איחוד הצלה.

ממטה הסייבר הלאומי נמסר: "בשעות האחרונות התקבלו דיווחים במערך הסייבר הלאומי אודות אתרי אינטרנט בישראל שהושחתו עם מסרים אנטי-ישראליים. הנושא מטופל על ידי המערך. אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת".

עוד באותו נושא

הקבינט על מתקפת הסייבר האיראנית: נחצה קו אדום


4

האירוע הנוכחי מגיע על רקע הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב על מתקפת סייבר נרחבת שפגעה בפעילות בנמל שאהיד רגאי שבאיראן – כשלטענת גורמי ממשל זרים ישראל עמדה מאחורי המתקפה. על פי הפרסומים, מתקפת הסייבר שיבשה את התנועה לאורך הנמל במשך ימים ארוכים, ותוארה כ"תקיפה מדוייקת ביותר" שהובילה לנזק רב.

לפי ההערכות, מתקפת הסייבר הגיעה כתגובה למתקפה קודמת שבוצעה על ידי האיראנים, וכוונה כנגד תשתיות המים וביוב של מדינת ישראל. המתקפה המדוברת התרחשה לפני חודשיים ובמסגרתה איראן השתמשה בשרתי אינטרנט אמריקניים. לדברי רשות המים הישראלית, ניסיון התקיפה טופל ולא הייתה כל פגיעה באספקת המים שהתנהלה כסדרה לכל אורך האירוע. תאגידי המים והביוב קיבלו הוראה לפעול באופן מיידי להחלפת סיסמאות לתפעול המתקנים, "בדגש על מערכות תפעוליות ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות". באתרים שבהם לא ניתן להחליף את הסיסמאות נקראו המפעילים לשקול לנתק את המערכות מהאינטרנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מצחיקים האיראנים האלה
פרשן עלום שם | 21-05-2020 12:06
תראו מה זה איראנים ניסו עם הגרעין ולא הצליח (או שהצליח אבל לא רצו לבזבז כסף:) ועברו למתקפת סייבר וגם במתקפת הסייבר יש חלק שלא מצליחים לראות את הסרטון וגם אם ראית את הסירטון ראית שהשתמשו באנונימוס שלא קשור לאיראן מה שכן איראני שם זה הגרפיקה כמו שהיא נראית מקווה שבמתקפה הבאה על ישראל לא ישימו תמונה של בוב ספוג מדמם
2
הפתרון המתבקש
bh.office-smb.com | 21-05-2020 16:14
עוברים לחבילת אחסון עצמאית זולה במיוחד ללא תלות בספק מרכזי. ביזור = הגנה! bh.office-smb.com