לא מבינים את התופעה ששמה סיוון רהב מאיר / דעה

לא מבינים את התופעה ששמה סיוון רהב מאיר / דעה

המרצה הפופולרית והעיתונאית המוכשרת, האם והרעיה: איש התקשורת ברל'ה קרומבי מנתח את הסרט ששודר בערוץ 12, טורי הדעות בעיתון הארץ והסערה סביב הסוד של סיוון רהב מאיר וגם בעלה ידידיה

לא מבינים את התופעה ששמה סיוון רהב מאיר/ דעה
  רהב מאיר (צילום: ללא קרדיט)

הסרט של חיים אתגר על סיוון רהב-מאיר גרם בשבוע האחרון למיני-סערה ברשתות החברתיות – ובעיקר במדור הדעות בעיתון הארץ. רבים בתקשורת הישראלית עדיין לא מבינים את התופעה ששמה סיוון רהב-מאיר, ומתקשים לעכל אשת תקשורת שמלמדת פרשת שבוע ומדווחת בפריים-טיים של ערוץ 12. מלבד המיני-סערה של מי שמתקשים לעכל את רהב-מאיר, מדובר במסמך עיתונאי יוצא דופן, שסחף גם אחוזי צפייה נדירים, בין שלל תוכניות הדוקו על המסך הישראלי.

מדובר בתיעוד אותנטי ואנושי, כשמלבד סיוון נראו על המסך גם בעלה ידידיה והילדים. משפחה חרדית-לאומית שיצאה לשליחו בארה"ב, נחשפה כאן עם כל הניואנסים והקשיים, ובעוצמה מוגברת כשסאגת הקורונה מתחילה לדפוק על הדלת. אולי זה היה הסקופ האמיתי של חיים אתגר, שהצליח להביא לא רק את סיוון המרצה הפופולרית והעיתונאית המוכשרת, אלא את האם והרעיה.

בפן העיתונאי מנסה אתגר כמו כל עיתונאי להביא את האדם עם תפיסת העולם שמאחורי המקרופון. הסרט נעשה בצורה מקצועיות ואותנטית ומביא את הפנים האנושיות של רהב-מאיר, הילדה מרמת השרון שהצליחה להגיע ללב הקונצנזוס הישראלי. הוא גם מצליח להביא את רהב-מאיר להודות בכנות נדירה, אולי בפעם הראשונה למצלמות, שהיא רואה את שליחותה בכך שעוד יהודים ישמרו תורה ומצוות ובהנגשת תורת ישראל לציבור הישראלי. זה הרגע בסרט שאתגר מנסה לפצח את המניע של רהב-מאיר, שבפעם הראשונה בסרט לא מסתתרת מאחורי מילים של "צו פיוס" ומודה כי היא מפיצה תורה וזו מטרתה.

תמונה בריאה של זוגיות, משפחה ושליחות

הזוג ידידיה וסיון מתגלים בסרט כדמות זוגית למופת, לא רק כקלישאה. ידידיה עצמו נוהג לענות תשובות קבועות, כששואלים אותו על העובדה כי אשתו נוסקת בתפקידיה ואולי מאפילה עליו. הסבריו נפרסים החל מהיותו "פמיניסט נסיבתי" ועד לכך שזו דווקא גאווה להגיע לפריים טיים של ערוץ 12, כצלם של רעייתו כמובן. אבל בסרט הזה הוא משדר את העומק שבחוויה המשותפת: "זו השליחות שלנו", הוא אומר ומסביר בעצם כי הם כזוג ומשפחה גדלים ביחד מההצלחה שלה. בעידן של פוסט מודרניזם וטשטוש אורות, הסרט הזה מציג תמונה בריאה של זוגיות, משפחה ושליחות – שאין בה רק הגשמה עצמית, אלא באמת מבט על כלל ישראל. זוג שבה לכל אחד יש את מקומו האינדבדואלי, שלא בא על חשבון השני.

איפה ידידיה?

ועדיין נראה שגם אתגר עצמו לא הבין עד הסוף, את המוצר הטלוויזיוני שהוא הפיק. החלק של ידידיה חסר מאד בסרט. הוא מוצג כבעל טוב שתומך באשתו מאחור ומצלם לה את הכתבות, מבלי להתייחס להיותו אושיית תקשורת, שממלא אולמות בפני עצמו ונחשב להצלחה תקשורתית יוצאת דופן, לא פחות מאשתו. נראה כי אתגר פספס את הסיפור האמיתי של ה"פמינסט הנסיבתי", שמשדר כל בוקר את השעה המואזנת ביותר בתחנות הרדיו הדתיות וכותב את הטור הפופולארי והנקרא ביותר בציונות הדתית. דווקא הבנת הדמות של ידידיה ומקומו בעולם התרבות והתקשורת הדתי, הייתה יכולה לתרום יותר לסיפור הוויתור האישי שלו, כשיצא עם אשתו למסע בארצות הברית, למרות שאינו מדבר אנגלית, ובזמן שהיא כובשת בסערה את כל מדינות ארה"ב הוא נשאר שבתות עם הילדים בבית.

עוד באותו נושא

סיון רהב מאיר: לציונות הדתית מגיע הרבה יותר


16

ההגשה של אתגר קולחת ומעוררת אמפטיה. נראה כי אתגר מנסה באמת להבין את הנפש המורכבת של סיוון רהב-מאיר, אבל נתקע יותר מידי זמן מסך על סיפור הקונצנזוס הישראלי, שלפי פרשנותו מנסה רהב-מאיר להשתייך אליו בכל הכח. אחרי שהביא את האמירה המשמעותית ביותר שלה, כשהיא מספרת על הוויכוחים בבית בינה לבין ידידיה והילדים, שקוראים לה נשיא המדינה ומקניטים את הרצון שלה "לצאת בסדר" עם כולם, היה ניתן לשחרר מההיבט הזה בדמותה של רהב-מאיר ולעבור הלאה. אתגר נתקע על מוטיב הקונצנזוס שוב ושוב, כאילו מנסה לשבור את הדמות של רהב-מאיר ולנפץ את האשליה, במקום להציג דמות מורכבת באמת, כמו כולנו.

שרת החינוך סיוון רהב-מאיר

ואם כבר הזכרנו צו פיוס, אתגר מצליח לגעת במקום התמים של רהב-מאיר, שנראה אמין לחלוטין כשהיא אומרת שהיא רוצה ללכת לפוליטיקה כדי לאחות את הקרעים בעם. הסיסמאות שלה משדרות כנות לגמרי ויוצרות הזדהות, למרות שכנראה רהב-מאיר יודעת שאם תרצה להצליח בפולטיקה, היא תלמד מהר מאד שאמירות כמו "כולנו עוסקים בימין ושמאל ולא בחיים האמיתיים כמו דיור וחינוך", נשחקו עד תום. זה השלב שבו היא תצטרך להפשיל שרוולים ולהתחיל לפעול לפי ייעוץ פוליטי מסודר ולא רק לפי משנת אחדות העם. לפי הלהט שפורץ ממנה בסרט כשהיא נשאלת על הפוליטיקה הישראלית, ככל הנראה בקדנציה הבאה נכיר את שרת החינוך סיוון רהב-מאיר – וטוב שכך.

ללא ספק התמונה שאני לוקח מהסרט היא זו של עשרות מזוודות משפחת רהב-מאיר ארוזות בדרך ליציאה מארה"ב, כשמעל כולן תמנותו של הראי"ה קוק זצ"ל.

ברל'ה קרומבי הוא איש פרסום ויועץ אסטרטגי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
60 תגובות - 38 דיונים מיין לפי
1
האשה צדקת, הגם שקצת טרחנית
מה יש להבין? | 30-04-2020 19:38
הצליחה למנף קצת יידישקאייעט, מסורת ופרשת השבוע כמו הרבנית קוקו, רונית בדש וכמותה לתעשייה משומנת המזרימה ממון רב לכיסה. בה אין שום בעייה. היא אינה שונה מכל סוחר שמספק לקהל הקונים את מבוקשו.
למה נושא איש/ה 1 צריך להעסיק את כל הצבור?!
מידתיות. | 01-05-2020 0:26
.
2
צדקנית מתנשאת
אבי | 30-04-2020 20:17
בלתי נסבלת
אני לא סובלת אותה ואת הסרט ברור שלא ראיתי
לאבי | 05-05-2020 10:03
כאשר אני רואה כתבה שלה או עליה - מדלגת מיד.
הלוואי שסיון תמשיך כך. היא הרבה יותר משפיעה.
ליאת פרידמן | 04-05-2020 9:39
הלוואי שסיון תמשיך כך. היא הרבה יותר משפיעה. שלא תלך לפוליטיקה. הדעות שלה יכולות יותר להישמע כאשר היא משתדלת להיות לא מזוהה פוליטית. אם היא תשב ליד בנט, דרעי, סמוטריץ' או ליצמן היא לא תוכל להשפיע כמו שהיא משפיעה עכשיו.
3
סיוון רהב
עדנה | 30-04-2020 20:25
קחו אותנו מהזוג המשיחי הזה עובדים לשם שמיים והרבה הרבה כסף
מכבי צהוב
איתי וייס | 06-05-2020 17:49
סלךיחה סיוון כל המשפטים האלה שטויות באמת מעריך אותך לשם שמים לא סתם עזבי מה אומרים
תגובה לעדנה
נועם | 01-05-2020 15:26
עדנה יכולתלהיות שאת מקנא??
סיוון
יורם | 30-04-2020 22:17
יש לך בעיה? לכי לטפל בעצמך עדנה
4
שלא תלך לפוליטיקה.
גיל | 30-04-2020 20:59
שתמשיך ככה היא הרבה יותר משפיעה. הדעות שלה יכולות יותר להישמע שהיא משתדלת להיות לא מזוהה פוליטית..אם היא תשב לי סמוטריץ' או ליצמן היא לא תוכל להשפיע כמו שהיא משפיעה
מכבי צהוב
איתי וייס | 06-05-2020 17:50
סליחה מתי אמרתי זאת פוליטיקה הם אמרו הכל סיוון עשי מה אוהבת אחרים מפריעה להם
5
יהללך זר ולא.
מתנחל | 30-04-2020 21:55
פיך. (כלשון הבדיחה) למה אנשים מתעסקים יותר מדי בעצמם בייחוד עיתונאים שתפקידם לסקר. אם כל הזכויות שלה איך אומרים בקוצק עושים מצוות בסתר ועבירות בגלוי (בשם הקוצקר)
6
זוגיות ומשפחה למופת? צפינו באותו סרט?
נועה | 30-04-2020 22:33
מדובר באשת קריירה שככל נשות הקריירה שמה את הצלחתה האישית מעל הזמן עם משפחתה. וזה בסדר. זכותה לא להיות בבית במשך שבועות ושבתות. זכותה. זכותה שהזמן הזוגי עם בעלה קורה רק בשבתות וחגים. זכותה. רק בואו לא נשקר, אי אפשר גם וגם וגם ולא מדובר כאן במופת זוגי וומשפחתי והדבר היה ניכר בדבריהם של ילדיה שסבלו מהחיים בארהב מתגעגעים לאמא החסרה שלהם.
7
לא כשמה
אייל עזרא | 30-04-2020 23:24
יש בה ענווה שלא אופיינית לידוענים כמוה. אני מאחל לה הצלחה בכל מעשיה הטובים.
8
ברלה צא החוצה
רהוט | 01-05-2020 0:17
לנהל משרד ממשלתי סבוך, מול ארגוני המורים המתוחכמים, צריך קצת יותר מחינניות
9
משעממת וטרחנית. אני מעביר ערוץ כשהיא מדברת
ששי | 01-05-2020 0:57
מדברת לעצמה
כמה פטפטת
ג'ודי | 11-05-2020 15:25
צפיתי כחמש עשרה דקות וחטפתי כאב ראש מהמלל המהיר הטרחני הצדקני, הדיבור המהיר הבלתי נישלט הופך כל דבר חיובי למטריד בלתי ניסבל לצפיה, הבחורה עם הפרעת קשב וריכוז מהגבוהות שיש ומסתתרת מתחת מחיצה כאילו אינטליגנציה ואין ספק שהיא אינטליגנטית אבל הפרעת הקשב וריכוז שלה מהגבוהות שניתקלתי הן קשות לבליעה, גם בזמן הפגזה צריך בשלב מסויים להטעין עוד פגזים אצל סיוון אין הפסקה לנשימה, ת'אמת? חוויה שקשה לצפות בה יותר ממספר דקות.
ל ששי: גם אני מעבירה ערוץ שהיא מופיעה
נאוה | 05-05-2020 10:05
טיפוס שלא כל כך נעים לשמוע אותו .
תגובה לאדם טיפש
נועם | 01-05-2020 15:25
כל הכבוד ילד גדול ממש דפדקת אותה מה היא תעשה עכשיו...
גם אני מעביר ערוץ
יוני | 01-05-2020 11:28
והאמת היא שכאדם דתי היא לא מוסיפה לנו כבוד
10
מה היא אומרת?
אלי | 01-05-2020 2:15
זה בסדר - הפופולו אוהב את הפופוליזם.
11
זה אותה הגברת בשינוי אדרת
גבי | 01-05-2020 7:38
סיון היא רק לבוש אחר לאותו הלהט המיסיונרי משיחי של חבד, של נ, נח, נחמ, נחמן ודומיו, אותו הלהט המיסיונרי של אותם מחזירים בתשובה בשיטות השונות. ההבדל הוא רק בעטיפה ובמתיקות של סוכרית הרעל המשיחי. במובן מסוים זה יותר מסוכן כי המלעלע את הסוכריה מאמין שהיא מתוקה ולא יכול להבין מה נעשה. הנזק של האמונה המשיחית יגיע גם יגיע כמו שהגיע במרד הגדול ברומאים שבסופו חרב בית המקדש וביתר שאת במרד בר כוזיבא שבסופו חרב כל היישוב היהודי ביהודה ולאט גם בגליל עד שהארץ נשארה נטושה מיהודים
12
סיוון יהירה ולכן נפלה
לוי | 01-05-2020 8:03
מוטב היה שאחרי המכה שחטפה סיוון- שתרד מהבמה לשנה שנתיים. פשוט היתה יהירה ושחצנית ומה שפורסם זה רק פסיק ממה שכתבו לה ועליה. מסקנה- שתסיר עצמה מפוליטיקה מכוערת ותתמקד בילדים. השאר פשוט מיותר ורק הורס אותה.
13
אישה משיחית שמבלבלת את המוח לציבור
אנטיאל שלפר | 01-05-2020 9:33
איך שהבינה שאם תחלה בניו יורק תצתרך לשלם לבתי החולים שם עשרות אלפי דולרים. מיד ברחה לישראל חזרה במסווה של ציונות ואהבת מולדת .זו האמת שלה וכל הצביעות מאחורי הדת שהיא מוכרת לציבור השוטים שמקשיב לה .
אל תצא טיפש
א | 07-05-2020 17:05
לכולם כן לכולם יש ביטוח בריאות בארהב ימותו הקנאים או יחיו וימשיכו לסבול......
למה חילונים מפחדים מדתיים
נועם | 01-05-2020 15:32
כן כי זה ברורר שכולנו צריכים להיות חילונים!!!! כי הרי זה מה שהמדינה רוצה!!!! אבל האמת היא שאתם מפחדים מהדתים!!!! אחרת לא הייתם מדברים ככה!!!! ואתה יודע מה פשוט תתפוצצו!!!! כי אנחנו כאן להישאר ולהמשיך להיות דתיים ולעבוד את הקדוש ברוך הוא!!!! ובזכות המצוות שלנו אנחנו זוכים להיות בארץ ישראל!!! לא בגלל צבא חזק!!! תזכור איך אבותינו התנהגו בארץ הזו לפני מאות בשנים ומה היו ההשלכות האלה!!
סיון רהב
דיי | 01-05-2020 10:11
אם פעם חשבתי שהיא חלבית ,עכשיו הבנתי שהיא מסיונרית,ולכן רצה לארהב,אולי שם זה טוב שתגרום ליהודים להשאר יהודים,חס וחלילה שתלך לפוליטיקה כאן,למשרד החינוך,לבלבל לילדים את ראיית העולם,אלו שבאים מבתים חילוניים,באמת,שתחזור לאמריקה.קיצונית כל כך שאפילו מזל טוב לא היתה מוכנה לאחל לצביקה פיק,רק בגלל שהבת התחתנה עם גוי,רחמנא ליצלן...אבל ידוע שהחוזרים בתשובה תמיד יותר קיצוניים,תחזרי לאמריקה...
14
נסיכה יהודית...ויהדות רחוקה מהשמאל...!!!
אביקול | 01-05-2020 9:36
היא מדברת יהודית...והם השמאל מדברים בשפת הכת החילונית...וזה משגע אותם...!!!
15
ידידיה צבוע ובכל ערוץ מדבר אחרת
העיקר הכסף | 01-05-2020 9:51
הייתי שומע את ידידיה בקול חי מדבר מה החרדים רוצים לשמע, וכותב בעיתונות החילונית מה החילונים רוצים לשמע
תגובה להעיקר הכסף מספר 15
אביתר | 01-05-2020 15:22
מאוד יכול להיות ובעניי זו היחודית שלו שלכל מגזר הוא יודע להשמיכ מה שהוא מחפש לשמוע!!! אבל העבודת ה' שלו ממש לא משתנת!!!!!
16
זוג מוזנח הסובל מעודף משקל
קנאת סופרים | 01-05-2020 10:45
לפחות מפוצצים בכסף שהצליחו לקושש מקהל החסידים השוטה. סיוון רהב היא אמנון יצחק של המפדל.
17
לא מפתיע לקרוא כתבה כזו אצלכם.
רונה | 01-05-2020 11:10
במה שונה סיון מנשים מצליחות אחרות? א. היא פופוליסטית. ב. היא ממחזרת משפטית שלומדים בביס יסודי רק נותנת להם מנעד גבוה. ג. מקבלת המון כסף על מה שעיתונאי בינוני ומטה עושה. הבעיה העיקרית היא שהציבור הדתי מתחיל לאבד משמעות. רבים חוזרים בשאלה או יורדים מהפסים כמו לזה קרה לסיון בעולמה החילוני ואז היא החליטה להיאחז בדת. מה הבעיה? שהיא רוצה לעשות כסף קל ואת זה עושים על חשבון טפשותו של ההמון הדתי שרק הולך ומצטמצם עם השנים ואלה שנשארים זה עניין של אינטרס כלכלי.
תגובה לרונה מספר 17
אביתר | 01-05-2020 15:19
פשוט מלאאא קנאה נשמעת מהתגובה שלך!!!!! מה הכפת לך כמה היא מקבלת???? חוץ מיזה זה כסף קל???את יודעת כמה עבודה עומדת מאחרי מה שהיא עושה??? את אין לך מושג מה הולך שם ופשוט קובעת!!!!!התנאגות פשוט מגעילה! אפילו יותר ממהתנגות של סיוון כפי איך שאת מתארת אותה... עוד משהו אני אדם דתי מבחירה חופשית ללא שום אינטרס כלכלי!!!! נהנה יום יום לעבוד את ה', ואני דווקה רואה איך המון יהודים חוזרים לעבוד את ה' ולא חוזרים בשאלה!!! וזה פשוט למה יש אנשים יוצאים בשאלה כיעבדא בהפקירא ניחה לה!!!! וזיכרי כל הפוסל במומו היא פוסל!!!!
18
מונולוג לא דיאלוג
מיקו | 01-05-2020 12:22
באמא שלכם, תרדו מהתופעה שהיא מתקיימת במעמד צד אחד...נראה אותה מנהלת דיאלוג על מעמד האישה, וחופש ביטוי ושאר ההגיגים עם הסמכות התורנית אליו היא שייכת. חוכמה גדולה לנהל זאת מול החברה החילונית....
תגובה למיקו
אביתר | 01-05-2020 15:07
מי שלא מתנהג אל אישה באתאם למעמדה הגבוהה!!! ביהדות אז הוא לא זה שבאמת מתנהג כמו שצריך!!!!!!!! כי ככה לא יהודי דתי אמור להתנהג אל אישה!!!!! ותפסיקו לחשוב שהחילונים באמת כן מכבדים את האישה יותר מדתיים!!!!
19
סיוון רהב מאיר -תבורכי
שרון | 01-05-2020 13:26
הטוהר, החן, החוכמה והטוב לב נשקפים מדמותה המיוחדת של סיון רהב מאיר. התברכנו בנשים איכותיית, בעלות יראת שמים ואמיתיות. בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ובזכות נשים צדקניות- ניגאל בעתיד. אמן.
מכבי צהוב
איתי וייס | 06-05-2020 17:54
טוב יש בעיה לחרדים להשתלב בפוליטיקה רעה
20
האמת לא אוהבת שאנשים עושים מהדת כסף
לילי | 01-05-2020 13:55
זה הפך להיות טרנד לאחרונה גם של דתיות וגם של חוזרות בתשובה בעיקר
21
אשרייך סיוון
אביתר | 01-05-2020 15:02
סיוון אני לא יודע אם את קורא את התגובה או לא אבל אני יניח את זה כאן. את אישה מיוחדת עושה שליחות ע נ ק י ת בדור שלנו!!! השיעורים השבועיים שלך פשוט מים קרים לנפש עייפה!!! כיף גדולל לקבל את דברי התורה הקדושה בדרך שאת מביאה!!! כיף גדול לראות בעיתונות דמות שמציגה גם את הדעות שלי(שאני בטוח שאני לא היחיד, אבל אני מדבר בשם עצמי!) ולא מתנצלת!!!!! אשרייך את דמות למופת!!! ואשרי משפחתך שנרתמים יחד איתך לשליחות הזו זה לא מובן מאיליו!!!! וכולי תפילה ליושב מרום שימלא כל משאלות ליבך וליבם לטובה ושיפלו אוייביכם תחתיכם, תמשיכי בשליחות שלך ומישמיים יתנו לך כוחות!!!
דמות למופת. רק שסיון תמשיך כך. היא הרבה יותר
אבירם פרידהיים | 04-05-2020 9:43
דמות למופת. רק שסיון תמשיך כך. היא הרבה יותר משפיעה כך. היא מלמדת תורה בצורה מקסימה. דבריה ועומדותיה נחוצות לשיח הלאומי. רק שלא תלך לפוליטיקה. התורה שלה והדעות שלה יכולות יותר להישמע כאשר היא משתדלת להיות לא מזוהה פוליטית. אם היא תשב ליד בנט, דרעי, סמוטריץ' או ליצמן היא לא תוכל להשפיע כמו שהיא משפיעה עכשיו.
}}}גדולה פיזית כן.משתמשת בדת לביתה בעיני עבמ
אחד מהעם | 01-05-2020 16:15
}}}☆ בשורה האחרונה לא מוסיפה גרם של ערך לעם ולמדינה.קיום מצוותצתאימים לימי הבניים.
22
לתקן את הקרע
חן | 01-05-2020 22:52
הצחקתם אותי! איך היא תתקן את הקרע בעם, אם היא אמרה שרצתה לראיין את צביקה פיק בזמנו, אבל בגלל שבתו התחתנה עם נוצרי, סרבה לראיין אותו!! ועוד אימרות המוכיחות מה באמת היא חושבת על אוכלוסיות מסויימות בעם.
23
רהב
Shlomo Ambar | 02-05-2020 10:50
די די כמה אפשר שתצא לחלת ל5 שנים אולי בזמן הזה תהיה רבנית...
24
איזו צביעות של הכותב
נעמי | 02-05-2020 12:18
תמונה בריאה של זוגיות, משפחה ושליחות – שאין בה רק הגשמה עצמית - נו באמת. איפה כל הרבנים שלך , גם בציונות הדתית, שלא מעודדים נשים לצאת ולכבוש תפקידי הנהגה או קהלים?! פתאום האישה הזו ששברה כל מוסכמה דתית היא יקירת המגזר הדתי?
מנהיגות נשיות במגזר החילוני
אביתר | 03-05-2020 18:09
כן כי במגזר החילוני מאוד מעודדים הנהגה נשית...!!! לכן אנחנו רואים כמה מנהיגות יש לנו!!!חחחח
25
הגברת רהב
יוסי | 02-05-2020 22:12
כל אחד יודע מה משמעות המילה רהב בסך הכל נודניקית לא קטנה שירדה מהפסים
רהב 'מאיר'
נועם | 03-05-2020 18:14
לכן יש לה גם מאיר שכולם יודעים מה המשמעות של מאיר-הארה ואור שהיא מאירה לאנשים ששונים ממך שאתה חושב שירדו מהפסים...!! אז לאנשים כמוה היא מאירה באור גדול!!!!!
26
לא הבנתי מה היה הסוד שנחשף...
חיפאית ותיקה | 03-05-2020 13:44
???
27
מי שמדבר על אחדות העם וקירוב לבבות
חם או יפת | 03-05-2020 21:40
ורואה את הרב קוק כאב רוחני שלו או שלא מבין את הרב קוק או שלא מבין מה זה קירוב לבבות, איחוי הקרעים ואחדות העם. עצוב כמה שטחיים הפכנו.
28
קצת כבוד
יהודיה | 04-05-2020 1:06
אני בשוק. איזה תגובות גועליות ולא יפות. קצת כבוד לא יזיק פה. על מה חרב בית המקדש?!
29
אני מקווה שסיון תמשיך כך. היא הרבה יותר משפיע
שרה גרינברג | 04-05-2020 9:40
אני מקווה שסיון תמשיך כך. היא הרבה יותר משפיעה. שלא תלך לפוליטיקה. הדעות שלה יכולות יותר להישמע כאשר היא משתדלת להיות לא מזוהה פוליטית. אם היא תשב ליד בנט, דרעי, סמוטריץ' או ליצמן היא לא תוכל להשפיע כמו שהיא משפיעה עכשיו.
30
די כבר לכתוב עליה!
רכיכת פירורי לחם | 04-05-2020 14:08
ואיזה שם זה ברל'ה?!
31
נראה שהאתר הזה ממש מפחד מחרדים...
יאיר | 05-05-2020 1:28
האשה הזו חרדית לכל דבר,אתם מנסים להכניס ברמזים שהיא ומשפחתה באו מהציונות הדתית. אגב. קול חי הוא רדיו חרדי, לא ''דתי'' כפי שכתבתם- שם ידידיה משדר כל בוקר.
32
אשה טרחנית שמדברת יותר מידיי
Azalea | 05-05-2020 14:18
כבר נאמר 9קבין של דיבור ירדו לעולם 11מהם לקחה סיוון
33
מכבי צהוב
איתי וייס | 06-05-2020 17:46
טוב כתב ראיתי הסרט שמראים אבל במקום לכבד עושה גנאי למה כי לא אוהבים דת משעמם מדוע הרבה אחרת חושבים
34
מכבי צהוב
איתי וייס | 06-05-2020 17:47
הרי הציגו בטיבי את הסרט לפני שבוע יודעים האן נכון או לא
35
מכבי צהטוב
איתי וייס | 06-05-2020 17:52
סליחה סיוון הגיעי למהה רוצה הכל משנים דברים לפי מה מגיבים
36
גדולה מהחיים
בני 1 | 08-05-2020 19:50
סיוון וידידיה פשוט מדהימים.
37
הבנה לגבי סיון רהב מאיר
יעל | 10-05-2020 8:29
ילדה שגדלה במקום בורגני ברוח מרץ של הכלת כולם, הומניזם, ומצאה את היהדות את השורשים, ואנשי מרץ לא נח להם אם כביכול המקום שבאו ממנו....למה את לא נחרצת ? גדלתי על מרץ
38
סיוון רהב, אתמול...
נחמן | 30-04-2021 11:36
סיוון רהב, אתמול נתב״ג היה הבעיה לא חפלה במירון, היום הסכמי אוסלו אשמים, חשבתי שאת חכמה מסתבר שאת טפשה גדולה.