צפו: האם מנדלבליט יוכל להיות גם פרקליט המדינה? - סרוגים

צפו: האם מנדלבליט יוכל להיות גם פרקליט המדינה?

בפורום המשפטי למען ישראל שהגישו עתירה נגד מינויו של מנדלבליט גם לפרקליט המדינה, הוציאו סרטון "מעלית", שמסביר את הבעייתיות בכפל התפקידים בכובע היועמ"ש ופרקליט המדינה. צפו:

author-image
צפו: האם מנדלבליט יוכל להיות גם פרקליט המדינה?
  צילומסך

על רקע העתירה שהגישו בפורום המשפטי למען ישראל נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט שמונה לפרקליט מדינה זמני, לאחר שלא הוארכה כהונתו של דן אלדד, לאחר התנגדות היועמ"ש, ובשל צו הביניים שהוציא בג"צ, הם הוציאו היום (רביעי), סרטון שמציג את טענתם.

לטענת הפורום המשפטי ישנה בעיה אינהרנטית בפרקליטות שמי שבודק חשדות נגד הבכירים בה הם החברים שלהם, לדבריהם זו הסיבה שהם יזמו את הקמת נציבות הביקורת על הפרקליטות, אך אחרי מלחמה ארוכה של הפרקליטות הם הצליחו להכפיף גם אותה ליועמ"ש.

העתירה הוגשה לפני שבוע וחצי, ובית המשפט קבע שמנדלבליט צריך לתת מענה עד ה- 18.05.

מנדלבליט התייחס לסוגייה, במענה לשר המשפטים אוחנה, שם כתב כי "מדובר בפתרון ביניים, שיושם כבר בעבר – בפרק זמן שארך כחודש וחצי בין ביום כהונתו של פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן, ובין מינויו של דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה".

"פתרון ביניים זה נובע מכך שסמכויותיו של פרקליט המדינה, להוציא מספר מצומצם, נשאבות מסמכויותיו של היועמ"ש אשר אצל אותן אליו, ולכן בהיעדרו של פרקליט המדינה קבוע או ממלא מקום -חוזרות סמכויות אלן באופן אוטומטי לידי היועץ המשפטי לממשלה".

מנדלבליט הדגיש: "אין מדובר בשום פנים ואופן במינוי לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה "עי" היועץ המשפטי לממשלה, והצגת הדברים בצורה כזו היא שגויה". עוד הוסיף כי בדבריו "אין לגרוע כהוא זה מסמכויותיה של מ"צ מנכ"ל משרד המשפטים, אשר פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת פרקליטות המדינה לצורך קידום הנושאים הניהוליים הקשורים לפרקליטות. כך היה תמיד וכך ימשיך להיות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
די להפקרות
מנחם | 13-05-2020 12:55
למה חברי הכנסת לא ממנים מבקר ליועמש ולפרקליטות ?
ניסו להקים גוף ביקורת לפרקליטות
מישהי | 14-05-2020 14:01
בראשות הילה גרסטל. ההמשך ידוע. היא טורפדה עד להתפרקות גוף הביקורת ולאחר מכן בקושי חמקה מכתב אישום למען יראו וייראו. ככה זה אצלנו. היא אמרה שהפרקליטות היא גוף חולה וששי ניצן לא ראוי לעמוד בראשה, אז אמרה. מדובר בגופים החזקים במדינה שמחזיקים את עמיתיהם ואת הפוליטיקאים באיברים הכי רגישים בגוף ולכן הם יכולים לעשות כרצונם. מי שהולך נגדם חוטף כתב אישום.
2
מנדלבליט
אור | 14-05-2020 10:34
מנדלבליט לא יכול להיות גם היועץ המשפטי עד שלא יתבררו. העננות הכבדות והשחורות שעל ראשו. למנדלבליט. יש חלק גדול באמון הציבור שאבד. במערכת המשפט והפרקליטות. ושי ניצן . כל הכבוד לפורום המשפטי למען ישראל. עלו והצליחו למיגור השחיתות
יכול להיות כל מה שבא לו
מישהי | 14-05-2020 14:04
עוד מעט הוא ימנה עצמו גם לממ מפכל המשטרה. למה לא?
3
מנדל....
יצחק | 14-05-2020 12:24
הרי הוא קבע שהוא כן יכול להיות ושזה יהיה לחצי שנה וזה זמן סביר כדי להסדיר את הבלגנים אישיים שלו.איזה יופי....
4
הביזיון של מפלגת המשפט!
עודדה | 14-05-2020 14:51
כל מי שהדמוקרטיה חשובה לו חייב להשמיע את קולו עד אשר מנדבליט יסיר את העננה לטוהר מידות מעל ראשו ! מי שלא עושה כך ושותק הוא מושחת כמוהו ! ולכם פרקליטות מושחתת אני אומר ! הניסיון שלכם לקשור זאת לתפירת התיק לנתניהו כדי לטהר את השרץ לא יצלח לכם ! המידע שהגיע לציבור מטריד מאוד מאוד היום למנדבליט אין לגיטימציה להיות בתפקיד ! אתם עושים מעצמכם צחוק וגם אם עכשיו אתם מצפצפים עלינו הציבור כי בטוחים שניסנקורן יציל אתכם אז אתם טועים ! גם ניסנקורן יודע שהוא תלוי בחוכמת ההמונים כדי להיבחר ואם הוא יגבה את המושחתים בקרוב מאוד ישארו רק פרורים מכחול לבן !!!