האם זהו שיר החופה הבא? מאי ספדיה ביצירה מרגשת
11:45
|
חדשות סרוגים
0
שיעורו השבועי של הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ובנו של הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו זצ"ל. והפעם: פרשת אחרי מות- השראת השכינה בחודש אייר. צפו
מה דעתך בנושא?
9 תגובות
1 דיונים
קימול
מי שזה מפריע לו, מעצבן אותו שלא יכנס ולא ישמע אותו.
21:40 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
נירית
תודה על השיעור המאלף הרב
20:14 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אשר
האם מש"ק הדת מצפת מממן את הפינה?
17:58 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
חחח
בהצלחה לכולם
18:02 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ה
אין רפואה למכתן זה לא המלצה
18:34 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אהרן
אשריך כבוד הרב שמואל, חיזקתני. תבורך
20:12 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
הרב שמואל, עם ישראל אוהב אותך, יפוצו מעיינותיך חוצה ביתר שאר ועוז, אמן
20:13 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דני צור
איך משלמים לך בקרן החדשה?
21:13 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
"קדיש" - לעילוי נשמת חללי התקומה 27/04/2020 12:44:18 בס"ד. הסופר שי עגנון בהתייחסו לתפילת הקדיש כתב בין השאר את הדברים הבאים : "לפיכך אנו מתפללים אחר כל מת מישראל יתגדל ויתקדש שמיה רבא . שיגדל...
"קדיש" - לעילוי נשמת חללי התקומה 27/04/2020 12:44:18 בס"ד. הסופר שי עגנון בהתייחסו לתפילת הקדיש כתב בין השאר את הדברים הבאים : "לפיכך אנו מתפללים אחר כל מת מישראל יתגדל ויתקדש שמיה רבא . שיגדל כח השם ולא יבוא תשות כח לפניו . יתברך ויתקדש בעולמות שברא כרצונו". אני מניח שהדברים מבטאים את הגישה הקלאסית ביחס לקדיש. לנחם את הקב"ה שנגרע עוד כח ממצבת עובדיו לעניות דעתי יש בקדיש יומרה הרבה יותר רצינית ועמוקה. לכתחילה הקדיש משמש כחוליית קישור מדבקת ומתסיסה את חלקי התפילה השונים . משל מפרק לפרק בתפילה יש צורך לתזכר על העיקר על התכלית של : "תהילתי יספרו". ולחתור שיהא : ה' אחד ושמו אחד כלומר גם גדול [שמו אחד] וגם קדוש [ה' אחד] אך בשלב מסויים הוחלט גם להופכו את הקדיש לתפילה יחודית ומיוחדת של האבלים . יש שילכו לקיצוניות רעיונית שאינה מקובלת עלינו . כאילו דווקא בשעת אבלם הגדולה נדרשים האבלים לבטא אמונתם הבלתי מעורערת באמירת הקדיש. כעין עוד נוסחה של קבלת ו"צידוק הדין" אך יש גם בדיוק את הגישה ההפוכה. אותה שמקובלת יעלינו יותר . לאמור : יש כאן כעין התרסה, והבעת כאב נורא על אובדן החיים . ולהזכיר לאלוהים שגם הוא הפסיד בבחינת : "ובשאול מי יודה לך"... שהמתים כבר אינם אפקטיביים יותר בעבור האלוהים. וכי רק החיים יכולים להמשיך לקדש ולהמליך את האלוהים.בעולמו החי ולכן עיקר התפילה שבקדיש היא : שאם הקב"ה רוצה להתגדל ולהתקדש בעולמו בדרך ליעד של : "ה' אחד ושמו אחד" כי אז שיקבל תפילתנו ליתן לנו לכלל ישראל חיים ושלום . ויסכור מבעדנו את פרץ המוות שהלם בנו הנה כי כן הקדיש בא לבטא : כעין טרוניא קשה ואולי אף התרסה בנוסח : אתה רוצה ששמך יתגדל ויתקדש בעולם . בבקשה לא במיתת בניך . אלא דווקא בחייהם . שלא בראת עולם אלא לחיים . וזה למעשה עיקר רצונך וציפייתך מהעולם ולכן אומנם גרעת "חייל אחד" לצרפו למחוזות המוות המצמית והמשבית אך בבקשה ממשיך ואומרהמתפלל בקדיש : תנה לנו חיים ושלום ,שנוכל למלא ייעודנו כלפיך ודווקא בחיינו ובחיותו של העולם אז כן ,כשהאבלים קוראים קדיש. הם בהחלט רשאים לחוש כעס, התרסה וכאב. שעניין זה הכאב על המוות והבקשה לחיים ייעודיים ואפילו בנימה מתריסה היא גם בהפוך דווקא מפייסת את האלוהים. ומרחיקה מאתנו במשהו את היסוד האפל של המוות לדף הרשומה27/04/2020 | הוסף תגובה | שתף הצעה לעריכת יום זיכרון שונה ומיוחד - מחווה של אחדות וערבות הדדית 26/04/2020 15:06:14 לכל שעה היסטורית יש ייעוד משלה (משה אהרון ) בס"ד להפיק מימי הקורונה עוד "מיטב" ========================. מגיפת הקורונה צריכה בין יתר ייעדיה להפיק מאתנו מחזות היסטוריים נדירים ואולי חד פעמיים - מחוות של אחדות וערבות הדדית למשל השתתפות כל עם ישראל באזכרת הנופלים הקדושים בעבור ארצנו ומדינתינו והא כיצד ?. ביום הזכרון עם הצפירה כל ישראל עומדים דום במרפסות או בפתח הבתים. המשפחות השכולות יעמדו בפתח ביתם בחוץ . נכונים מיד עם תום הצפירה לקיים את טקס האזכרה . כשכל השכנים ממשיכים לעמוד דומם בבחינת "וידום ולהשיב אמן. בקול אחד ורם למחווה מיוחד זה ראויים בנינו ואבותינו החללים שהקריבו נפשם בעד גאולתינו *. לשנות מהשגרה במקום שהחיים ילכו אל המתים. רוחם של המתים תושב לרגע לפתח ביתם. עוד צעד סימבולי להתגשמות הנבואה של תחיית העצמות היבשות. וכיפר אדמתו עמו - הקץ לשפיכות הדמים ===============. . ארץ ישראל תקנה ללא ייסורין אם נשמיט העילה של : "וכיפר אדמתו עמו" בשירת האזינו - שירת השואה והתקומה הניחה התורה בסופה את נוסחת ההתנהלות שבין האתחלתא לגאולה השלמה לאמור : "וכיפר אדמתו עמו". מן מנגנון כפרה מידי של דם מול דם. - שאלמלא זו - הכפרה אין התקדמות בגאולה כך שכל הדמים שאנו שופכים במו ידינו בחטאנו ובפשענו ובחברה הרקובה שבנינו אדמת ארץ ישראל גובה בייסורים דמים. המכפרים לקיים - "וכיפר אדמתו עמו ".... בידינו הדבר אפשר להתקדם לגאולה השלמה בבניית חברת מופת של - גוי קדוש ללא כל הייסורים הללו . שארץ ישראל שבניה יושבים עליה ואינם שופכים דמים. היא אמא רגועה המכילה ומקבלת בניה ללא שום פרעון של כפרה. לדף הרשומה26/04/2020 | הוסף תגובה | שתף פרשיות תזריע - מצורע וחודש זיו - אייר [זיו אורה של הגאולה] 25/04/2020 23:09:13 בס"ד. מדוע נקרא חודש אייר - "החודש השני". על שם היותו מסמל את הגאולה השנייה . אותה המשלימה את גאולת מצרים . משל לחבר ראשית עם האחרית. גאולת מצרים עם גאולת הקץ השלמה אשר בניצניה אנו שרויים. ולכן גם נקרא חודש זה - חודש זיו . כי זיווה של שמש הגאולה מתחילה להזהיר ולהאיר בחודש אייר. והנה עצמאות ישראל שהחלה באתחלתא בדמות מדינת ישראל. היא תחילת זיוו של העולם . שהרי החל המסע להיותינו גם תקוות העולם - אור לגויים. לכן מי שאינו חוגג את יום העצמאות ובהלל שלם . מכלים ומבזה את חג הפסח . ומפגין כפיות טובה שאין רעה ממנה. חג שמח. ובשורות טובות
המשך 17:43 27.04.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר