התקדמות במו"מ:זו המפלגה שתקבל את תיק הבריאות - סרוגים

התקדמות במו"מ:זו המפלגה שתקבל את תיק הבריאות

התקדמות במשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן לפיה תיק הבריאות יעבור למפלגתו של גנץ תמורת 3 תיקים אחרים. במקביל, בכחול לבן חוששים משבירת הכלים מכיוון הליכוד במקרה שבג"צ יתערב בהסכם הקואליציוני

התקדמות במו"מ:זו המפלגה שתקבל את תיק הבריאות
  (צילום: אוליבר פיטוסי/ פלאש90)

בדרך לממשלה.

בשעות האחרונות חלה התקדמות במגעים בין הליכוד לכחול לבן בנושא תיק הבריאות שככל הנראה יעבור למפלגתו של בני גנץ. על פי הדיווח של דפנה ליאל, תמורת המשרד ממנו התפטר ליצמן בשבוע שעבר, כחול לבן צפויה לוותר על 3 תיקים.

עוד עולה מהדיווח, כי כחול לבן עשויה לקבל תפקיד נוסף שאינו מיניסטריאלי, ומה שמעכב את הסכמת הצדדים הוא הויכוח על גדול התיקים. העסקה המתרקמת – תיק הבריאות לכחול לבן תמורת 3 תיקים – עשויה לפתור את המשבר בין נתניהו למפלגת 'ימינה', שכן בידי ראש הממשלה יהיו עוד 3 תיקים לחלוקה.

הסכם נוסף אליו הגיעו הצדדים הוא שאת תפקיד יו"ר הכנסת יאייש ככל הנראה השר יריב לוין, וזאת משום שבכחול לבן לא מוכנים להסיר את הווטו נגד החזרתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין לתפקיד.

בנוסף, במקביל להתקדמות במשא ומתן, בכחול לבן קיים ‏חשש מהותי מתגובת הליכוד במידה ובג"צ יחליט מחר להתערב בחלק מסעיפי ההסכם הקואליציוני. על פי הדיווח של כתבת 'כאן' יערה שפירא, טרם התקיים דיון רשמי בין כחול לבן לליכוד – להחליט איך ינהגו במצב כזה, ולכן אומרים גורמים בכחול לבן שכרגע ימשיכו במרוץ החקיקה, גם אם תימתח מחר ביקורת על ההסכם שלפיו מחוקקים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ימינה תקבל 2 תיקים ותיזחל
ימינה חיים בסרט | 03-05-2020 22:13
בנט,סמוטריץ נרקומנים של כבוד ושררה,אבל הם צריכים לדעת,שגם אם לביבי יהיו 30 תיקים פנויים,הוא לא יתן לימינה יותר מ2 תיקים, ואיילת שקד יורה שטויות ,עם איומי סרק על ביבי .
הפתרון הרצוי:
לא ליכודניק | 03-05-2020 23:49
אשכנזי לתיק הבריאות. נפתלי בנט לתיק הבטחון. הבעייה: שרה נתניהו לא תאשר את החלק השני.
2
עזבו שטויות חבר׳ה. מה זה משנה איזה שמנדריק
אדי סבבה | 04-05-2020 5:13
יהיה ראש הממשלה.
3
ממשלה
צביקה | 04-05-2020 7:05
אני מייחל שבוררי העולם התחתון. (כביכול שופטי בגץ) ימנעו להקים ממשלה. נלך לבחירות. וסוף סוף נשלח אותם ואת הארכי עבריין מנדלבליט למקומם הראוי.
4
בנט חייב להיות שר בלי תיק
Dude | 04-05-2020 8:29
אנו זקוקים לאנשי עשייה
מה פתאום.
אזרח ותיק | 04-05-2020 19:58
שר הבטחון לאורך כל תקופת הממשלה הבאה.
מסכים
אחיה | 04-05-2020 8:47
צודק... שיהיו אחרים עם תיק, שיעשו דברים טובים. בנט גם ככה רוצה שר בשביל האגו שלו, שר בלי תיק זה פיתרון לא רע...
5
התיק שצריך לעבור מכח"ל,
אזרח ותיק | 04-05-2020 19:57
הוא תיק הבטחון. צריך להשאיר את שר הבטחון הנוכחי בתפקיד לאורך כל חיי הממשלה הבאה. מה שהוא עשה בזמן קצר (כל זמן שראש הממשלה ואשתו לא קשרו את רגליו), קודמיו לא עשו בשנים.