הדלפה בשמיים: חברת התעופה הבריטית "איזיג'ט" הודיעה היום (שלישי) כי מתקפת סייבר חמורה נרשמה כנגד שרתי החברה – במסגרתה נגנבו פרטיהם האישיים של מיליוני לקוחות שנסעו בטיסות החברה בשנים האחרונות. לפי הודעת החברה, פרטיהם של 9 מיליון לקוחות נגנבו, לצד פרטי האשראי של כאלפיים מהלקוחות.

לטענת החברה, בשלב הזה נראה כי לא נעשה שימוש לרעה במידע של הלקוחות. "אנו מצטערים על המקרה ורוצים להרגיע את הלקוחות ולומר שאנו מתייחסים ברצינות רבה לאבטחת המידע שלהם" הבהירו מנהלי החברה. עוד נאמר כי אלו שהושפעו מהתקיפה יקבלו הודעה מפורשת במהלך השבוע הקרוב, לא יאוחר מה-26 במאי.

בחברת התעופה לא ציינו מתי המתקפה התרחשה וכיצד התוקפים פעלו, אך הובהר כי הסוכנות הבריטית להגנה על מידע עודכנה על פרטי התקרית ופתחה בחקירה. בתקשורת הבריטית העריכו כי מתקפת הסייבר החלה במהלך השבוע האחרון – זאת מכיוון שלפי חוקי הגנת הפרטיות של האיחוד האירופי, חברה שחווה מתקפת סייבר חריגה מחוייבת לדווח על כך תוך 3 ימים מגילוי האירוע.

לפני שנאלצה לבטל את טיסותיה בעקבות משבר הקורונה, חברת איזיג'ט הייתה מפעילה טיסות מישראל ל-18 יעדים שונים באירופה. החברה החלה לפעול בישראל בשנת 2009 כשהשיקה קו טיסה מנתב"ג ללונדון, ובהמשך הרחיבה את שירותיה בארץ עם טיסות ליעדים נוספים, ביניהם ברלין, פריז, ז'נבה, מילאנו, אמסטרדם, נאפולי, ונציה ובאזל.