רשמית: יריב לוין ימונה כיו"ר הכנסת מטעם הליכוד - סרוגים

רשמית: יריב לוין ימונה כיו"ר הכנסת מטעם הליכוד

מפלגת הליכוד הודיעה הערב באופן רשמי כי יריב לוין ימונה כיו"ר הכנסת, ויחליף את בני גנץ. נתניהו: "משוכנע שהשר יריב לוין יעשה עבודה מצויינת בתפקידו החדש"

author-image
רשמית: יריב לוין ימונה כיו"ר הכנסת מטעם הליכוד
  Hillel Maeir/Flash90

מפלגת הליכוד הודיעה הערב (שלישי) כי השר יריב לוין ימונה ליו״ר הכנסת לאחר שסיעת הליכוד הצביעה פה אחד בעד מינויו. ההחלטה תובא כמקובל לאישור הכנסת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר בתגובה לאישור המינוי: ״אני מודה לשר יריב לוין ולסיעת הליכוד שאישרה את מינויו ליושב ראש הכנסת. השר לוין עשה עבודה מצויינת כשר התיירות ולמען הקמת הממשלה והרכבת הקואליציה ואני מודה לו מעומק ליבי על הנאמנות והשותפות לאורך שנים, למען מדינת ישראל ולטובת הליכוד. אני משוכנע שהשר יריב לוין יעשה עבודה מצויינת בתפקידו החדש״.

עוד באותו נושא

נתניהו מתגרה בימינה: "רוב הציונות הדתית הצביעה לי"


64

השר יריב לוין מסר: ״אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו מעומק הלב על האמון הרב שנתן בי עם בחירתו בי כמועמדו לתפקיד יו״ר הכנסת. תודתי נתונה גם לחבריי לסיעת הליכוד בכנסת אשר בחרו בי כמועמד הסיעה לתפקיד".

"זו תהיה עבורי זכות גדולה לכהן כיו״ר הכנסת ולעמוד בראש הרשות המחוקקת, לפעול לחיזוק מעמדה של הכנסת ולעשות שליחות חשובה זו כשלנגד עיניי טובת מדינת ישראל, כלל אזרחי ישראל וארץ ישראל.״

מוקדם יותר דיווחנו כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת, לקראת השבעת הממשלה הצפויה ביום חמישי הקרוב. התפטרותו תיכנס לתוקף תוך 48 שעות. דקות לאחר מכן שר התיירות יריב לוין הגיש גם כן את התפטרותו, לקראת כניסתו הצפויה לתפקיד יו"ר הכנסת החדש במקומו של גנץ.

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, גנץ אמור להתפטר מתפקידו כ-48 שעות לפני השבעת הממשלה – זאת מכיוון שיו"ר הכנסת אינו יכול לכהן גם כשר. במקביל להתפטרותו של גנץ נערך משאל בליכוד לאישור מינויו של לוין לתפקיד.

תפקיד יו"ר הכנסת יישאר בידי ליכוד לאורך כל כהונת הכנסת ה-23 – גם כאשר גנץ יחליף את נתניהו לאחר שנה וחצי. אם מסיבה כלשהי הופסקה כהונתו של יו"ר הכנסת, כל חברי הקואליציה יתמכו במועמד גוש הליכוד שיהיה מוסכם על שני ראשי הממשלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו