בריאות בימי קורונה, פרק 2: מה עושים בטיפולי פוריות? - סרוגים

בריאות בימי קורונה, פרק 2: מה עושים בטיפולי פוריות?

זוגות רבים אולצו להפסיק את טיפולי הפוריות אותם החלו לפני פרוץ משבר הקורונה. עבור מי חודשו הטיפולים כעת, האם יש סיכון ומהם הנהלים? בכירי הרופאים עונים על שאלות הציבור בנושאי טיפולי פוריות ושימור פוריות בפרק נוסף בסדרה 'בריאות בימי קורונה'

בריאות בימי קורונה, פרק 2: מה עושים בטיפולי פוריות?

עם תחילת המשבר הבריאותי בשל נגיף הקורונה המליצה 'המועצה הלאומית הישראלית לפוריות' כי יש להפסיק את טיפולי הפוריות, משרד הבריאות אימץ החלטה זו ובעקבותיה הוקפאו טיפולי הפוריות הכוללים טיפולי ההפריה החוץ גופית, טיפולים הורמונליים, שאיבת ביציות, החזרת עוברים וכדומה. החלטה זו הובילה לתסכול בקרב נשים וזוגות שהיו במהלך טיפולי פוריות, שנדרשו להמתין תקופת זמן לא ידועה ומעבר לזה, כל עיכוב בדרך ליעד המיוחל מקשה ומעיק רגשית, פיזית וכלכלית על דרך מורכבת ורצופת אתגרים ממילא.

כעת, עם אישור משרד הבריאות להחזרת הטיפולים למטופלות שגילן 39 ומעלה, בכירי מערכת הרופואה משיבים לשאלות הציבור על טיפולי פוריות ושימור פוריות בפרק נוסף בסדרה 'בריאות בימי קורונה', בהנחיית עידית סילמן.

משתתפים:

פרופ' חננאל הולצר, מנהל מחלקת פוריות בבית חולים הדסה עין כרם והר הצופים

הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פועה

קטי שטרית, ח"כ מטעם הליכוד

עוד באותו נושא

בריאות בקורונה, פרק 1: מה עושים בהריון ולידה?

גולשי סרוגים מוזמנים ומוזמנות לשלוח שאלות למפגשים הבאים, בכתובת: Health@srugim.co.il.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טיפולי פוריות חזרה במהרה!!!
ליאת | 06-05-2020 20:18
בזמן שכל המשק חוזר לשגרה גם טיפולי הפוריות צריכים לחזור במהרה לכל הנשים!
2
נקודות חסרה
עדי | 07-05-2020 1:04
שימור פיריון - שימור פיריון חשב ודחוף בעיקר לנשים שסובלות ממחלות פיריון כמו אנדומטריוזיס, רזרבה שחלתית נמוכה, או שהן מועמדות לניתוח המערב שחלות ועלול לפגוע באותה רזרבה שחלתית, לנשים שחולות במחלות מקצרת חיים. גם אם הן כולן בנות 25-30 וכו... מקרים חרגים - חוץ משימור, יש את כל שאר סוגי טיפולי הפיריון וגם הם צריכים להיות נגישים לאותם המקרים החריגים שצויינו למעלה מכוון שבכל אותם המקרים שהזכרתי, הזמן הוא המחלה! ואצל אותן נשים יתכן ולא יצליחו להרות בעתיד הקרוב והרחוק. ולא כל אישה יכולה לממן תרומת ביצית כך שאם לא יאפשר לאותן מקרים קשים וחריגים את ההזדמנות עכשיו, יתכן והן פשוט לא יהיו אמהות לעולם.