בהדרגה ותחת ביקורת: החלה החזרה לבתי הספר - סרוגים

בהדרגה ותחת ביקורת: החלה החזרה לבתי הספר

לאחר שההנחיה המפורשת ונוהל החזרה ללימודים של משרד החינוך לא יצא במוצאי שבת כפי שנאמר, משרד החינוך עדכן כי כ- 80% מהמועצות המקומיות פתחו את שעריהם הבוקר לתלמידים

author-image
בהדרגה ותחת ביקורת: החלה החזרה לבתי הספר
  בית הספר אלמוג מעלה אדומים (באדיבות משרד החינוך)

הבוקר (ראשון), ברחבי הארץ החלו בחזרה של תלמידי בית הספר, בכיתות א'-ג', כיתות י"א-י"ב, תלמידי החינוך המיוחד חזרו באופן מלא ובחינוך החרדי ז'-י"א.

במרבית המקומות אין היערכות להסעות לבית הספר במתווה הקורונה, והן יתבצעו על ידי הורי התלמידים.

משרד החינוך עדכן כי כ- 80% מהמועצות המקומיות פתחו את שעריהם, וקלטו את התלמידים בבתי הספר הממלכתיים (יהודי). הם קיבלו את התלמידים כשהם ערוכים במסכות ואמצעי היגיינה וניקיון ובקבלת פנים חגיגית.

המשרד ממשיך לנטר ויעדכן באופן שוטף במתרחש.

בתוך כך, בכמה מהרשויות החליטו בשל טענה כי המתווה אינו מסודרת ואין היערכות כראוי לא לפתוח את בתי הספר. בתל אביב, רמת גן, כרמיאל, באר שבע, חיפה, וצפת לא יפתחו היום את שנת הלימודים. במועצת שומרון ובהר חברון הצפי שיפתחו אותם מחר (שני). כך גם בהוד השרון, במועצה אזורית אשכול ובחינוך הדרוזי. בקריית מלאכי הצפי לפתיחה הוא ביום שלישי.

חלק מההורים החליטו שלא לשלוח את ילדיהם על אף החזרה של הכיתות, בשל החשש ובשל כך שהמענה לא נותן פתרון לילדים האחרים.

עוד באותו נושא

יו"ש: מי מתחיל ללמוד מחר ומי לא?

על אף שנאמר כי לבתי הספר יצא הנוהל המעודכן לגבי החזרה ללימודים שאושר ביום שישי, במוצאי שבת לא יצאו הנחיות ונוהל מסודר, והנהלות בתי הספר לא תודרכו לגבי ילדים בעלי מחלות רקע ולגבי הורים בקבוצת סיכון.

כאמור, במסגרת החלטת וועדת השרים לענייני קורונה מהיום (שישי) יחזרו ללמוד 5 שכבות גיל בחינוך הכללי ו-5 שכבות גיל בחינוך החרדי, כמפורט פה:

▪️ כיתות א-ג בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: ילמדו 5 ימים בשבוע, בימים: א-ה, 5 שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

▪️ כיתות יא-יב בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

▪️ בחינוך החרדי: יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א. המשרד יפרסם עדכון בהמשך.

▪️ חינוך מיוחד- כל תלמידי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד, בימים א-ה, בין השעות: 08:00-14:00.

כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א-ה. תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד-י) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום. תלמידי כיתות יא-יב שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.

▪️ נוער בסיכון (הלומדים במרכזי חינוך טכנולוגיים, מפתנים ותוכנית הילה). המשרד יפרסם הודעה בהמשך.

▪️ גני ילדים 3-6 ישובו לפעילות בתאריך 10.5.20. החזרה לפעילות תתקיים בכפוף להערכת מצב שתעשה בנושא.

▪️ כיתות ד'-י' – יגובש מתווה לחזרה ללימודים במהלך חודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

במשרד שבים ומציינים כי מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים, תוך שמירה על פי כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות. כאמור, החזרה תעשה על פי ההיערכות של כל רשות ובית ספר, כדי לאפשר להם להיערך באופן ראוי. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות).

בתי הספר יעדכנו את התלמידים וההורים אודות מועד החזרה ללימודים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו