שר המשפטים לנציב שירות המדינה: לא אמנה כרגע מ"מ לפרקליט המדינה

שר המשפטים לנציב שירות המדינה: לא אמנה כרגע מ"מ לפרקליט המדינה

שר המשפטים, אבי ניסנקורן הודיע הערב לנציב שירות המדינה כי כרגע לא ימנה מ"מ לפרקליט המדינה. המשמעות: היועמ"ש ימשיך להחזיק בסמכויות הפרקליט

מנדלבליט ימשיך לכהן כמ"מ פרקליט המדינה
  Hadas Parush/Flash90

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, הודיע היום (שלישי) לנציב שירות המדינה כי הוא לא מתכוון למנות כרגע ממלא מקום לפרקליט המדינה. המשמעות: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחזיק בסמכויות הפרקליט.

גישתו ההפוכה של ניסנקורן מזו של שר המשפטים הקודם, אמיר אוחנה, מתבטאת בשורה האחרונה משלושת אלו המרכיבות את המכתב לנציב, בה ניסנקורן מדגיש שהיועץ המשפטי לממשלה יהיה מעורב במינוי פרקליט המדינה, בניגוד לאוחנה שטען כי השר הממונה צריך להתייעץ על פי חוק רק עם הנציב.

עוד באותו נושא

משה ניסים לסרוגים: לפרסם את הקלטות מנדלבליט


23

מאז סיום תפקידו של פרקליט המדינה האחרון, שי ניצן, התרחש קרב על מילויו בין מנדלבליט ואוחנה. בסבב הראשון מנדלבליט יצא עם ידו על העליונה כאשר אורלי בן ארי שמונתה על ידי אוחנה ויתרה על התפקיד, אך בסבב השני מינה אוחנה לתפקיד את דן אלדד – למרות התנגדותו הנחרצת של מנדלבליט.

לקראת סיום כהונתו, ביקש אוחנה להאריך את כהונתו של אלדד, אך השופט מני מזוז הוציא צו ביניים בעתירה שהוגשה בנושא, מה שמנע מאוחנה לבצע את המהלך. אוחנה ביקש ממזוז לפסול את עצמו מלדון בתיק כיוון שהוא מחזיק בדעה שלילית כלפיו, אך מזוז סירב. אמש, לאחר יציאתו של אוחנה ממשרד המשפטים, ביקשו העותרים למשוך את העתירה – ולא חויבו בהוצאות.

בעקבות ההתנגחויות בין אוחנה ומערכת המשפט, אמר השר הנכנס במהלך טקס חילוף השרים שהתקיים אמש: "משרד המשפטים הוא חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית. בתקופה האחרונה, גם החומה הזו, על אף שהיא בנויה לתלפיות, נזקקת להגנה. אני ניצב כאן היום כדי להתחייב בפניכם – שמעתה אני אהיה החומה שלכם. אתם תקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות, ללא מורא ובגאווה גדולה".

שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, הגיב לדברים בראיון לסרוגים: "קודם כל ניסנקורן צריך ללמוד את המשרד, וגם ללמוד את הבעיות. להכיר לא רק מה שאומר חבר כנסת זה או אחר, אלא את הדעות השונות שיש בבית המשפט העליון. יש נשיאים דגולים של בית המשפט העליון שיש להם דעה על הכניסה של בית המשפט העליון לתחום הדעות והסבירות".

"כשהוא ילמד את זה ויכיר את זה, הוא ידע שאין דעה נחושה אחת, יש את דעתם של הנשיא לנדוי והנשיא שמגר ונשיאים נוספים של בית המשפט העליון שאינם שלמים עם העמדות של בית המשפט העליון דהיום, כשהם מאמינים שהדבר יוזיל את אמון הציבור בבית המשפט. כשהוא ילמד את זה, הוא יבין שאולי צריך לשנות איזה משהו כדי להגביר ולהגביה את האמון של הציבור בבתי המשפט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ניסנקורן
יהודה | 19-05-2020 17:14
כבר כתבתי טעות חמורה למינוי של ניסנקורן שיהווה עזרה אמיתית ליועמש
2
אל תירא ואל תחת מנדלבליט!
צדק תרדוף | 19-05-2020 17:40
נוכלים ומושחתים מקומם בכלא, גם אם הם בעלי כוח וגדודים של סריסים.
3
סוף סוף שר שפוי
התמים | 19-05-2020 17:40
ודברי השר נסים נכונים לגופם אך לא קשורים לעניין : יש ויכוח באשר לגבולות הראויים לפסיקת בגצ. זה עניינו של בגצ אל מול שאר רשויות המדינה. ויכוח זה אינו נוגע להגנה שראוי לתת לפרקליטות כנגד התקפות משולחות רסן וטענות מופרכות על קונספירציות ותפירת תיקים. שני הנושאים שונים בתכלית, שני מוסדות שונים בתכלית. אמור מעתה : וכוח ענייני מושכל על גבול ההתערבות של בגצ - כן. תקיפה פרועה וטענות הזויות על קונספירציות ותפירת תיקים מצד רשויות התביעה - לא.
4
לא לאמין!
שלמה | 19-05-2020 18:13
איך אפשר לקבל מנדלבליט אחרי חוסר אימון שיש בו ואחרי כל העניינים התלויים בו במחלוקת... שר המשפטים אינו שר לכל כלל ישראל אלא פוליטיקאי מההסתדרות כמו לפני שנים שעברו... אינו דואג לעם אלא לאג׳נדה הישנה שלו
5
דיעותיהם של לנדוי ושמגר
מישהי | 19-05-2020 23:18
ושאר אישים בעלי מומחיות ואמינות גבוהה שיש להם השקפה דומה על מערכת המשפט והפרדת הרשויות כמעט לעולם אינן מוצגות בתקשורת השמאל על מנת למנוע כל דיון ענייני בנושא האקטיביזם השיפוטי והפוליטיזציה של מערכת המשפט. כך צרכני התקשורת הזו מאמינים שיש רק דרך אחת ואין בילתה וכל מי שחולק עליה תוקף את מערכת המשפט כדי להשמיד את הדמוקרטיה. בפועל תהליך הפוליטיזציה של מערכת המשפט הוא התהליך המשמיד את הדמוקרטיה.
6
הישמר מן הצבועים
צביה רוטמן | 20-05-2020 14:15
סלח לי השר הנכבד לשעבר מר ניסים. לא דמתי לב דאמרת ולו מילנ נגד השר הקודם שעשה ואמר דברים איומים ואף טען שלא תמיד צריך.לקיים את פסיקת בגץ.לא שלחת.אותו לשום.לימודים כזכור לי. כפי שנאמר שמור נפשך מן הצבועים. צר לי לומר שאתה מגעיל אותי.
7
אמון הציבור במערכת
אבו נאצר | 21-05-2020 15:46
ראשית יש להגביר את אמון הציבור בניסנקורן!