פרומן שיגרה מכתב לנתניהו: "הגנים הפרטיים ניזוקו בצורה בלתי הפיכה" - סרוגים

פרומן שיגרה מכתב לנתניהו: "הגנים הפרטיים ניזוקו בצורה בלתי הפיכה"

בפנייה דחופה, ששיגרה ח''כ אורלי פרומן לראש הממשלה נתניהו, היא מבקשת ממנו להתערב בנושא משבר הגנים הפרטיים: ''אל לנו להשאיר את הפעוטות בישראל ללא מסגרת חינוכית ראויה''

author-image
פרומן שיגרה מכתב לנתניהו: "הגנים הפרטיים ניזוקו בצורה בלתי הפיכה"
  הפגנת העצמאיים (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

ח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם) בפנייה דחופה לראש הממשלה להתערב בנושא משבר הגנים הפרטיים: "אל לנו להשאיר את הפעוטות בישראל ללא מסגרת חינוכית ראויה"

במכתב טענה פרומן כי "בימים האחרונים התבשרנו כי למרות ההצהרות ובניגוד להודעת בכירי משרד האוצר, המשבר מול הגנים הפרטיים לא נפתר. כאמור, לאור המצב, פנתה פרומן לראש הממשלה בבקשה למציאת פיתרון תקציבי באופן מיידי, ולפתיחה מחודשת של הגנים והמעונות הפרטיים.

במכתבה ציינה: "הגנים הפרטיים במדינת ישראל, ניזוקו בצורה שעשויה להיות בלתי הפיכה, בלא סיוע המדינה. ואולם, במקרים אלו, לא מדובר רק בשיקום עסקי ישיר אלא במוסדות אשר חזרת המשק לפעולה תלויה בפעילותם הסדירה. הבראתם תהיה הצעד הראשון לקראת הבראת המשק כולו.

כפי שהזכרתי לעיל, סכנת הסגירה של המוסדות החינוכיים המוגדרים כפרטיים, היא איננה בגדר השערת העתיד לבוא, אלא סכנה מוחשית וקיומית, שהחלה להראות אותותיה כבר במקומות רבים."

 

ח"כ אורלי פרומן (צילום: עופר חג'יוב)

לאחרונה שיגרו פורום הגנים הפרטיים עצומה למשרד האוצר, עליה חתמו 3,000 גננות בה טענו כי 1,500 גני ילדים פרטיים נסגרו בעקבות משבר הקורונה, 40% מהם באזור המרכז. "לא נפתח את הגנים, המשפחתונים והצהרונים עד להיענות של משרדי האוצר והרווחה לדרישתנו לקבלת רשת ביטחון כלכלית והבטחת בריאות ילדינו", איימו בעצומה.

הגננות דורשות פיצוי של 1,000 שקל לכל ילד בגן, מימון ימי המחלה לעובדים או בעלי גן במידה ויחלו בנגיף הקורונה, ופיצוי כלכלי במקרה של סגירת גן עקב גילוי מקרה קורונה בגן. בנוסף, הפורום דורש מימון של דמי אבטלה לעובדים שלא יוכלו לחזור לעבוד עד סיום המשבר בגלל מחלות רקע. כמו כן, הגנים דורשים סיוע ברכישת ציוד מגן וחיטוי.

מבחינת משרד האוצר, הגנים פרטיים נכנסים תחת עסקים לעצמאיים וההקלות והזכויות הניתנות להם מועברים גם למחזיקים בגנים הפרטיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו