סטודנטיות לסיעוד גויסו לבלימת הקורונה בבתי אבות - סרוגים

סטודנטיות לסיעוד גויסו לבלימת הקורונה בבתי אבות

סטודנטיות לסיעוד מקמפוס טל של המרכז האקדמי לב החלו לפעול בבתי אבות במטרה לבלום את הקורונה. בהתאם לתכנית משרד הבריאות וקופות החולים, הסטודנטיות החלו לבצע בדיקות קורונה בקשישים ובעובדים, ופועלות כגורם מפקח ומסייעות בעבודה השוטפת במטופלים

author-image
סטודנטיות לסיעוד גויסו לבלימת הקורונה בבתי אבות
  (צילום: המרכז האקדמי לב)

כשליש מכלל הנפטרים מקורונה בישראל הם דיירי בתי אבות. החרדה והקושי של הקשישים ובני משפחותיהם מתבטאים הן מחשש הדבקות והן בשל העובדה שרבים מהצוות הטיפולי אינו יכול לטפל בהם – משום שחלקם לקו בקורונה וחלקם שוהים בבידוד.

במטרה לעצור את התפשטות המגיפה בבתי אבות ולמנוע התפרצות במקומות בהם לא נתגלו מקרים של קורונה, מנהל הסיעוד, פיקוד העורף, קופות החולים והחוג לסיעוד בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב, פועלים במשותף. לאחרונה גויסו והוכשרו סטודנטיות שהחלו לפעול לפני מספר ימים בבתי אבות ברחבי הארץ. 

בהתאם לכך, החוג לסיעוד בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב וקופות החולים, ביצעו הכשרה ייעודית לסטודנטיות לתואר שני במסלול המשלב התמחות קלינית בגריאטריה. יש לציין כי מדובר בסטודנטיות מבוגרות עם ותק וניסיון עשיר כאחיות במערכת הבריאות. הצבתן בבתי האבות ברחבי הארץ מתבצעת בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד הבריאות.

ביום חמישי שעבר החלו לפעול בכמה מוסדות גריאטריים שם הן מדריכות את אנשי הצוות לבצע את עבודתם באופן מוגן. כמו כן, מפקחות על העובדים שכללי הבטיחות שנקבעו על ידי מנהל הסיעוד – מיושמים כראוי. בנוסף, הן מבצעות מדי יום דגימות קורונה לקשישים ולאנשי צוות, זאת במטרה לזהות את נשאי הנגיף עוד בשלבים מוקדמים. 

(צילום: המרכז האקדמי לב)

שיתוף הפעולה בין משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופות החולים לקמפוס טל של המרכז האקדמי לב, נובע מהעובדה שהוא המוסד האקדמי היחיד שבו נערכת התמחות קלינית בסיעוד שמתקיימת במסגרת לימודי התואר השני. כאמור, הסטודנטיות המובילות את פרויקט בבתי האבות השונים הן אחיות בעלות ניסיון רפואי וגריאטרי. 

זו איננה הפעם הראשונה שבה החוג לסיעוד בקמפוס טל של המרכז האקדמי לב נקרא לסייע בהתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה. לפני כחודש, מנהל הסיעוד במשרד הבריאות פנה בבקשה להכשיר סטודנטים לטיפול בחולי קורונה מונשמים, כדי לסייע במצבי עומס בבתי החולים – הן בשל ריבוי מטופלים והן בשל התמעטות בכוח האדם המקצועי הנאלץ לשהות בבידוד. מאות סטודנטים של המרכז האקדמי לב – מקמפוס טל לבנות וקמפוס לב לבנים, עברו הכשרה ייעודית כאשר רבים מהן כבר פועלים בבתי החולים בארץ.

דיקנית הפקולטה למדעי החיים והבריאות במרכז האקדמי לב פרופ' פרידה גנץ: "החיבור עם בתי אבות בתקופה זו מתבקש. המרכז האקדמי לב ובתוכו קמפוס טל, הינו מהמוסדות המובילים בארץ בהכשרה סיעודית. כמו כן, זהו המוסד האקדמי היחיד המקיים מסלול לימודי תואר שני בסיעוד עם התמחות קלינית בגריאטריה, בו סטודנטיות מבוגרות עם ניסיון עשיר במערכת הבריאות. בהתאם להנחיות מנהל הסיעוד במשרד הבריאות הכשרנו אותן לפעול בשטח ולהיות גורם משמעותי בבלימת התפשטות הקורונה בבתי אבות". 

מירי מירלשוילי, מנהלת סיעוד במנהלת אשדוד שרותי בריאות כללית, לומדת במסלול התואר השני בסיעוד עם מומחיות קלינית בגריאטריה: "הקשישים הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר, בדגש על אלו המתגוררים בבתי אבות. לכל עובד בבית אבות יש שגרת חיים פרטית כמו לכל אדם. החשש כפי שכבר ראינו לצערנו, שאחד מהם ידבק בקורונה וידביק את חבריו לעבודה ואת המטופלים. בהתאם לכך המטרה של הפרויקט הזה היא עצירת התפשטות הנגיף בבתי האבות ולסייע לצוותים המקצועיים להעניק לקשישים את הטיפול הטוב ביותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו