ג'ונסון: "הממשלה נערכה למקרה שאמות מקורונה" - סרוגים

ג'ונסון: "הממשלה נערכה למקרה שאמות מקורונה"

שבוע לאחר שהחלים מקורונה, ראש ממשלת בריטניה חשף כי הממשלה הכינה תכנית חירום למקרה שימות מהנגיף: "זה היה רגע קשה מאוד, לא אכחיש זאת" עוד סיפר על אשפוזו. "התחלתי לחשוש לחיי, שאלתי את עצמי איך אצא מזה"

author-image
ג'ונסון: "הממשלה נערכה למקרה שאמות מקורונה"
  (צילום: שאטרסטוק)

שבוע לאחר ששוחרר מבית החולים, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון חשף היום (ראשון) כי הממשלה הכינה תכנית חירום למקרה שהוא ימות מנגיף הקורונה. בראיון לעיתון ה"סאן" ג'ונסון אמר כי לאחר העברתו לטיפול נמרץ הרופאים שקלו את המשך הטיפול בו – ואמרו כי היה סיכוי ממשי למותו של ראש הממשלה.

"הייתה לממשלה אסטרטגיה להתמודד עם תרחיש מסוג 'המוות של סטלין' – וזה היה רגע קשה מאוד, לא אכחיש זאת" אמר ג'ונסון. "לא הייתי במצב טוב, אבל הייתי מודע לכך שהיו תכניות חירום לכל תרחיש אפשרי. הרופאים אמרו לי שהם יודעים בדיוק מה הם יעשו אם דברים ישתבשו".

עוד סיפר כי בימים שאחרי אבחונו הראשוני כחולה קורונה, ג'ונסון סירב להתפנות מבית החולים ואמר כי הוא רוצה להישאר בלשכת ראש הממשלה בלונדון ולעבוד כרגיל. "הייתי קצת בהכחשה" הודה. "המשכתי לעבוד ולעשות מפגשים דרך שיחות וידאו, אבל הרגשתי באמת מטושטש ודי על הפנים – לא כמו שיכור, אבל אתם יודעים, זה היה קשה מאד".

עוד באותו נושא

רגע אחרי שהחלים מקורונה: בן נולד לבוריס ג'ונסון

בהמשך רופאיו התערבו ואמרו כי עליו להתאשפז בבית החולים – אך נתקלו בהתנגדות מצדו של ג'ונסון. "אמרתי שאני לא רוצה ללכת לבית החולים. זה לא היה נראה לי צעד טוב, אבל הם התעקשו. כשאני מסתכל חזרה על זה עכשיו, אני יודע הם צדקו כשהכריחו אותי ללכת" סיפר. רק אחרי כ-10 ימים, בהם סבל מהידרדרות במצבו הרפואי, ג'ונסון הסכים להתאשפז.

במהלך אשפוזו ראש הממשלה הועבר לטיפול נמרץ – שם קיבל חמצן דרך מסיכה וצינור שהוכנס לאפו. "קיבלתי ליטרים וליטרים של חמצן במשך הרבה זמן. הרגע הכי קשה הגיע כשהרופאים שקלו האם להמשיך את הטיפול, ואמרו שהיה סיכוי שיצטרכו לשים לי צינור דרך קנה הנשימה שלי" סיפר. "לרופאים היו כל מני הסדרים לגבי מה לעשות אם הדברים יתדרדרו – אך המדדים הארורים המשיכו להתדרדר. רק בשלב הזה קלטתי שאין תרופה למחלה הזו, והתחלתי לחשוש לחיי. שאלתי את עצמי איך אצא מזה, ולא היה לי תשובה".

למרות החשש הכבד, ג'ונסון החלים מהנגיף – ואמר כי "רק בזכות הטיפול המדהים שקיבלתי יצאתי מזה. הרופאים הצילו את חיי, הטיפול שלהם הוביל לשינוי משמעותי. אני עדיין לא יכול להסביר איך הם עשו את זה". יומיים לאחר שחרורו מבית החולים, ג'ונסון זכה לראות את לידת בנו השישי באותו בית חולים שבו אושפז במשך חודש שלם. בסוף השבוע הודיע כי שמו של התינוק הוא ווילפרד לורי ניקולס ג'ונסון – כשהשמות האמצעיים היו על שם הרופאים שהצילו את חייו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו