הקבינט על מתקפת הסייבר האיראנית: נחצה קו אדום - סרוגים

הקבינט על מתקפת הסייבר האיראנית: נחצה קו אדום

שרי הקבינט דנו בישיבתם השבוע על מתקפת הסייבר החריגה שכוונה נגד תשתיות מים אזרחיות בישראל ומיוחסת לאיראן. למרות שלא נגרם נזק, בקבינט רואים במתקפה הסלמה משמעותית: "אפילו מהאיראנים לא ציפינו לכזה דבר"

הקבינט על מתקפת הסייבר האיראנית: נחצה קו אדום
  אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במהלך ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שנערכה ביום חמישי האחרון, שרי הקבינט דנו בנושא מתקפת הסייבר החריגה שבוצעה לפני כחודש, אשר כוונה נגד תשתיות מים אזרחיות בישראל ומיוחסת לאיראן. כך דווח הערב (שבת) בחדשות 13.

לפי הדיווח, בקבינט רואים במתקפה הזו הסלמה משמעותית מצד האיראנים וחציית קו אדום – בעיקר לאור העובדה שהיה מדובר במתקני מים אזרחיים. "זו מתקפה שמנוגדת לכל הקודים גם במלחמה" אמר בכיר ישראלי לחדשות 13. "אפילו מהאיראנים לא ציפינו לכזה דבר. זו מתקפה שאסור לעשות". העמדה הנוקשה של הקבינט מגיעה על אף העובדה שהמתקפה לא גרמה לנזק משמעותי מלבד כמה תקלות במתקני מים של כמה מועצות מקומיות.

עוד באותו נושא

דיווח: איראן ביצעה מתקפת סייבר על תשתיות בישראל

כזכור, שעות ספורות לפני תחילת ישיבת הקבינט הראשונה מאז חודש ינואר, רשת "פוקס ניוז" האמריקנית דיווחה כי איראן ניסתה להוציא לפועל מתקפת סייבר נרחבת לפני כחודש, שכוונה כנגד תשתיות המים וביוב של מדינת ישראל. לפי הדיווח, איראן השתמש בשרתי אינטרנט אמריקניים כחלק מהמתקפה. במשרד האנרגיה של ארה"ב סירבו להגיב לדיווח, וטענו כי האירוע הוגדר על ידי גורמים רשמיים כ"חקירה בהתפתחות". עם זאת, בכיר במשרד ציין כי "משרד האנרגיה האמריקני נוהג לאסוף ולשתף מידע עם גורמים במגזר הפרטי, כדי להגן על ארה"ב ובעלות בריתה ממתקפות סייבר".

כבר לפני כחודש רשות המים דיווחה כי זוהה נסיון לתקיפת סייבר על מערכות שליטה ובקרה במגזר המים בישראל. לדבריהם, ניסיון התקיפה טופל ולא הייתה כל פגיעה באספקת המים שהתנהלה כסדרה לכל אורך האירוע. עקבות נסיון התקיפה, תאגידי המים והביוב קיבלו הוראה לפעול באופן מיידי להחלפת סיסמאות לתפעול המתקנים, "בדגש על מערכות תפעוליות ובפרט במערכות הוספת כלור לבארות". באתרים שבהם לא ניתן להחליף את הסיסמאות נקראו המפעילים לשקול לנתק את המערכות מהאינטרנט.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
קו אדום
פרא | 10-05-2020 18:31
אפילו מהאיראנים לא ציפינו מה, זה אמיתי?!
מודאג
אזרח | 10-05-2020 23:48
ממש תמימים אנחנו שלא ציפינו שהאיראנים ינהגו כך.אוי לנו שיש לנו קבינט של מטומטמים תמימים.
2
אכזרי
באתאם | 10-05-2020 21:37
גם אם הם הצליחו לעשות נזק למשהו עם המתקפה הזאת, אני מאמין שהוא בשווי של שתי מסטיקים של בזוקה
באמת?
דניאל | 11-05-2020 23:10
השאלה איך האירנים חסרי הכסף והמוחות הצליחו לעשות זאת למעצמת הייטק כמונו חחח