כך תשפרו את מהירות הגלישה בבית - סרוגים

כך תשפרו את מהירות הגלישה בבית

האינטרנט איטי? ישיבות בזום נתקעות? משלמים על 100 מגה אבל מרגישים שמקבלים הרבה פחות? יש לזה פתרון. כאשר גולשים באמצעות אינטרנט ביתי, ישנן סיבות רבות העשויות להוביל לכך שמהירות הגלישה של האינטרנט תרד משמעותית ותוביל לחוויה פחות מוצלחת ופחות נעימה

כך תשפרו את מהירות הגלישה בבית
  מתוך: pexels.com

כדי לוודא שאתם אכן מקבלים את מהירות הגלישה שאתם משלמים עליה, אספנו עבורכם מספר טיפים לשיפור מהירות הגלישה של האינטרנט הביתי.

 יש בעיה או שזה רק בראש שלכם?

במקרים מסוימים, חווית הגלישה עשויה להיות איטית מסיבות שאינן תלויות בכם – אתרים אשר עושים שימוש בגרפיקות כבדות במיוחד, שרתים עמוסים או מרוחקים אשר מספקים שירות איטי או צפיה בסרטים וסדרות באיכות גבוהה מאוד אשר סותמת לכם את רוחב הפס.

לפני שניגשים לשפר את מהירות האינטרנט הביתי, כדאי לדעת איזו מהירות אתם בכלל מקבלים ולבצע בדיקות מהירות שונות. שירותים אלו יוצרים תקשורת עם שרת מסוים ובוחנים את מהירות העברת המידע שלכם אליו (העלה) וממנו אליכם (הורדה). אם המספר שמתקבל אכן נמוך משמעותית ממהירות הגלישה עליה אתם משלמים, סביר שישנה בעיה באינטרנט הביתי.

אל תחפש רחוק, תישאר קרוב

בהנחה ואכן קיימת בעיה במהירות הגלישה הנובעת מהתשתית הביתית ולא משירות חיצוני, כדאי לבחון את אופי התשתית. כאשר מותקן אינטרנט ביתי המבוסס על תקשורת אלחוטית (WiFi), הקרבה של המחשב או הטלפון לראוטר משפיעה על מהירות הגלישה. אם אתם נמצאים בבית גדול והמרחק רב ביניכם לבין הראוטר, סביר שתתקלו בבעיות רבות הקשורות למהירות האינטרנט.

עבור מקרים כאלו, ניתן לעשות שימוש במגדיל טווח אינטרנט – מכשיר פשוט אשר בעצם פועל כראוטר נוסף בתוך הבית ומקצר את המרחק מהמחשב לנקודת הרשת הקרובה. כמו כן, במידה ודווקא אין מרחק רב בין המחשב לראוטר, יכול להיות שמדובר בבעיה הנובעת מרכיבים חלשים בראוטר או בכרטיס הרשת במחשב. ניתן לשדרג רכיבים אלו בעלות לא גבוהה ובכך להבטיח ניצול מיטבי של מהירות האינטרנט הביתי. בנוסף, אם ניתן, חיבור באמצעות כבל רשת לראוטר תמיד יספק מהירויות גבוהות יותר מאשר חיבור באמצעים אל חוטיים.

צפוף העולם צפוף

אם הבעיה איננה קשורה במרחק מהראוטר, כרטיס רשת ישן או פגום או חיבור אל חוטי, ייתכן שהבעיה נובעת מניצול מקסימלי של קיבול האינטרנט הביתי. במידה וישנם דיירים רבים בבית אשר כולם עושים שימוש אינטנסיבי באינטרנט במקביל (צפיה בווידאו, הורדת קבצים, שיחות וידאו וכדומה) כל אחד מהדיירים יקבל נתח קטן יותר מנפח השימוש המקסימלי האפשרי.

כך, במקום שדייר אחד ייהנה ממהירות גלישה של 100 מגה בייט, כל דייר מסתפק ב-30 או 20 מגה בייט. אם זוהי הסיבה לאיטיות האינטרנט, ההמלצה העיקרית היא כמובן להגדיל את מהירות הגלישה המתקבלת מהספק או לחלופין לתאם שעות גלישה בין הדיירים כדי למנוע התנגשויות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו