"יום היסטורי": ברכות על הנגשת מערת המכפלה - סרוגים

"יום היסטורי": ברכות על הנגשת מערת המכפלה

במערכת הפוליטית בירכו על אישור הנגשת מערת המכפלה והודו לשר הביטחון על המהלך. מיכאל מלכיאלי: "זהו יום היסטורי לא פחות". מיכל שיר: "מקווה שכבר בחגי תשרי הקרובים גם בעלי המוגבלויות יוכלו לבקר באתר כאחד האדם"

author-image
"יום היסטורי": ברכות על הנגשת מערת המכפלה
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

במערכת הפוליטית בירכו היום (שני) על הודעתו של שר הביטחון נפתלי בנט והאישור הסופי של פרוייקט הנגשת מערת המכפלה לכלל ציבור המתפללים.

"זהו יום היסטורי לא פחות" אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), מיוזמי הנגשת מערת המכפלה. "אני מברך את כלל הגורמים אשר הביאו לרגע מבורך זה, ראש הממשלה, שר הפנים, שרי החוץ והביטחון, ובראש ובראשונה מר שי גליק וארגון 'בצלמו'. מרגש אותי אישית, שמועד זה נופל תוך השלושים לראשל"צ הרב בקשי דורון זצ"ל, שבקשתו וצוואתו ובכל פגישה עימי דחק ושאל מה פעלתי בעניין הנגשת המערה לכלל הציבור, יהודים ושאינם, דתיים ושאינם, למען ה'אדם' באשר הוא אדם. כולי תקווה, שבימים הקרובים ממש נוכל לברך על המוגמר, ויתאפשר לכל אדם לשפוך שיח אצל אבות ואמהות האומה, בקלות ובכבוד".

שותפו למפלגה ינון אזולאי הוסיף כי "החלטתו של שר הביטחון בנט להנגיש את מערת המכפלה הינה החלטה אמיצה וראויה השמה קץ לסחבת ארוכת שנים. מייחל שבקרוב כל יהודי יתאפשר לו לבקר בקברות אבותינו ללא שום מניעה".

עוד באותו נושא

בנט אישר | סופית: תחל הנגשת מערת המכפלה


3

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "מברכת ומלאת סיפוק מהודעתו של שר הבטחון, נפתלי בנט, בהובלתו של רה"מ, ועל תרומתו של שר החוץ ישראל כ"ץ, על האישור להתחלת העבודות להנגשת מערת המכפלה בחברון. בחודשים האחרונים פעלתי בדרכים שונות ומגוונות להביא פתרון הולם לאנשים עם המוגבלויות, שמעוניינים לפקוד את מערת המכפלה. כזכור, ראש הממשלה ביקר במערת המכפלה והזכיר את החשיבות של המקום לעם היהודי ואני מודה לו על הסיוע וההירתמות. הגיע העת שכל אדם יוכל לקיים את דתו ופולחנו במקום כל כך קדוש. העבודה הקשה והרצון שהוביל אותי לסייע לכל אותם אנשים עם מוגבלויות מתחילים לשאת פרי".

ח"כ מיכל שיר (הליכוד), הוסיפה כי היא "מברכת את שר הביטחון נפתלי בנט שנענה לקריאה המוסרית להנגיש את מערת המכפלה, בין היתר גם לקריאתי. אני מקווה שכבר בחגי תשרי הקרובים גם בעלי המוגבלויות יוכלו לבקר באתר כאחד האדם, וגם אם הדבר יתעכב – טוב מאוחר מאשר לעולם לא".

ביישוב היהודי בחברו אמרו כי "היישוב היהודי מברך על צעד נוסף לקראת הנגשת מערת המכפלה לאנשים בעלי מוגבלויות. אנו מקוים שעם פתיחתה המחודשת של מערת המכפלה בקרוב יפתחו השערים גם בפני רבבות נכי צה"ל ובעלי מוגבלויות השואפים להגשים חלום, לבקר ולהתפלל במקומם של האבות והאמהות".

"הישוב היהודי בחברון מודה לשר הבטחון נפתלי בנט על ההחלטה הנכונה והצודקת להנגיש את מערת המכפלה באמצעות מעלית, ומודה לכל השותפים לאורך הדרך: מראש הממשלה ושר החוץ שנתנו את הסכמתם, חברי כנסת רבים שהציפו שוב ושוב את הצורך של רבבות נכים וקשישים, ופעילי השטח הרבים ובראשם שי גליק וארגון בצלמו" נמסר. עוד קראו: "לאחר שהוסר החסם המדיני, אנו מצפים לקידום מהיר של כל הליכי התכנון והביצוע, כראוי למקום משכנם של אבות ואמהות האומה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כמה אפשר לבזבז על עבודה זרה של קברים ?
עצמאי אובדני | 04-05-2020 11:36
גם טמטום וגם אכזריות.