25 על 25: הנופלים ממכינת עלי דרך עיני חבריהם - סרוגים

25 על 25: הנופלים ממכינת עלי דרך עיני חבריהם

פרויקט חדש ומרגש בשם "25 על 25" שיעלה ביום הזיכרון יציג לראשונה את סיפוריהם של כל הנופלים של מכינת עלי דרך העיניים של חבריהם לספסל הלימודים

25 על 25: הנופלים ממכינת עלי דרך עיני חבריהם
  (צילום: יח"צ בני דוד)

המכינה הישיבתית לצה"ל 'בני דוד' ביישוב 'עלי' היא המכינה הקדם – צבאית הראשונה שהוקמה בישראל, היא גם המכינה עם מספר הנופלים הגבוה ביותר במסגרת השירות בצה"ל.

המכינה מהווה כבר למעלה מ-30 שנים 'מפעל ייצור' מהאיכותיים והמשמעותיים ביותר של קצינים בתפקידים רבים ומגוונים בצה"ל, ובמהלך שנות הפעילות של המכינה עברו אלפי בוגרים את קורס הקצינים וגם כיום ישנם עשרות קצינים בכירים בשירות פעיל בצה"ל, ביניהם שני המזכירים הצבאיים של ראש הממשלה ושל שר הביטחון – תא"ל עופר וינטר ותא"ל אבי בלוט.

קיר הזיכרון בבניין המכינה בעלי נושא עליו שמות שנהפכו לאתוס בחברה הישראלית, ביניהם: עמנואל מורנו, הדר גולדין, רועי קליין, אלירז פרץ, אהוד פוגל ונופלים נוספים מכל רחבי הארץ.

השנה, לקראת יום הזיכרון, המכינה פנתה השנה לחבריהם של 25 הנופלים של המכינה ולאחר עבודה אינטנסיבית ומרגשת במיוחד לוקטו 25 סיפורים שכתבו חברי הבוגרים לספסל המכינה על 25 נופלי המכינה, החל מהנופלים ממחזור ב' של המכינה – יוסף אוחנה ז"ל, אשר עזרא ז"ל ועמנואל מורנו ז"ל ועד ישי ריבלין ז"ל שנהרג בינואר 2019.

'25 על 25' הינו פרויקט מיוחד במינו ומשלב את סיפוריהם של בוגרי המכינה הראשונה בישראל שנפלו במרוצת השנים ויופיע במלואו בעמוד הפייסבוק של מכינת עלי, כאשר בכל שעה יעלה לרשת סיפור שכתב חבר לספסל הלימודים על חברו שנפל.

ליאור שטול, מנכ״ל בני דוד: "רבני, מורי ומנהלי המכינה לאורך השנים נמצאים בקשר מתמיד עם המשפחות השכולות ועם הבוגרים הרבים שתורמים למדינה בחינוך באקדמיה, בכלכלה וכמובן בביטחון. הקשר הטוב עם הבוגרים ובין הבוגרים למשפחות השכולות הביא את הפרויקט הזה שמייצר זווית ייחודית ומעט אחרת על כל אחד מנופלי המכינה. חלק מהסיפורים על הנופלים מסופרים כאן לראשונה באופן הזה על ידי הבוגרים ומרגש לקרוא על דמותם המיוחדת של הגיבורים שנפלו על הגנת הארץ מאז קום המכינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו