אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

ההדלקה במירון -נסיון להפוך את הציונות הדתית לכת

למי שחוגג במירון אין מה לחפש בהדלקה של הציונות הדתית. מישהו שם מנסה לעשות הון פוליטי - דתי ואלקטורלי, על הגב שלנו. מישהו רוצה להפוך אותנו לעוד סוג של חסידות, ולחתור תחת הזהות הכה מיוחדת של הציונות הדתית

ההדלקה במירון -נסיון להפוך את הציונות הדתית לכת
  מתחם ההדלקה במירון (צילום: דוד כהן/ פלאש90)

מה זו 'הדלקת הציונות הדתית'?

האמת המרה היא שלא מצאתי לכך תשובה חוץ מפוליטיקה – פנים מגזרית וחוץ מגזרית.

ליטאים, כידוע, לא עושים עניין מהדלקות, כך שרבים מבני הציונות הדתית כלל לא מתעניינים במה שקורה שם במירון. לעומתם, רבים אחרים בציונות הדתית שמאמצים נטיות חסידיות-קבליות, פוקדים את מירון ומעוניינים לקחת חלק בחגיגה שנעשית שם.

אבל למה הם זקוקים להדלקה משלהם? וכי השמחה פחותה כאשר אחרים מדליקים את המדורות? האם חגיגת הילולת רבי שמעון בר יוחאי תלויה בזהות האדם ששופך שם את השמן או מדליק את האור? ומה בכלל הקשר בין זהות ציונית דתית ובין מנהג הדלקת המדורה שם? האם גם יש איסור קטניות בפסח 'ציוני-דתי' או כל מנהג אחר שהוא 'ציוני-דתי'?

עוד באותו נושא

גדולי רבני הציונות הדתית בהדלקת ל"ג בעומר במירון


20

אכן, בקהילות חסידיות, שם יש מעמד מיוחד לאדמו"ר ורואים בו צדיק-מתווך בין האדם ובין אלוהים, רוצה החסיד לראות את אדמו"רו מדליק את המדורה ומשתף אותו בשמחה. בדיוק מאותה סיבה יש לחסידים גם מנהגים משלהם והלכות משלהם. אבל מה בין זה ובין הציונות הדתית? וכי איננו יכולים לשמוח בהדלקת האדמו"ר מבויאן או כל רב אחר?

חוששני שהתשובה טמונה בגוף השאלה – יש רצון של כמה אנשים להפוך את הציונות הדתית לעוד סוג של כת חסידית שיש לה אדמו"רים, שבהם היא תלויה. כמובן התומכים הראשונים בכך הם הפוליטיקאים שמגיעים לגזור קופון אלקטורלי מן המעמד. והנה קבלנו את מעמד 'הדלקת הציונות הדתית'.

אבל הציונות הדתית איננה חסידות ולא כת, וזה בדיוק מה שמייחד אותה. יש הנהגה רבנית, יש ייצוג פוליטי, אבל זו תנועה שבהגדרה מבקשת להתחבר לכלל ישראל – חסידים, ליטאים, מסורתיים וחילוניים – ולא לחיות כקבוצת מיעוט. אנשיה נטועים מצד אחד במסורת ומצד שני נוטלים חלק בעולם הכללי, יחד עם כל שאר בני ישראל, שווה בשווה. וזה היופי שבה – היא יכולה לשמוח בהילולות כמנהג החסידים, להתפלפל בעיון גמרא כדרך הליטאים, לשרת בצבא עם כלל ישראל. החיבור הוא המאפיין שלה, לא ההתנתקות וההיפרדות.

לכן גם למי שחוגג במירון אין מה לחפש בהדלקה של הציונות הדתית. מישהו שם מנסה לעשות הון פוליטי – דתי ואלקטורלי, על הגב שלנו. משהו רוצה להפוך אותנו לעוד סוג של חסידות, ולחתור תחת הזהות הכה מיוחדת של הציונות הדתית. ולכך יש להתנגד ולומר בפה מלא: היה לא תהיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
72 תגובות - 51 דיונים מיין לפי
1
תקרא לילד בשמו: "בצלאל סמוטריץ'"
מאמר נפלא | 12-05-2020 11:11
הוא מקנא בהצלחות של המפלגות החרדיות בכנסת ובכבוד שביבי רוחש להם לכן הוא רוצה להפוך לליצמן או דרעי של הציונות הדתית כדי להבטיח לעצמו תפקידי כבוד ושררה בהם הוא כל כך חפץ ולהם הוא מייחל כבר שנים רבות וגם הרב שלו מבית אל ישמח להפוך לאדמור הציבור כדי לשלוט בכל מה שקורה במגזר בדיקטטורה האופינית לו
לילד קוראים מנהג חשוב בעם ישראל
מ | 12-05-2020 19:50
אפשר לא להתחבר ולחשוב שהוא טעות. אבל לשלול לגמרי- הזיה. רבנים מכל המגזרים וכל העדות כבר מאות שנים נוהגים לחגוג כך את לג בעומר. מיהו שיפסול? הגיע הזמן שגם הציונות הדתית תקבל מקום בדבר הגדול הזה. לחסות בצל החסידויות הפטרוניות כלפינו גורם אנטוגניזם וחוסר נוחות. סופסוף מרגישים בבית. יתכבד עידו ויתפלל הוא בבית כנסת ה של חסידות צאנז הסמוכה לביתו. אנחנו רוצים חיבור לתורה העמוקה ולפשטות והשמחה שיש לרבני הציונות הדתית להציע. ולהם, בשונה מיו''ר כיפות הבד, יש גם מה להציע.
בצלאל סמוטריץ זה פגע רע שחדר לציונות הדתית
ישראל בן שחר | 12-05-2020 12:34
אדם שהתחזה לבן ישיבה ורימה את צהל לאחר שהיה רשום כתלמיד ישיבה הועבר על שמו כספים ממשרד הדתות במשך שנים דחה גיוס לאחר שהצהיר שתורתו אומנותו אך במקום לשבת ללמוד תורה כמתחייב הלך ללמוד בקריה האקדמית אונו תואר ראשון במשפטים בזמן שהוא מקבל דחית גיוס כבן ישיבה ורק לאחר סיום התואר בגיל 28 התגייס לשרות צברי הכי קצר בצבא . זו לא הציונות הדתית. זו לא הדרך של הרב דרוקמן. זו לא בדרך של הרב רפי פרץ. זו לא הדרך של נפתלי בנט או מתן כהנא. אדם שרימה את הצבא בכזו עזות לא ראוי להיות נציג ציבור במדינת ישראל .
תגובה
נועם | 12-05-2020 11:47
הסברא כאן היא לגמרי הפוכה. בדיוק בגלל שאנחנו לא חלק מהציבור החרדי אז אנחנו צריכים הדלקה משלנו, שיש בה והיו עיניך רואות את מוריך. אנחנו אכן ציבור בפני עצמו ולכן מגיע לחסידים שבינינו שתהיה להם הדלקה ציונית דתית. ודרך אגב, מותר גם לפרגן לאיש ציבור (פוליטיקאי) ולשמוח בו. לא חייבים להיות ת-מ-י-ד כפויי טובה.
2
מה מפריע לך?
אורי | 12-05-2020 11:18
מה מפריע לך? הציונות הדתית היא מכילה את כלל הרבדים מחבר'ה הישראלית. כמו שעושים יום עצמאות עם הופעות מיוחדות של הציבור ככה גם בלג בעומר. רוצה לחבר את האור הגדול של המאור הגדול של הדורות הקודמים למאור הגדול של הדורות שלנו הרב קוק זצל. עם ההדלקה שלנו נחבר את שני המאורות
לא לשנאה!
מתעניין | 14-05-2020 18:55
החלוניים לא אוהבים את כל! שומרי התורה - והשרות הצבאי לא עוזר. הציונות הדתית לא אוהבת חרדים, יותר מאשר החילוניים. וזה כואב מאד! למצוא חן בעיני החילוניים? הרי זה לא מסתדר, חבל על המאמץ. לשנוא לא צריך, אבל לא להתחנף!
הציונות הדתית שנואה על ידי חילונים וחרדים
שאול | 12-05-2020 16:13
החילונים שונאים אותה כי היא פשיסטית לאומנית החרדים שונאים אותה כי הם שונאים את כולם.
3
ציונות דתית
בנימין | 12-05-2020 11:19
אם שמתם בראשכם מנהיגים שאינם שומרי תורה, (בנט שקד) אז פשטתם רגל, בענק.... חשבון נפש דרוש לכולנו
מהזמן איבדתם את הדרך
אלי | 12-05-2020 14:11
בלשון אתם כי מזמין לא מרגיש חלק בבנט, שקד, סמוטריץ, הרב פרץ, בן גביר, הרב דרוקמן. אתם במו ידיכם ניפצתם את מה היה יפה.
צודק בכל מילה ....
ליאת | 12-05-2020 11:46
אמת ,,,
4
לא כולם תלמידי חכמים לומדי עיון בצבור שלנו
אריק | 12-05-2020 11:20
אז חלק מאתנו שכלתנים ולא צריכים את זה . אני ביניהם. אבל יש שצריכים קצת חסידות אידישקייט וזה רוב הצבור שצריך את ההמוניות הזאת וקצת רוחניות נפשית בנושא
לאורין
התמים | 12-05-2020 14:31
מאוד רוחני לעשות מנגלים על הקבר של רבי שמעון, להדליק מדורות ולחמם את קיברו כאילו הוא בגיהנום, להשאיר טונות של זבל וטינופת. כשאנו רואים שחורים באפריקה רוקדים בגשם או אינדיאנים שרוקדים לפני מדורה - אנחנו אומרים שהם מטומטמים. כשאנחנו עושים אותו דבר - זו רוחניות, התחברות לאור, מצווה וסגולה לשידוך הגון ולבנים זכרים....פחחחחחח.
אני ומשפחתי שכלתנים בהחלט וגם רוחניים...
אורין | 12-05-2020 12:15
ומאמינים בזכויות שנובעות מכוחו של צדיק ובוודאי צדיק בסדר גודל של רשבי. זה לא סותר שכל! האמת, להיפך..
5
הרב עידו גם אני בוגר ישיבת מעלה אדומים
אריק | 12-05-2020 11:21
הולך בדרך ראש הישיבה זצל אבל מבין גם תפיסות עולם שונות
6
https://www.israelhayom.co.il/article/638535
רבי שמעון | 12-05-2020 11:21
כששמים את הדברים בפרופורציה - מבינים הכל.
וואו, תכנסו לקישור אתם לא תאמינו!
דתי לאומי | 12-05-2020 16:48
עידו פכטר קונסרבטיבי?
7
תתבייש
יאיר | 12-05-2020 11:22
תתבייש לך שככה אתה מדבר על גדולי הציונות הדתית ללא שום בושה. אתה לא שווה תגובה
צודק ..
אורלי | 12-05-2020 11:50
ואני לא מתביישת ....עוד סוטים מהחונטה ..קרי ההוא מיד בנימין .או הוא ממגדל .או ההוא מצפת .ומי יודעת מי עוד שעוד מתתרת שמה
8
מאמר קנטרני ומחרחר ריב, ממש תיקון לתלמידי ר ע
איתן | 12-05-2020 11:23
מה אתה רוצה ומה מפריע לך מה אחרים עושים?
אכן סתם מפלג
אור | 12-05-2020 12:18
מיותר לחלוטין. למשל גורר את התגובה הירודה שמבזה את הרב אליהו. פשוט מכוער ומיותר
כנראה זה אחד מהמתווכים של שמואל אליהו...
ליאת | 12-05-2020 11:48
עוד אחד צבית מדרשו של הגוורדיה הצפתית
9
מציע לרב הזה ללמוד היטב שני
גדליה | 12-05-2020 11:23
דברים: פרקים כב כג במסילת ישרים בביאור מידת הענוה ושוע יורה דעה סימן רמב סעיף יג כלולל דברי הרמא שם.
מציע לך ולכל הדומים לך
התמים | 12-05-2020 13:15
לחפש בתורה, במשנה ובגמרא היכן נאמר שמדליקים מדורות בלג בעומר....משחק של ילדים בצרפת מלפני 400 שנה. כשאנו רואים אינדיאנים או אפריקאים רוקדים בגשם או לפני מדורה - אנו צוחקים ומבינים שמדובר בשטויות. אבל אצלנו : צדיקות...נדבקים מהאור...לכל ריקוד יש מעלה....כל נר שנזרק למדורה מזכה בבנים צדיקים ובשידוך מהוגן....אוףףףףףף .
10
הציונות הדתית הפכה לכת נלעגת ולא רציונלית
הייטקיסט.תורה ועבודה | 12-05-2020 11:27
כדאי להתעדכן
11
ומיד הם בדיוק אדמ"ורי הציונות הדתית?
סרוג | 12-05-2020 11:28
אין היום אף מנהיג במגזר. לכל רב יש את הכמה תלמידים שלו ותו לא. האם המגזר עדיין מגזר אחד או שמא התפצל למאות רסיסי קהילות שונות ומשונות?
12
דברי הכותב שמכנה את החסידות כת, ממש מתאים
חבר בכת | 12-05-2020 11:32
לדבריו שהציונות באה לחבר את כל חלקי ישראל.. וממש מתאים לימי הספירה לכנות רבבות מישראל כחברים בכת. כה לחי לחיי הציונות הדתית ומנהיגה בנט ושקד
13
יש קשר נהדר בין הציונות הדתית ללג בעומר
חיים | 12-05-2020 11:39
אמירות כמו של רבנינו באירוע ההדלקה ובהתוועדות שלפניו לא תישמענה בהדלקות של מגזרים אחרים. בזוהר הקדוש מדובר רבות על גאולת ישראל, זה גוון מיוחד באור התורה של רבי שמעון. לא כולם מחוברים אליו וחיים אותו לצערנו. יש גוונים אחרים שהם מאירים. אמירות על האור של עם ישראל כולו ועל האמת הנצחית, לא בטוח שזה מה שיגידו האדמורים, שעבוד רב אנו רוחשים להם, אולם יש לנו גוון מיוחד שחשוב לתת לו מקום של כבוד. כמובן שגם פוליטיקה נכנסה לסיפור, כמו להרבה מקומות אחרים, אולם לא זה עיקר העניין. לא מבין למה חשוב לתקוף את ההדלקה המיוחדת במינה שחשוב שבני ובנות הציבור הדתי לאומי - ולא רק הם - יראו.
14
חחח..
יוני | 12-05-2020 11:42
חחח.. באמת מאמר מעורר רחמים.
15
ממש לא מסכים
נועם | 12-05-2020 11:43
אני בן הציונות הדתית ויש לי נפש חסידית, וכאשר אני מגיע למירון אני מרגיש הרבה יותר בבית כאשר מי שמדליק זה הרב דרוקמן שליטא והרב שמואל אליהו, מאשר בהדלקה של אחת החסידויות. זה פשוט הרבה יותר שלי..
16
רואים שאף פעם לא היתה במירון
בחור ישיבה | 12-05-2020 11:50
ע
17
הרב עידו היקר- התשובה בתוך דבריך!
יהודה | 12-05-2020 11:55
התשובה לשאלה שבכותרת נמצאת בגוף הכתבה. הציונות הדתית מתחברת לחסידים לליטאים וכו' ולכן מקיימת הדלקה. מה זה אומר שהציונות הדתית מתחברת לכל הזרמים הרב עידו היקר? לשיטתך זה אומר שהיא צריכה לחיות את כל הדברים בשיטחיות גם וגם אבל למה לא להציע שהיא מתחברת בעמקות לכל דבר, ללהט שבחסידות כמו גם לדבקות בתורה של הליטאות? למה אופיה של הציונות הדתית כפי שאתה מציג אותה חייב לשטח הכל? למה אם רוצים ללכת בגדלות על הדלקה לכבודו שלרשבי אי אפשר?? למה לא להכנס לזה? מורכבות איננה שטחיות אלא עמקות שמכילה את כל הגוונים בתוכה. אני צפיתי בהדלקה ומאד התחברתי, בייחוד מדבריו של הרב דרוקמן שהיו מופלאים!!
הדלקת הציונות הדתית.
חיים | 12-05-2020 17:55
צפיתי בהדלקה ונהניתי מכל רגע. מרגש, מעצים ומשמח. יישר כח לאותם שליחי ציבור ולכל היוזמים והמארגנים.
ליהודה
התמים | 12-05-2020 13:18
הרב עידו ממליץ להתחבר לשטחיות ? וריקוד לפני מדורה, על פי מנהג שהומצא בדורות האחרונות איננו שטחיות ? מה העבודה הזאת לכם....זו אפילו לא עבודה. אימוץ של משחק ילדים צרפתי ....כמה שטויות מולבשות על מנהגים מופרכים.
18
כל מה שיש בו להט "הגוש" אומרים שמיותר- מסכנים
תלמיד ישיבה גבוהה | 12-05-2020 11:57
הקפות שניות- אין שם... מסכנים התלמידים לא יודעים מה זו קדושה הדלקה עוצמתית בלג בעומר במירון- אסור ללכת זו דרישה אל המתים (כך אמר הרב מידן) - מסכנים כל כך ל יודעים מה זה להט דקדושה.. ועוד ועוד.. ישיבה של צנונים קרירים ללא להט. מסכנים..
19
ממש לא נכון
2 | 12-05-2020 11:57
בתור דתי לאומי אני כל שנה משתדל ללכת להתוועדות של הרב דודי והרב שמואל במירון שזה דבר שהם היחידים שעושים. חוץ מזה הרבה יותר כיף בהדלקה שלנו, אם שירים בנוסח שלנו, וחברה משלנו. אני מרגיש שם הרבה יותר השתוקקות מאשר הדלקה של זוואיל או בואין. אני נגיד אתמול הסתכלתי רק על ההדלקה של הציונות הדתית של על החרדים.
20
מי זה הפח טר הזה?
צוריאל | 12-05-2020 11:59
טרוט עיניים
21
לכותב חסר נתונים לכן הוא טועה ומטעה
אביתר | 12-05-2020 11:59
הכותב טוען שיש נסיון של גופים להפוך את הציונות הדתית לכת. מה שהוא לא יודע או מתעלם, זה שהיה אמור להיות השנה הדלקה רגילה בלי הדלקה מיוחדת לציונות הדתית. קם בצלאל סמוטריץ והפציר שיהיה הדלקה מיוחדת גם לציונות הדתית. הטענה שלו שמנסים להעלים את הציונות הדתית מהשיוך שלה אל מה שקורה במירון. בעצם, בצלאל רצה משהו, כי טען שיש כאלה שרוצים לעשות כך וכך. והכותב מהצד השני טוען גם שרוצים לעשות כך וכך כי הקשיבו לבצלאל. ואני נשאר לי לומר, אנא אני בא?
22
די עם השטויות
אורין | 12-05-2020 12:12
שום הון פוליטי. הציונות הדתית גם הפגינה אמונה בכוחה של זכותו של רבי שמעון להגן על עם ישראל וזהו. להרגע..
23
במקרה הוא צודק. למרות שעידו לא בדיוק רב.
נחום | 12-05-2020 12:12
אגב, הרב נריה זצל תמיד הדליק במירון עם החרדים.
24
צודק בערך..
דניאל | 12-05-2020 12:24
מדובר בחונטה פוליטית שנשלטת על ידי ערוץ 7. הם קובעים מי הרבנים של הציונות הדתית. הם קובעים מי תהיה הנציגות הפוליטית של הציונות הדתית. הם פוסלים את כל מי שלא משרת אותם. בקיצור מאפיה של פלג מהציונות הדתית השתלטה על כל הציונות הדתית ולמעשה הורסת את הציונות הדתית.
לדאבוני אתה צודק בהחלט והכל החל עם הרב מלמד
לדניאל | 12-05-2020 14:58
הוא זה שדוחף את סמוטריץ והם בוחרים מי הם נהציגי הצבור הדתי לאומי וחבל . אגב, אין פלא שהם רק 6 נציגים עם כאלה ממליכים מבית אל . אני סבתא וזוכרת את המפזל מימי עוד יהודה שפיגל, חכ יצחק רפאל, המר ובורג - ולא היו ימים כאלה עלובים כמו היום, ו ח ב ל !!!
25
יותר פשוט
דוד רוזנבלום | 12-05-2020 12:26
שמוליק אליהו רודף כבוד וסמוטי הגאוותן מספק לו את הכבוד בתנאי שהוא יתמוך במפלגת שקית הקאה(ימינה)
של תלמידי חכמים
היזהר בגחלתן | 12-05-2020 13:29
חצוף!!!אני מאד מקווה בשבילך שתגמור את השנה הקרובה!
26
למה מכל דבר צריך לעשות דיון
שמואל | 12-05-2020 12:31
במחילה מכבוד הרב אבל אולי די כבר שכל איזה שטות קטנה שקורת בציבור הדתי צריך לעשות מיזה דיון ציבורי וכוכוגוכו .ואגב אי עשיית דברים בסגנון זה גם נסיון להפוך את הציונות הדתית למשהו .אני אישית מגדיר את עצמי תורני לאומי וגדלתי בבית ספרדי ככה שהנטייה שלי לדברים כאלו חזקה ומשמח אותי מאוד דברים בסגנון . כפי שאת כבוד הרב משמח דברים שכלתנים שנעשים בציבור
27
מי הוא חכם
מנחם | 12-05-2020 13:18
ספר בינה לעיתים - חלק ב - דרוש א לשתיקה תני רבי חייא יפה שתיקה לחכמים קו לטפשים וגם שלמה אמר גם אויל מחריש חכם יחשב (משלי יז כח), אין צל חכם מחריש. והרגיש מוהררי בן חביב זלהה, דמאמרו תחלה קו לטפשים יראה שהוא מבואר וצודק יותר בטפשים מבחכמים,
28
צפיתי בשדור המביך של חסידי בצלאל .....
צודק | 12-05-2020 13:21
כלומר אמנם היו שם רבנים אבל זה היה מביך....בצלאל ! זה בסדר לנו לראות חסידים ומזרחיים מדליקים. את לפיד הציונות הדתית לא צריך להניף במירון. הוא נמצא בכל מקום בלי עזרתך. עסקנות מיותרת
29
העקיצה היא במשפט האחרון
לא הבנתם כלום | 12-05-2020 13:21
לשם החיצים מכוונים
30
הנסיון להפוך את ההדלקה לכת
שושי | 12-05-2020 13:49
בסד הרב עידו אחד הדברים היפים בציונות הדתית שמורכבת מהמסורתי ועד החרדלי עם גוונים רבים. וכן גם ספרדים שמאז ומעולם היו מחוברים להדלקה להילולה ולרבי שמעון. וכן אנחנו בגאווה שייכים לציונות הדתית. ובטח לא כת... מדוע למצא תמיד את השלילי? אמר רבי עקיבא:ואהבת לרעך כמוך נלמד לכבד אחד את השני ולקבל אחד את השני וכולנו בני הציונות הדתית חג שמח
מסכים
שי | 12-05-2020 20:23
מסכים
31
ומי אתה שתקבע לנו "היה לא תהיה" על כך???
שירה | 12-05-2020 13:59
אדון פכטר, אתה מייצג פלג קטן עד לא קיים בציונות הדתית ולכן אין סיבה שתדבר בשמה. אתה גזען שלא רואה צורך של רבים במגזר להדלקה זו בכל שנה (שאכן קורית). תפסיק לזלזל ותתעסק בלתקן את עצמך.
32
פכטר ושות המסמרים בארון הקבורה של הציונות הדת
ם | 12-05-2020 14:55
עיגו
33
אמר זה שניסה להקים מגזר חדש סביב עצמו
י | 12-05-2020 15:06
החלטת כבר להתנתק ממנו ולהקים את מגזר כיפות הבד. אז יאללה. עזוב אותנו.
34
בקיצור, פכטר מתלונן שלא קראו לו להדליק שם
דתיה | 12-05-2020 15:10
.
35
ההדלקת הסרוגים היתה קידוש ה' עצום
קידוש השם של הסרוגים | 12-05-2020 15:18
כל מי שהיה במירון מספר, כי ההדלקה הכי יפה ומרשימה והשאירה חותם אמת ונהדר היה של הסרוגים. בלי שום שייכות לציונות. ממש הרגשנון שרשב''י רקד אתם. במיוחד עשה רושם דבריו של מרן הרב דרוקמן שליט''א
הוא ביקש סליחה לפחות?!
גדי טאוב | 12-05-2020 16:55
משל המים גרם לי לעובד בגרון
36
מה????
אדם | 12-05-2020 15:42
סליחה באמת שאנחנו מנוהלים עי רבנים. בושה שאתר דתי מפרסם מאמר כזה. כן. הרבנים מיצגים אותנו. אם אתה חושב שאתה כלל ישראל רק כי אתה לא מתבטל בפני הרב אתה טועה. אם יש פה משהו פוליטי? זה ודאי. ברור לי בתור חובש כיפה סרוגה שלא הייתי הולך להדלקה הזאת. תגידו לי, מה הופך אותנו לכלל ישראל בכך שאנחנו מנסים שוב כמה שיותר להתבדל מהחרדים?! אנחנו נהפכים לציבור עצמאי, שהוא חיקוי עלוב מאוד של החרדים.
37
אז מה אתה רוצה הפעם?
דוד | 12-05-2020 15:51
הרב שמואל אליהו ממשיך דרכו של אביו המקובל האלוקי, הרב מרדכי אליהו זצ''ל כמנהג המקובלים בארץ ישראל שעולם לקברות התנאים ושאר צדיקים כדרכה הקדושה. חברו אליו עוד אנשים, ואין בך פסול. כל מה שכתבת נובע משנאה המקלקלת את השורה. לא מצפה שתתנצל השתדל לא להשמיע קולך יותר מדי כי זה מוביל למריבה. דבריך אינם נשמעים מאחר שאין בהם יראת שמים, אלא שימוש בכלי למאוייך הלא מכובדים.
38
מה הבעיה שלך? לא הזמינו אותך?
דוד בן מאיר | 12-05-2020 16:20
אותי זה היה מאוד מרגש לראות את הרב חיים דרוקמן שליטא מקבל במה להדליק מדורה במירון. אני מניח שרבים מסכימים איתי. זכותך לא לאהוב את זה - אבל דבריך הם קטנוניים ומריחים צרות עין.
39
לפי מה שאתה אומר - אין ספרדים בציונות הדתית
info | 12-05-2020 16:21
אוי לה לגזענות
40
הניסיון הוא להחזיר את הציונות הדתית לדת
אלעד | 12-05-2020 16:29
שאתה ושכמותך, מנסים בכל דרך להחליש
41
הציונות הדתית - כוללת הכל
שלמה | 12-05-2020 17:01
במה שכתבת, בדיוק הסברת למה כן צריך את ההדלקה הזו במירון. הציונות הדתית אינה הכלת כל מי שעובר על דברי תורה, אלא את כל הגוונים של הציונות-הדתית קרי רואה את הגאולה, ארץ ישראל ועמו כערך עליון, מתוך שמירת התורה. (לאפוקי מי שמתחתן עם גויה למשל, ודל). אין כפייה להדליק במירון, אבל אין סיבה למנוע מנהג טוב וותיק בשניםשהחל שנים רבות לפני התהוות הציונות הדתית, ורבים מאבותיה היו שותפים לו במידה זו או אחרת (אם לא במירון, במקומות אחרים בארץ, כבר לפני 150 שנה..). זה ההכל שכוללת הציונות הדתית, ולא את כל הפלגים שמשאירים את הדת בצד ומשאירים את הציונות (במקרה הטוב) או שמאדירים את הדת אבל שוכחים מצוות רבות הקשורות בציון.. *בכל זאת אתה מוזמן למירון בשנה הבאה, אף אחד לא יפריע לך להיות שם. אם תרצה כמובן..
42
מה קרה? בכל פעם שסוף סוף מתקדמים בקדושה ואמונ
חנה | 12-05-2020 17:21
ה צריך לקום העמלק שכנגד שמנסה לקרר את האמבטיה, ולהחזיר אותנו לפשרנות ורדידות. ככה מדבר מי שלא מבין כלום בעבודת ה', תמהני מי זה הרב הזה.
43
פכטר לפני שנה -שנתיים כתבת
אחדתצ | 12-05-2020 17:23
מאמר למה החלפת את הכיפה הסרוגה. אז למי אתה מתכוון שאתה אומר 'אותנו'
44
היתה הדלקה מרגשת ! התרגשתי לשמוע את הדברים
היה מרומם | 12-05-2020 18:42
שנשא הרב דרוקמן והרבנים והתרגשתי שבסוף חילקו דפים עם שמות של אנשים הזקוקים לישועה הכתבה סתם צינית.נכון שבכל שנה זה יפה שכלל ישראל מדליקים יחדיו אבל השנה שאי אפשר היה הרגשתי שהרבנים האלו הם השליחים שלי. תודה רבה על הקדושה והתפילות עבורנו.
45
אתה כמו תלמידי רבי עקיבא שלא חלקו כבוד....
! | 12-05-2020 18:44
בושה ! ובושה לאתר דתי להביא את זה!
46
אני מנסה להבין מה דוחף אדם להתמרמר ככה
ע | 12-05-2020 19:45
חוץ מתאוות פרסום, צומי וצרות עין לא ברור מה עובר על המסכן הזה. רחמים. ד''ר מתחנחנן תוקף מבחינה 'תורנית' עשרות רבנים שהקדישו את *כל* ימיהם בלימוד התורה והפצתה ומפתאום מגיע איזה נאור אקדמאי ומוציא מחוץ ליהדות מנהג חשוב שמקובע עמוק בתורת הקבלה וננהג על ידי מאות אלפים!! של יהודים דתיים. מה נסגר עם עידו??? מה??? בושה וחרפה. הוא מרגיש ככ פלורליסט בזמן שהוא פוסל לגמרי מנהג חוצה מגזרים ועדות בן מאות שנים. טיפת ההערכה הקטנה שנשארה לי אליו נגוזה.
47
כתבת שהפכת מסרוג למודרן אורתודוקס
שישש | 13-05-2020 20:55
אז למה עדיין אכפת לך מאיך המגזר שפעם השתייכת אליו, מתנהג? תניח לו ותתרכז בחבריך החדשים שפוסחים על כל הסעיפים האפשריים.
מה כואב לך בדיוק כבוד הרב?!
כפיר | 13-05-2020 22:41
מה כואב לך בדיוק?! למה אתה לא דן אותם לכף זכות ושכוונתם טהורה וטובה?! זה כמו שמישהו יגיד חלילה שאתה רב שרק מחפש כל שני וחמישי לעלות לכותרות (מה שברור לי שאינו נכון חלילה). והאם האמירה בין ליטאים לבין ציונות דתית - היא לא מלמדת על משהו שנפש שלך שרואה בציונות הדתית מעין מעוז והגמוניה של עדה מסוימת בעם ישראל?!
48
איזה רב גיבור,רציני סוף סוף מישהוא אומר את
שגית | 14-05-2020 1:59
האמת.מי שהדליק שם יענו בשמנו רק חיפש כבוד. והכבוד?ברח ממנו.תודה הרב עדו על האמת בדבריך.
49
חמוצים חובשי כיפה
אליהו | 14-05-2020 3:46
מה אכפת לעדו פכטר שמתכנסים רבנים חובשי כיפה סרוגה ללימוד תורה, שירה וריקודים בליל לג בעומר? הנאו רפורמים הם תופעה מוזרה ממש
50
החגיגות האלו לא מפריעים לאף אחד
חרדית | 14-05-2020 14:22
כחרדית, זה דווקא יפה ומכובד שיש גם הדלקה דתית לאומית. אין בכך פילוג אלא קבוצות שכל אחת חוגגת בדרכה וכולן מכבדות זו את זו. ויש בכך הרבה יופי לראות את השמחה של כולם, כל אחד בדרכו ועל פי סגנונו והכל סבבה.
51
די לקנטר על כל דבר.
0 | 26-03-2021 5:10
0