הצדדים הגיעו להסכמה: מחר יתקיים הריקודגלים - סרוגים

הצדדים הגיעו להסכמה: מחר יתקיים הריקודגלים

מחר יערך מצעד הדגלים המסורתי, לאחר שבין המשטרה למארגני ההריקודגלים הושגו הסכמות לאור העובדה שהשופט מלצר שלח את הצדדים להגיע להבנות. כך זה יתבצע על פי ההסכמות:

הצדדים הגיעו להסכמה: מחר יתקיים הריקודגלים
  נציגי המשטרה, עם מארגני מצעד הדגלים (צילום: אברהם בלוך/ סרוגים)

לאחר שהמשנה לנשיאת העליון חנן מלצר הורה לצדדים להגיע לפשרה, הושגה הסכמה בין המשטרה למארגני המצעד, לפי ההסכמות המשטרה תוסיף עוד קטע לריקוד דגלים, הוא יתנהל בפיקוחה, ויכניסו אנשים לכותל.

קצין האג"מ במשטרה הציג את הפשרה לקיום ריקוד הדגלים בערב יום ירושלים בפני בית המשפט: "העותרים מקבלים את מתווה האוטובוסים בתוספת קהל שיעמוד על טיילת החומות בין שער יפו לשער שכם, משפחות גרעיניות לא ישמרו 2 מטר, הוסדרה כניסה לכותל, העותרים יהיו אחראיים לכניסת 450 איש בכותל.

הצדדים הציגו את המתווה לבית המשפט והעתירה נמחקה. הדבר מגיע לאחר שלפני זמן קצר הפסיק את הדיון בבג"צ השופט חנן מלצר וקרא לצדדים להגיע להסכמות.

מוקדם יותר (חמישי), החל בבג"ץ הדיון על קיומו של ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים, בהרכב השופטים יצחק עמית, גורג קרא והמשנה לנשיאה חנן מלצר.

עורך הדין הלל ברק המציג את מארגני המצעד אומר בדיון כי השנה בשל מגבלות הקורונה תנועות הנוער בני עקיבא ואריאל לא ישתתפו. "החלטנו בעצמנו לקצץ את הכנפיים שלנו ולקיים את הריקוד דגלים בצמצום. יהיו פחות אנשים, שלא כמו בשנים קודמות כיוון שתנועות בנ"ע אריאל ורשת צביה הודיעו שלא יגיעו. גם הישיבות הגבוהות לא יכולות להגיע גלל הקפסולות".

הדיון בבג"צ (צילום: אברהם בלוך/ סרוגים)

עוד הוא מציע: "נקיים שרשרת של שני מטר בין אדם לאדם. אם המשטרה אומרת שאי אפשר, אנחנו סבורים שיש לקיים הפגנה על פי התקנות, לדבריו מדובר על 450 איש שיהיו בתוך מתחמים, ירשמו מראש ויקבלו צמידים מיוחדים. דיברנו עם רב הכותל.

עו"ד נתי רום המייצג גם הוא את המצעד אומר כי: "צמצמנו את הפעילות ל3000 מעשרות אלפים, כל אחד יקבל במדוייק את המטר שלו. אנחנו מוותרים על המצעד, מבקשים שרשרת סימבולית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו