מתי יפתחו ישיבות ההסדר, הגבוהות והמדרשות? - סרוגים

מתי יפתחו ישיבות ההסדר, הגבוהות והמדרשות?

במודל שאישרה הממשלה לחזרת הישיבות נאסרה יציאת אנשי צוות, הקמפוס סגור ומסוגר ונדרש ביקור מקדים של נציג משרד הבריאות. בישיבות דרשו לקדם מודל נוסף שיאפשר תנאים נוחים ובטוחים

author-image
מתי יפתחו ישיבות ההסדר, הגבוהות והמדרשות?
  (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

מתווה החזרה ללימודים בישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והמדרשות לבנות מתעכב, ואלו לא פתחו היום (ראשון) את שעריהן. במשרד החינוך, הבריאות ובמל"ל עובדים על מודל נוסף, שיאפשר בין היתר: כניסת ויציאת אנשי צוות ויבטל את הדרישה לביקור מקדים של נציג משרד הבריאות.

לפי המודל הראשון, התלמידים שנכנסים לישיבה, מחולקים לקפסולות של 26 תלמידים למשך 14 יום. לאחר הזמן ובמידה ולא דווח על אף תלמידי שנדבק בנגיף, ניתן יהיה להגדיל את מספר התלמידים למאות ואלפים שילמדו יחד בבית המדרש. בנוסף, רבנים ומורים שייכנסו לקפסולה ייאלצו לנכוח בה עם תלמידים למשך שבועיים מבלי יכולת לחזור הביתה.

במתווה החרדי של 'ועד הישיבות' שאושר על ידי הממשלה, בוצעה התאמה לקמפוס סגור והרמטי בלבד, אולם בעקבות התנאים המחמירים, 6 ישיבות חרדיות בלבד החליטו כי הן ניגשות למודל הראשון, פותחות על פי התנאים הנדרשים בו והחלו את לימודיהן היום.

26 התלמידים יישארו באותה קבוצה

אך באיגוד ישיבות ההסדר ובאיגוד הישיבות הגבוהות מחכים לעדכון הסעיפים ולבניית מודל שני. משה גוטמן, מנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות אומר לסרוגים כי "אנחנו בדקנו מודל שיתאים ליותר מוסדות, למשל: כמו קמפוס שלא סגור הרמטית במרכזו קיים רחוב שמפריד בין הפנימיות לבית המדרש". בנוסף, אנשי צוות יוכלו להיכנס לתוך הקפסולה ולצאת ממנה. "לא ריאלי שר"מים נשואים יהיו בפנימיה מבלי יכולת לחזור הביתה".

המשמעות לכך היא ש- 26 התלמידים יישארו באותה הקבוצה גם לאחר 14 יום. הם לא יהפכו לקפסולות ענק אלא יישארו בקבוצות של 26 תלמידים מבלי יכולת להתרחב, מאחר שככל שרמת הסיכון עולה כך עולה גם אופציית ההדבקה ואילו במקרה של תלמיד חול האחד שולחים לבידוד כמה עשרות תלמידים ולא מאות. זאת אומר, ההבדל הוא שבקמפוס פתוח הקפסולות לא מתמזגות אח"כ ולכן אי אפשר לחבר את כולם וסכנת ההידבקות יותר גדולה מהמודל הראשון.

" אם נלחץ נסכן חיי אדם", גוטמן (קרדיט: באדיבות המצולם)

התנהלות שדומה ליחידה קרבית סגורה

גוטמן אומר עוד כי "פתיחת הישיבות היא לא זלזול בפיקוח נפש אלא ההיפך. מי שיכול להחמיר בפיקוח נפש וגם לקחת על עצמו גורל של עוד 26 חבר'ה ביחד איתו, יכול להגיע לישיבה. מי שלא יכול מסיבות כאלו ואחרות פשוט לא ייכנס למוסד.

זה דורש מהתלמידים הרבה מאד. התנהלות שדומה ליחידה קרבית סגורה וזה לא פשוט. אתה אומר לאנשים לעצור את החיים שלהם, להיכנס לחודש, ולשמור על כללים בצורה מאד מחמירה. אבל אנחנו מבינים שזה מה שנחוץ בעת הזאת ומה שצריך כדי שנשמור על בטיחות התלמידים. המוסדות נערכים לזה בשיא הרצינות ואנחנו נחכה שהממשלה תוציא את המתווה המאושר.

אנחנו פועלים  ביד עם משרד החינוך, מל"ל, משרד הבריאות. אנחנו לא חושבים שזה נכון לדחוף לזה, אנחנו יודעים ללחוץ אבל לא חושבים שזה נכון. כי אם נלחץ נסכן חיי אדם ואנחנו לא רוצים לעשות את זה. לכן אנחנו פועלים יד ביד עם אנשי הרפואה המצויינים שיש למדינת ישראל".

מרכז הרב סגורה, הר המור בקבוצות קטנות בדירות

בישיבת 'מרכז הרב' לא פתחו את בניין הישיבה ואילו ב'הר המור' החליטו כי התלמידים ילמדו בקבוצות קטנות בדירות הפזורות בשטח הישיבה בהר החומה. בתוך כך, בישיבת הנהלה ואנשי הצוות שקיימו בקרית חינוך שעלבים, תוכננה חזרת התלמידים לשגרה לפי ההנחיות של משרדי הבריאות והחינוך. לפיהם, תשוב ישיבת ההסדר צפוייה ביום בשלישי. "החזרה לשגרה מזמנת לנו אתגרים משמעותיים על מנת לשמור על בריאותם של התלמידים, הצוות המחנך ואנשי הצוות בקריה. בימים האחרונים עמלנו רבות על מנת לבנות את חזרתם התלמידים בצורה מיטבית. אין ספק שאנשי הצוות עושים הכל בשביל לעמוד בהנחיות ולהתכונן לחזרת התלמידים. אני מודה לצוות על כל העשייה וכמובן על ההתגייסות והיעילות", אומר צבי סמואל, מנכ"ל קרית החינוך שעלבים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
לכו לצבא! משתמטים קומבינטורים!
לסגור | 03-05-2020 20:07
חצופים. לכו לצבא כמו כולם ואל תתחבאו בישיבה בזמן שאחרים משרתים שירות מלא.
ממילא לא לומדים תורה אצל המיזרוחניקים.
אלחנן | 04-05-2020 21:30
העגלה של הסרוגים ריקה, ארון הספרים שלהם שומם. לא יקרה כלום אם לא יבזבזו זמן אצל הרבנים הריקניים שלהם. לכו תשרתו בצבא הציוני לפחות כמו הבנות של החילונים, ככה אולי תביאו קצת תועלת.
בהחלט! אפשר לדחות שירות בשנה
אכן | 04-05-2020 13:50
מדוע חילונים שעושים שנת שירות לפני הצבא, ממשיכים לאחר מכן לשירות מלא? כנל לגבי בנות חילניות. רק המפדלניקים המפונקים חושבים שמגיע להם ללמוד בישיבה על חשבון השירות הצבאי, ועוד יש להם חוצפה לבקש (ולקבל) תקציבים לקומבינה המסריחה שאירגנו לעצמם.
וואלה אתה התחרפנת
אריק | 03-05-2020 21:14
בלי ישיבות ההסדר אין תורה בציונות הדתית. בישיבות הגבוהות זה מתאים ליחידי סגולה . ואילו ישיבות ההסדר משלבות ספרא וסיפא ובוגריהם מתמידים לעשות מילואים אף מעבר לגיל 45 מאידיאולוגיה . אז גם שרות צבאי איכותי הסדיר ומלואים וגם מרבים תורה בעם ישראל
2
המגדלאור שלנו זה רק מרכז הרב!!
שלמה | 03-05-2020 20:58
אין על מרכז הרב!
מרכז הרב היא הישיבה הכי ציונית שיש!
מישהו | 04-05-2020 23:36
היא האמא והאבא של הציונות! מה אתה מבין בכלל בציונות??
מרכז הרב ישיבה חרדלית לא ציונית.
חרדל דיזון | 04-05-2020 21:33
יוצאים ממנה אנשים שתומכים בקיום מדינה דו לאומית ערבית-יהודית. עדיף שתסגר לצמיתות ויפה שעה אחת קודם.
מרכז הרב ישיבה קדושה מעל הטמטום של תגובתך
גיא | 03-05-2020 21:26
אחי אתה ממש מקטין את הישיבה באמירה שלך אם אתה משתייך אליה. חדל.
3
הגיוני שאנו ההורים ממשיכים לשלם מלא? הזוי
חיים | 03-05-2020 23:40
הוראת הקבע ממשיכה כרגיל והבן שלי בבית ביח שום תוכנית מסודרת
שווה בדיקה
צודק | 04-05-2020 8:31
ואכן חלק גדול מהישיבות מעניקות הנחה של 30 אחוז על התקופה הזו ויש שנותנות גם 50 אחוז תבדוק בישיבה של הבן שלך
מדוע לעצור את הוראות הקבע?
מואיז | 04-05-2020 4:08
דוע לא ? הבן שלך מקבל בין 3 ל4 שיעורים ביום,שולחים לו דפי לימוד .מי מכין את זה ?ציפופו ? הרבנים שלו מכינים ועמלים מדוע שלא תשלמו? סך הכל מדובר על כשבוע וחצי שהוא לא בישיבה מעבר לשנה רגילה . בדקת כמה הוא מקבל בשנה רגילה ? שבתות חגים פורים יום העצמאות , על האש פה ומנגל שם - הרבה מעבר למה שאתה משלם .אז קצת נדיבות בבקשה והערכה לישיבה שמעצבת את בנך
4
הישיבות התיכוניות והאולפנות הפנימיתיות
תיכוניסט דתי | 04-05-2020 9:56
אני שמיניסט שלומד בישיבה עם פנימיה ואין שום סיכוי שאני אחזור בגלל הדרישות המוגזמות! 2 מדריכים על 10 תלמידים!
5
עוכר ישראל
סתום את הפה שלך | 04-05-2020 11:36
לאנשים כמוך אין מקום במדינה שלנו, בזכותם אתה נמצא כאן, אידיוט אם הם יכולים לתרום גם בצבא וגם בשמירה על עם ישראל בלימוד תורה לשמירה על השורשים שלהם למה שלא יעשו את זה..יצאת טיפש לא מגיע לך להיות במדינה שלנו
6
זו בדיחה הקפסולות...
ש | 05-07-2020 17:01
זו בדיחה הקפסולות האלה? בישיבה שלי לא באמת שמים על זה. ראש הישיבה פסק שמותר להקל ולא לחבוש מסיכות. מדובר באחת הישיבות הציוניות המפורסמות... אני לא מתקרב לשם ונשאר ללמוד מהבית בטלפון