בנט: נהיה אופוזיציה עניינית ונבנה חלופה שלטונית - סרוגים

בנט: נהיה אופוזיציה עניינית ונבנה חלופה שלטונית

שר הביטחון נפתלי בנט בתדרוך לציבור ולתקשורת במסגרת עדכוני הקורונה, "נהיה אופוזיציה עניינית, נתמוך בריבונות מבחוץ, אין לי ספק שאופוזיציה כזו תחזק את ראש הממשלה"

author-image
בנט: נהיה אופוזיציה עניינית ונבנה חלופה שלטונית
  צילמסך, מסע"ת משרד הביטחון

שר הביטחון, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) למשבר הפוליטי בתדרוך על נגיף הקורונה שהעביר במשרד הביטחון. "אני מאוד שמחתי שמקימים ממשלה, שלא נגררים למערכת בחירות רביעית. נתניהו לא רוצה את ימינה בממשלה וזה בסדר, נתניהו וגנץ הכריזו הקמת ממשלת קורונה – חירום, המשרד הכי חשוב זה משרד הבריאות והם בורחים מהמשרד הזה כמו ממגיפה".

לדבירו, "לא ככה נראית ממשלת חירום קורונה. אני לא מבקש את משרד החוץ עם קוקטיילים, ולא ביקשנו 3 שרים. אנחנו רוצים השפעה. הייתי לוקח על עצמי לבצע את מה שאמרתי בתחום הבריאות, כדי שעוד 140 ימים לא יצטרכו להחריב את הכלכלה ולסגור שוב את המדינה. ביקשתי באופן רשמי מראש הממשלה את זה, וכלום. ככה לא נראה בנאדם שרוצה את ימינה בממשלה. וזה בסדר, אם נתניהו לא רוצה לא נהיה", אמר בנט.

עדכון קורונה בגובה העיניים #19: כיצד להיערך לקראת התפרצות אפשרית בחורף. אשיב על כל השאלות הביטחוניות, הרפואיות והפוליטיות.

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שני, 11 במאי 2020

עוד באותו נושא

בנט על נתניהו: "הטעות הכי גדולה שלו"


38

הליכוד בחר להפוך את הימין ללא רלוונטיים ולא משפיעים

בנט הציג את העבודה שימינה תשב באופוזיציה: "אנחנו נהווה אופוזיציה לוחמת, אך תמיד נהווה אופוזיציה שמציגה חלופות ראויות, הם הוא יחיל ריבונות אנחנו נגבה אותו, לא נורא שנהיה באופוזיציה, נבנה מודל וחלופה שלטונית.

לצערי הליכוד בחר לשלח את הימין, את ימינה ובעצם להפוך אותנו ללא רלוונטיים ולא משפיעים, אין לי ספק שאופוזיציה כזו עניינית תחזק את ראש הממשלה.

תמיד ניתן גיבוי לרה"מ אם הוא עושה את הדבר הנכון. ואם לא, נהווה אופוזיציה לוחמת ונציג חליפות ראויות. נבנה מודל לחלופה שלטונית, ונראה מה זה ימין אפקטיבי – ימין שלא בא לריב אלא בא לעשות. ימין שלא מדבר על שופטים, אלא ממנה שופטים. ימין שלא מדבר על ריבונות, אלא מחיל ריבונות. הליכוד בחר לשלח את ימינה ולהפוך אותנו ללא רלוונטיים ולא משפיעים. אני משוכנע שבתצורה הזו (אופוזיציה) נוכל להשפיע הרבה יותר ואין לי ספק שרה"מ יבין כמה זה מחזק אותו שאנחנו אופוזיציה עניינית".

"אנחנו פייטרים אנחנו יודעים להילחם על הערכים שלנו, בתוך הממשלה, מחוץ לממשלה אנחנו נלחם ואני משוכנע שנתניהו יחוש את כל העוצמה הזו לכיוונים שאנחנו רוצים. נגבה אותו אם הוא יבצע רפורמות בבית המשפט, אם לא נבנה חלופות שלטוניות, אם נראה חלילה שהליכוד לא באמת מחיל ריבונות, לא מטפל במערכת המשפט, נראה להם את הדרך".

מדברים על מערכת המשפט וממנים את ניסנקורן

"אולי זה נוח למישהו ברמה האישית שיאפשרו לראש הממשלה להמשיך וכל מה שעשינו במערך המשפט יחזור אחורה", הוסיף בנט. "ראש הממשלה עמד ואמר שהוא הביא ריבונות על כל ההתיישבות ואני רוצה להאמין לו, במצב שהוא הביא את מה שהוא הבטיח מבלי להכיר במדינה פלסטינית אני אתמוך בו. אנחנו נעשה הכל למען מדינת ישראל. הרבה מאוד שנים אני מייחל לריבונות על יהודה ושומרון וצפון ים המלח, אני מקווה שראש הממשלה יעשה זאת".

"אם נתניהו יפעל כמו שמצופה ממנהיג לאומי, שמעשיו יהיו בהתאם לדיבורים, יש המון דיבורים וכעס וזעם על בית המשפט מצד הליכוד, ראש הממשלה עכשיו שינה את תפיסותיו, אני רוצה להאמין שהוא לא עשה את זה רק כי זה נוגע לו, אלא הוא ראה את זה".

פסק הדין האחרון נתן לו מתנה אישית אך תבוסה למחנה הלאומי, באים שופטים ואומרים שהם יכולים להתערב בעבודת הח"כים, אני רוצה להאמין שנתניהו יפעל לא רק לאינטרס האישי שלו, אלא למען האינטרס של הימין.

נתניהו מינה את עמיר פרץ שר הוועדים הגדולים לשר הכלכלה, ואת ניסנקורן לשר המשפטים. זה עמוד השדרה של הממשלה".

לא קיבלתי פנייה מרבנים להיכנס לממשלה

בנט נשאל לגבי השטח של ימינה: "הבוחרים שלי, מכל המפלגות, גם מהבית היהודי, גם באיחוד הלאומי וגם בימין החדש, הם רואים את הזלזול, יש דחיפה גם מהם, הם רואים מה נתניהו נותן לחרדים, לדרך ארץ, לאורלי לוי- מה שהם רוצים. אנחנו שרים אפקטיביים ותמיד אותנו מנפנפים, אני לא אומר את זה בתסכול, אבל אנחנו נחושים, כל ההנהגה שלנו. ישבנו ביחד ופה אחד אמרנו שאנחנו נהווה, אם רה"מ גמר אומר לזרוק אותנו באופוזיציה של איך אופוזיציה צריכה להיות".

על פניות של רבנים: "לא קבלתי אפילו פנייה אחת, אבל אנחנו בסיעה קובעים".

בנט רומז לחרדים: "כשברית מופרת זה לכל הכיוונים"

במענה לשאלה האם הוא כועס על דרעי שהקים את בלוק הימין אמר בנט: "אני מאוד מכבד את אריה שנתן ערבויות לכחול לבן, אני לא אתן עצות לא לדרעי ולא לליצמן איך לפעול. ברית זה חשוב ושהיא מופרת היא מופרת לכל הכיוונים. ב-2013 נתניהו דחק אותנו החוצה, פנינו לחרדים מהשיקולים הליגיטימיים שלהם החליטו ללכת בלעדינו, ואז קמה הממשלה עם לפיד".

אני לא עובד מרגשות

"אני יכול להגיד מצידי, וזה ישמע לכם מוזר, אני לא עובד מרגשות, זה לא מעניין אותי, אני באתי לשרת את הציבור, יכולתי לעשות עוד אקזיטים, זו לא טרגדיה, מדינת ישראל תשרוד גם עם נהיה באופוזיציה, אנחנו בחדוות היצירה שלנו נוכל להראות תקווה לאיך מחנה הימין יכול להיות".

על משרד הביטחון

"אנשים נרדמו בשמירה כי אפשרו לחיזבאללה להגדיל את הרקטות שלהם, אני נכנסתי והגדרתי לא לתת לאיראן להתבסס בסוריה, אני מקווה שמי שיחליף אותי יגלה את אותה הנחישות שלא לאפשר להם ולהמשיך להלום בהם".

מערך הפנדמיה הלאומי

בנט הציג את התכנית הלאומית להוצאת הכלכלה מהמשבר ולהיערכות לגל השני של הקורונה. "אנחנו רואים ירידה, ככל הנראה זה בעיקר קשור בחום בחוץ ובמרכיבים אחרים של מדינת ישראל, חשוב שנשווה אותנו למדינות שדומות לנו, אני יודע שיש מי שאוהב להשוות אותנו למדינות הגרועות יותר, גם בעזה ובירדן הקורונה לא גבתה מחירים גבוהים, היא רואה כל מדינה ומדינה על פי אלמנטים מובנים וגם על פי הפעולות כמו להקים מערך לאומי לבדיקות, חקירות ובידוד, כך ניתן יהיה להמשיך את רוב החיים כרגיל".

מערך הפנדמיה הלאומי. "הפעולות האלה לקוחות מהניסיון של מדינות באסיה שעשו מערך חירום לאחר שנפגעו מהסארס. ברחבי הארץ יש לנו סנסורים שנותנים לנו אותות. אנחנו רוצים להגיע למצב שאם תגיע מגפה נוספת, נגיף עם מוטציה או עם חיבור לשפעת. ברגע שנדע שיש 15 או 20 נשאים בעיר מסוימת, נקבל אזעקה ונוכל מיד לטפל בזה ולא נתעורר כשיש אלפיים איש.

צריך להשמיש מעבדות, לעוד מעבדות פרטיות, לעלות את הבדיקות, להקים מערך בדיקות, לגייס אלפיים חוקרי קורונה, נכשיר סטודנטים הם יהיו במעין מילואים ונגייס אותם אם תהיה התפרצות. כל אדם שנשא קורונה יהיה לו איש קשר שידריך אותו, צריך להכשיר כ5,000 מדריכים כאלה".

צריכים להקים 10 צוותי התנפלות עירוניים, שיכולים להתנפל על בעיה שפורצת בעיר כזו. להכין חוזים מוכנים עם מלוניות בידוד, כל מה שאתרתי כחצי מליארד שקים, כשכל יום עולה לנו מליארד ליום- גם היום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
בתור מה? שר הבריאות?
מוזר | 11-05-2020 14:18
זאת בדיוק הסיבה למה ימינה בחוץ. בתור שר חינוך בנט נתן תדריכים בעניני ביטחון... יש לו שגעון גדלות. במקום להתעסק בעניני משרדו הוא נותן עיצות ומעביר בקורת על כולם. בגלל זה לא סובלים אותו וגם את שקד.
מרשים אך
חיים | 11-05-2020 15:40
בנט מרשים אך לא היה ולא מייצג את הציונות הדתית .מתאים לליכוד
בנט איש מרשים וחרוץ
ליאת פרידמן | 11-05-2020 15:16
אני מאוד מתרשמת מעשייתו
נורא יהיה אם בנט יכנס לקואליציה. הוא יחתור
בנט חתרנוביץ | 11-05-2020 15:05
אם הברנש בנט יכנס לקואליציה הוא יהפוך אותה לגועליציה
2
חלופה שלטונית עם 6 מנדטים?
חחחח | 11-05-2020 14:20
חלופה למי? תקים ממשלה אם אחמד טיבי? אתה קשקשן בלי כיסוי. לך הבייתה וקח איתך את איוולת.
הוא הוא
חיים | 11-05-2020 15:41
בנט רואה עצמו לחלופה שלטונית מנהיגותית .
3
הקשקוש היומי
גד | 11-05-2020 14:23
שקרן. כחול לבן רוצים את הבריאות, חשוב לליכוד שיהיה בידם. בנט מדחלל עצמו כאילו אחראי. בצהל צוחקים עליו. לא היתה ואין לו השפעה על כלום. בימינה יתמוך בריבונות? על הגושים הגדולים? זה הכל . שישאר עם הרבנים דרוקמן ואחרים- באופוזיציה, עם לפיד וליברמן. קשקשקריא.
4
אכן תדרוך נחוץ ביותר !!.....
שפי | 11-05-2020 14:31
מה היינו עושים בלעדיו..
מה היינו עושים?
זיסו | 11-05-2020 14:45
נשארים עם אותה ממשלת זדון רמאית שהולכת לקום בחמישי הקרוב
5
אתה מפקיר את משרד החינוך לידי השמאל שיקצץ
תקציבים לממ"ד | 11-05-2020 14:32
איזה יופי, בנט מפקיר את משרד החינוך לידי השמאל שיקצץ בתקציבים למוסדות ממד, כמו שהיה בימי שריד ואלוני. איפה ההגיון של בנט?
תשאל גם איפה ההיגיון של ביבי
זיסו | 11-05-2020 14:42
שאחראי להקמת ממשלת הזדון הזאת, ובנט ושקד גם איבדו את הקול שלי (שלא היה להם אף פעם אבל עכשיו שביבי עשה כזאת טעות היה להם צ'אנס) רק על זה שבכלל חשבו להיכנס לכזאת ממשלה. אין אמון באף אחד.
6
ריבונות שלא תהיה
זיסו | 11-05-2020 14:38
באיזה ריבונות תתמוך? לא הבנת שגנץ ושותפיו לא יתנו לזה לקרות. ביבי מוכר לנו שתהיה ריבונות אבל מסתיר מאיתנו שהתנאים הם שכל העולם צריך לתמוך בזה אחרת גנץ לא יתמוך וזה לא יקרה
7
נפתלי בנט...
דיוגנס | 11-05-2020 14:52
בנט... TRUBLE MAKER בכל ההתנהגויות שלו ! היה טוב אם היינו נפטרים ממנו מהמערכת הפוליטית! תכל'ס הם לא עברו את אחוז החסימה במועד א' באפריל 2014 (בשל הפילוג שגרמו) וכל גרמו לאי ההצלחה של הימין לקבל 61 מנדטים!!! בנט לך כבר!!!!
8
הבית היהודי צריך לחזור למקורות למפד''ל של פעם
ירדנה | 11-05-2020 14:53
הבית היהודי צריך לחזור להיות כמו המפד''ל הערכית של פעם ..מאז שהשתלטו הצמד נפתול את איילת הם הרסו את המפד''ל
מסכים מאוד
חיים | 11-05-2020 15:43
במבחן הזמן הוכח ראינו הם לא הציונות הדתית .לא היו ולא יהיו .עלינו לשקם את המפדל התנועה הדתית הלאומית. בלעדיהם .ביי בייי
9
בנט
אילן | 11-05-2020 14:56
שרה תחליט איפה תהיה
10
הוא צריך להתחבר עם ליברמן ולפיד רק לנושא אחד
אדי | 11-05-2020 14:59
להעיף את נתניהו שלא יהיה יותר מועמד אפילו לכנסת כל המדינה תחזור לשפיות בלי נתניהו
11
יאללה חלאס דיבורים
אחד | 11-05-2020 15:01
לכו לאופוזיציה ותפסיקו לבחבל במוח.
12
בנט
יהודה | 11-05-2020 15:05
מר בנט אתה חייב להכנס לקואליציה לא לוותר עוד מגעים עם ביבי סכנה לימין לתווך רחוק יותר עם לא תיכנסו רוצה אתכם בפנים
13
מזהה תהליכים
מנחם | 11-05-2020 15:29
איילת ונפתלי כמו ליברמן מצטרפים למחנה רק לא ביבי כדי לקבל חסינות מהמתפרה ברחוב צלאח א-דין ולהתאתרג בתקשורת המיינסטרים.
שקד & בנט ושות'
אמנון | 11-05-2020 16:14
מנדלבליט צח כשלג וישר כמו סרגל וגם אין עינויים בחקירות דומא - נכון איילת?? תמיכה בחוק ישראל היום וברית אחים עם יאירקה לפיד נכון בנט?? לכן תוכל לעשות רוטציה בראשות ממשלת הכתבים המשפטיים בידיעות אחרונות המסקרים (מלקקים) למדלבליט עם איילת שקד
טעות
עידן | 11-05-2020 16:02
שקד ובנט הם חלק מהמתפרה ומאילו שחיזקו את בגץ. שקד אמרה על מנדלבליט שהיא שולטת בו וכן שהוא אדם ישר
14
הוא וסמוטריץ חולי כבוד ואגו
סרק סרק | 11-05-2020 15:37
יכנסו גם לממשלה בראשות הפלסטינאית, לא מאמין למילה שלהם, בנט הזוי, בתור שר הביטחון הוא היה אלוף העקירות והפינוי של מאחזים ובתי יהודים.
15
חלופה שילטונית
חיים | 11-05-2020 15:39
בנט כולם מבינים מה שאיפותיך ואין לי בעייה עם זאות אך בקשה אחת .התנתק עזוב את הציונות הדתית. מקומך ממש בליכוד ודם תעשה מה שתרצה ויתנו לך . עזוב היה לנו מספיק מימך . אתה לא הציונות הדתית והציונות הדתית איננה לא אתה . הציונות הדתית חייבת בשיקום אמיתי .פריימריז דיונים והצמחת מנהיגים . אתה מוכשר ועוד אך לא משלנו נקודה .ביי להתראות
16
בנט זה ילד פלא של פוליטיקה ישראלית
Dude | 11-05-2020 15:46
תופעה נדירה ומרתקת
מסכימה
מסכימה | 11-05-2020 16:28
מסכימה
וזה הספיק לנו
יוסי | 11-05-2020 16:16
ושילך ל.....
17
חלופה שלטונית
אמנון | 11-05-2020 15:48
האם חזרנו לברית האחים עם יאירקה ??? אם כן אז לך על להיות שר הביטחון של המשותפת ושקד תהיה השרה לענייני עשיית כלום ושום דבר במשרד המשפטים
18
ינעמו לך רגבי האופוזיציה מיסטר בנט !!!
ינעמו לך רגבי | 11-05-2020 16:26
לביבי אין זמן וחשק להתאבק אתך מידי יום. לכן מיסטר בנט ומיסטרית שקד. נוחו באופוזיציה. כי את המלחמה ינהל ההוא מעתון במחנה
19
תשארו בחוץ - עדיף לכולנו.
עורבני | 11-05-2020 19:00
גם ככה תוילת גדולה לא צמחה - תמיד חרחור מריבות. יש לנו בליכוד 2 כאלה -אוחנה והשני - מסתפקים בהם
20
משהו חדש מתחיל
ג'סי | 11-05-2020 21:35
למה הוא לא מודה בכישלון ופורש? הג'וב שלו הפך להיות ממש עומס על כל מה שנבנה בציונות הדתית. למה צריך לשלוף כנגדו סכינים? הוא רק הרחיק את התורניים מללכת בכלל להצביע. הלייטים והנאורים האינלקטואלים, במילא הצביעו , לשי פירון, הנדל או חוטובלי. אין לו שום קשר למפלגת הביינישים